Activitatea fizică are un rol vital în combaterea îmbătrânirii organismului și menținerea sănătății

0
5

Oamenii știu deja că activitatea fizică ajută la menținerea sănătății, chiar și cei care duc o viață sedentară sunt convinși de acest lucru. Pentru a fi activ este necesară puțină voință, de a-ți face timp pentru câteva exerciții fizice care ajută la menținerea corpului în formă.

Activitatea fizică, Foto: rechzcge.by
Activitatea fizică, Foto: rechzcge.by

Cercetătorii au ajuns la concluzia că prin exerciții fizice se stimulează producția de hormon de creștere din corpul uman și în plus, s-a demonstrat deja că activitatea fizică combate îmbătrânirea prematură a organismului, contribuie la longevitate și la o stare bună de sănătate. În prezent foarte multe persoane sunt obeze sau supraponderale din cauza faptului că fac puțină mișcare, duc o viață sedentară. O altă problemă care apare în opinia specialiștilor în domeniul medical este că astfel de persoane au un risc mare de a dezvolta hipertensiune arterială, diabet zaharat de tip 2, osteoporoză, boli de inimă, ateroscleroză, litiază biliară, apnee de somn, gută, boli degenerative, boli maligne sau anumite forme de cancer (ex. de rinichi, pancreas, prostată, rect, vezică biliară, esofag, colon, stomac). Obezitatea afectează calitatea vieții, mobilitatea corpului este redusă.

Drumețiile, mersul pe jos, Foto: aktivdolgoletie.ru
Drumețiile, mersul pe jos, Foto: aktivdolgoletie.ru

Activitatea fizică oferă o stare de bine, îmbunătățește tonusul muscular, menține sănătatea inimii, oxigenează creierul, ajută la controlul greutății corporale. Câteva din cele mai eficiente activități fizice pentru scăderea în greutate sunt înotul, ciclismul, yoga. Prin ciclism o persoană cu greutatea de 80 kg poate arde 635 calorii pe oră, prin înot ea arde 635 calorii pe oră, iar prin yoga poate consuma 317 calorii pe oră. Dacă ai anumite probleme de sănătate este bine să ceri părerea medicului cu privire la tipul de exerciții fizice sau activitate ce te ajută în restabilirea condiției bune a organismului. În general este indicat să se aleagă exerciții fizice moderate cum este mersul cu bicicleta sau mersul pe jos. O persoană cu greutatea de 57 de kg poate arde 198 de calorii dacă merge pe jos timp de o oră. Foarte important este să se facă mișcare măcar 30-60 minute în fiecare zi deoarece astfel se obțin rezultate bune în reducerea greutății corporale. Persoanele în vârstă care fac exerciții fizice moderate își pot îmbunătăți starea de sănătate. Acestea devin mai rezistente la efort, nu mai obosesc așa de repede, mintea, memoria și alte capacități cognitive le funcționează mai bine, iar starea lor de sănătate devine mai bună. Activitățile fizice trebuie să fie ușoare sau moderate, pentru a nu afecta mușchii sau articulațiile. Pentru combaterea îmbătrânirii premature a organismului faceți exerciții fizice moderate în fiecare zi, alegeți o dietă alcătuită din alimente care au efect de reîntinerire (cu minerale, vitamine și mai ales aminoacizi), dormiți măcar 7 ore pe noapte, evitați stresul, fiți optimiști, sociabili, spirituali, luați melatonină dacă suferiți de insomnie, faceți tot posibilul să nu aveți gânduri pesimiste și încercați să vă relaxați prin diferite terapii simple care sunt la îndemâna oricui.

728×90 sub articol
DISTRIBUIȚI

LĂSAȚI UN MESAJ