Află cât de importantă este nutriția vegetală pentru organism

0
143

Un lucru știut de toată lumea este că nutriția vegetală are o importanță alimentară dar și o virtute terapeutică care ajută în tratamentul unor afecțiuni. Fructele și legumele sunt recomandate de specialiștii în nutriție pentru dieta zilnică deoarece au proprietăți benefice pentru organism. Oamenii consumă alimente vegetale dar poate nu sunt conștienți cât de mult bine pot face acestea organismului și în menținerea sănătății lor. Medicii recomandă regimuri vegetariene oamenilor care suferă de anumite afecțiuni și acestea sunt specifice fiecărui pacient în parte. Nutriția vegetală devine astfel un tratament pentru ei, unul dintre cele mai simple și ușor de aplicat. Să ai o nutriție vegetală înseamnă să eviți produsele procesate industrial și produsele animale, să consumi fructe, legume, arahide, cereale integrale, semințe.

Fructe și legume, Foto: veganochilegge.com
Fructe și legume, Foto: veganochilegge.com

Beneficiile nutriției vegetale asupra organismului și sănătății:

Unul din motivele pentru care specialiștii în domeniul medical recomandă alimentele integrale este acela că scad riscul de afecțiuni cardiace. Potrivit cercetătorilor proteinele animale în exces pot avea un potențial carcinogen, deci acestea trebuie eliminate pe cât posibil din dieta zilnică deoarece pot cauza cancerul. Dieta trebuie să fie bogată în vegetale – fructe și legume proaspete – și alimente integrale deoarece astfel se previn aproape toate bolile cronice, afecțiunile cardiace și se poate lupta împotriva multor forme de cancer. Sucul din varză crudă reduce riscul de cancer și poate ajuta în tratamentul bolilor pulmonare deoarece are un conținut de sulf. De asemenea, varza crudă este bogată în vitamine din grupul B, are clorofilă ce produce hemoglobină, ajută în scăderea în greutate. Fructele și legumele oferă organismului lipide, glucide, proteine care creează energie acestuia, dar și săruri minerale, enzime, vitamine, zaharuri, substanțe flavonoide, uleiuri volatile și alte elemente active care îndeplinesc rolul de catalizatori biologici. Apa din fructe și legume este în procent mare, în jur de 80%, este foarte sănătoasă, ajută la hidratarea organismului. Multe fructe și legume au pectine care absorb apa și normalizează tranzitul intestinal. Cele mai indicate alimente vegetale pentru intestin sunt: țelina, pătrunjelul, sfecla roșie, caisele, merele, prunele, afinele, portocalele și altele. Indicat este ca fructele și legumele să fie consumate crude și proaspete. Se pot servi mărunțite pentru a ușura digestia, dacă nu sunt mestecate suficient pot irita tubul digestiv. Cel mai greu digestibile sunt fructele oleaginoase, iar cele mai ușor de digerat sunt merele, caisele, prunele, perele, piersicile.

Salată de fructe, Foto: pcwallart.com
Salată de fructe, Foto: pcwallart.com

Pentru accelerarea tranzitului intestinal se pot alege alimente vegetale bogate în fibre, acestea pot ajuta în procesul de detoxifiere, de formare a florei saprofite și de scădere a colesterolului din sânge. Fructele și legumele cu reacție bazică pot neutraliza acțiunea acidifiantă a produselor din carne, care este dăunătoare organismului. Ceapa, cartofii, verdețurile și zarzavaturile sunt cu reacție bazică în organism. Cartofii copți la cuptor au un efect alcalinizant foarte bun și nu îngrașă. Totuși nu trebuie consumați în cantitate prea mare deoarece creează senzația de îngreunare a tubului digestiv. Sucul de cartofi nu are gust plăcut dar este antiseptic, calmant digestiv, diuretic, cicatrizant pentru mucoasele digestive. Prunele și căpșunile sunt slab acide. Nutriția vegetală reprezintă o sursă de energie deoarece prin conținutul de glucide din anumite fructe și legume se oferă glucoză și fructoză sângelui. Exemple de astfel de alimente vegetale sunt: smochinele, curmalele, stafidele, piersicile, prunele coapte și proaspete, alunele, perele dulci bergamote, fragii, cireșele, strugurii și altele.

Ardeiul iute se adaugă în preparatele culinare în cantitate redusă, ajută la normalizarea digestiei, este afrodisiac și vitaminizant. Prin uscare în aer liber și pisare măruntă se obține un excelent condiment vitaminizant – paprică și boia dulce. Pentru tratamentul constipației indicate sunt următoarele alimente vegetale: caisele, cireșele, coacăzele, merele, morcovii, spanacul, usturoiul, perele, prunele, portocalele, drojdia de bere, murele, cătina. Ceapa, țelina, portocala și lămâia vindecă afecțiunile bucale, printre care se numără și aftele. Dacă suferi de amigdalită alege coacăzele și lămâile deoarece ajută la vindecare. Deseori ne plângem de slăbiciune în organism, anemie, și oboseală și pentru aceste simptome sunt remedii naturiste reprezentate de: mere, morcovi, caise, coacăze, hrean, prune, pere, pătrunjel, praz, spanac, sfeclă roșie, varză, usturoi, țelină, măceșe, cătină albă, lămâi, mazăre, drojdie de bere, nuci, struguri. În caz de stări febrile se recomandă lămâia, merele, portocalele, pătrunjelul, strugurii și coacăzele. Balonarea trece cu morcovi, ceapă, țelină, usturoi, hrean sau portocale. Pentru a preveni cariile dentare se mestecă morcovi și căpșuni. Usturoiul combate și el cariile dentare. De insomnie poți scăpa cu varză, mere, caise, cartofi, usturoi, ceapă și salată verde.

Suc de legume verzi, Foto: healthambition.com
Suc de legume verzi, Foto: healthambition.com

Sucurile din fructe și legume sunt o sursă de energie vitală deoarece au acțiune alcalinizantă în organism. Sunt ușor de consumat, bine tolerate de organism și rapid de asimilat. Acțiunea lor antitoxică și detoxifiantă este deja cunoscută de oameni, însă este posibil să nu se știe rolul de protecție ce îl au asupra rinichilor, splinei și ficatului. Persoanele care au câteva kg în plus pot consuma astfel de sucuri deoarece împiedică depunerea grăsimilor în organism. Sucul de morcovi este un bun suport pentru orice suc din legume verzi, în plus are și un gust dulce, plăcut, de aceea poate fi amestecat cu orice tip de suc din alimente vegetale crude și proaspete.

728×90 sub articol
DISTRIBUIȚI

LĂSAȚI UN MESAJ