10 combinații de alimente utile pentru sănătate – Aduc beneficii incredibile organismului

0
137

Cu toții ne dorim să mâncăm sănătos dar și gustos. Alimentele trebuie să fie delicioase pentru a le mânca cu plăcere, dar să fie și ecologice. Lista cu alimente utile organismului ar trebui să înceapă cu fructele și legumele, dar și cu alte categorii de alimente ca de exemplu: nuci, produse lactate, carne, cereale, ouă, miere, uleiuri vegetale.

Salată de avocado cu spanac

1.Avocado și spanacul mențin sănătatea sistemului digestiv

Avocado este un fruct bogat în vitamina E, fier, fosfor, potasiu, magneziu, calciu, mangan și de aceea ajută la dezvoltarea normală a organismului, la îmbunătățirea memoriei, a metabolismului și a circulației sângelui. Este foarte bun în combinație cu spanacul mai ales pentru sănătatea sistemului digestiv și stimularea metabolismului.

Spanacul are vitamine, minerale, proteine, este benefic pentru copii și adulți, menține sănătatea dinților, a intestinelor și a glandei tiroide. Spanacul conține luteină și zeaxantină (antioxidanți importanți pentru ochi) de aceea previne degenerescența maculară (boală care poate distruge vederea centrală).

Fulgi de ovăz și suc de portocale
  1. Fulgii de ovăz și sucul de portocale stimulează metabolismul, reduc colesterolul

Această combinație este foarte bună la micul dejun deoarece îți oferă energie încă de dimineață. Fulgii de ovăz pot înlocui pâinea, au proprietăți energizante, sunt un bun remediu împotriva asteniei fizice și intelectuale. Ovăzul este foarte bun pentru organism, stimulează metabolismul, absorbția grăsimilor din intestin, ajută în vindecarea bolilor gastro-intestinale, scade nivelul de colesterol din sânge, elimină stresul, oboseala, calmează stările de nervi și are efect tonic asupra sistemului nervos.

Sucul din portocale proaspete conține vitamina B, C și E, are aminoacizi esențiali, pectine, acizi organici, calciu, magneziu, fier, fosfor, zinc, iod, mangan și alte minerale. Este un bun tonic și antioxidant pentru organism, ajută la eliminarea toxinelor, la consolidarea sistemului imunitar, a pereților vaselor de sânge, la scăderea colesterolului, prevenirea dezvoltării celulelor tumorale și a îmbătrânrii premature a organismului.

Legume
  1. Legumele și iaurtul mențin sănătatea stomacului și a sistemului digestiv

Legumele sunt bogate în minerale și vitamine, au fibre care stimulează absorbția calciului din iaurt. Această combinație este un bun remediu contra afecțiunilor digestive, este considerată o alimentație sănătoasă. Iaurtul ajută la normalizarea microflorei intestinale, are efect benefic asupra intestinelor și a întregului sistem digestiv, are proprietăți antibiotice, previne bolile de colon.

Roșii cu ulei de măsline
  1. Roșiile și uleiul de măsline previn bolile cardiovasculare

Roșiile în combinație cu uleiul de măsline sunt delicioase dar trebuie să fie proaspete și ecologice pentru a fi și sănătoase. Roșiile au vitamine, antioxidanți, acizi organici, caroten și multe minerale. Efectul lor antioxidant este dat de licopen care ajută în combaterea radicalilor liberi, în prevenirea îmbătrânirii premature a organismului, întărește sănătatea inimii și a vaselor sangvine, previne tumorile și ateroscleroza. Dacă se consumă roșii asezonate cu ulei de măsline este stimulat efectul de absorbție a substanței antioxidante licopen în organism.

Pătrunjel cu lămâie, Foto: weeklyhealthylife.com
  1. Pătrunjelul și lămâia stimulează absorbția de vitamina C în organism

Pătrunjelul ajută la absorbția vitaminei C în organism (vitamină care apare în cantitate semnificativă în citrice, respectiv în lămâie). Pătrunjelul are proprietăți nutritive, aromatice, vitaminizante, diuretice și antispastice, este foarte bun în salate, conține vitamine A, B1, B2, C, K și PP, uleiuri esențiale, caroten.

Roșii și ficat
  1. Roșiile și ficatul ajută la absorbția fierului în organism

Roșiile trebuie să fie combinate cu ficatul deoarece ele conțin acid ascorbic care ajută mai bine la absorbția fierului din ficat. După cum se știe deficitul de fier în organism afectează sănătatea acestuia, provoacă o stare de oboseală accentuată, reduce metabolismul și scade imunitatea. Fierul normalizează funcția glandei tiroide, ajută la eliminarea toxinelor, ajută în procesul de formare a sângelui, la transportul oxigenului în organism.

Carne de porc și varză de Bruxelles
  1. Carnea de porc și varza de Bruxelles previn cancerul

Nutriționiștii recomandă consumul de carne de porc deoarece conține seleniu care stopează dezvoltarea celulelor tumorale. În combinație cu varza de Bruxelles (ce conține sulforafan) absorbția de seleniu în organism crește semnificativ. Sulforafanul are proprietăți antitumorale, antibacteriene, ajută în prevenirea bolilor cardiace și inhibă dezvoltarea celulelor canceroase.

Carne și rozmarin, Foto: kakotvet.com
  1. Carnea și rozmarinul au proteine, fier, antioxidanți

Carnea ne oferă proteine și fier, iar rozmarinul are antioxidanți care combat radicalii liberi, previn îmbătrânirea prematură a organismului și întăresc sistemul imunitar al acestuia. Fierul din carnea roșie ajută la dezvoltarea armonioasă a organismului, la producerea hemoglobinei, la realizarea proceselor enzimatice din organism, la stimularea metabolismul celular și creșterea imunității. Rozamarinul este antiseptic, antioxidant, ajută la îmbunătățirea memoriei, prevenirea demenței, a bolii Alzheimer, sau a declinului de concentrare și memorare care apare la persoanele în vârstă.

Mere cu ciocolată
  1. Merele și ciocolata neagră previn ateroscleroza, bolile de inimă, accidentul vascular cerebral

Poate să fie o combinație oarecum neobișnuită, dar merită să faci această încercare deoarece ambele sunt bune pentru sănătate. Merele au quercetină care ajută în prevenirea bolilor cardiovasculare, au multe vitamine (A, B1, B2, B5, B6, B9, C și E) și minerale (potasiu, magneziu, fier, clor, fosfor, sodiu, calciu, siliciu, iod, bor), apă, glucoză, zaharoză. Merele mențin sănătatea organismului, cresc imunitatea, întăresc inima. Ciocolata neagră este o sursă de catechine care sunt importante pentru prevenirea aterosclerozei și formării cheagurilor de sânge.

Ceai verde cu lămâie, Foto: jenet.info
  1. Ceaiul verde și lămâia cresc imunitatea și previn ateroscleroza

Lâmâia este o sursă de vitamina C și ajută la creșterea efectului ceiului verde care întărește imunitatea organismului și previne procesul de îmbătrânire prematură al acestuia. Ceaiul verde are catechine – substanțe antioxidante naturale foarte puternice – care ajută în combaterea radicalilor liberi. Ceaiul verde se remarcă prin proprietăți antibacteriene, ajută la detoxifierea organismului, a stomacului și intestinelor, scade colesterolul, previne ateroscleroza, infecțiile gastrice, cancerul și bolile cardiace.

DISTRIBUIȚI

LĂSAȚI UN MESAJ