Află de ce fibrele alimentare sunt vitale pentru sănătate

0
272

Fibrele alimentare se pot lua doar din alimentele de natură vegetală. În legătură cu alimentele care sunt o sursă bogată de fibre – ca de exemplu cerealele (grâul, porumbul) – putem spune că sunt și o sursă de fier. S-au făcut diferite studii care aveau ca subiect aflarea corelației dintre fibrele alimentare și fier, în cele din urmă s-a constatat faptul că prin consumul mare de fibre se crește aportul de fier, respectiv cantitatea de hemoglobină.

Fibre alimentare, Foto: ymag.it
Fibre alimentare, Foto: ymag.it

Fibrele alimentare sunt alcătuite din molecule de carbohidrați și au capacitatea de a crea senzația de sațietate. Nu au deloc calorii și pot reduce densitatea calorică a alimentelor. Pot scădea pofta de mâncare și pot contribui astfel la scăderea în greutate, pentru că se mănâncă mai puțin. Indiferent dacă sunt sau nu digerate, fibrele alimentare au un rol important în organism și anume pot asigura un tranzit intestinal normal. Capacitatea lor de absorbție a toxinelor sau în general a substanțelor dăunătoare poate scădea riscul de îmbolnăvire a intestinului, deoarece îl protejează de atacul posibil cancerigen al acestora.

Tărâțe de grâu, Foto: livestrong.com
Tărâțe de grâu, Foto: livestrong.com

Oamenii trebuie să acorde o mare atenție alimentelor pe care le consumă, deoarece acestea au efect direct asupra stării lor de sănătate. Nu trebuie să consume prea multe medicamente antiseptice și antibacteriene și în general antibiotice pentru că acestea afectează negativ microflora intestinală. Cele mai bune alimente care combat microorganismele patogene sunt hreanul, muștarul și mărarul. Meniul trebuie să fie bogat în alimente care conțin fibre vegetale și să fie cât mai variat (în fructe, legume). Din păcate multe produse alimentare care se găsesc în supermarketuri au ingrediente ce trebuie diminuate în meniu (ex. prea mult zahăr, conservanți, uleiuri rafinate) și care sunt cauza ,,bolilor civilizației” din care fac parte: diabetul, hipertensiunea arterială, ateroscleroza, colecistita, obezitatea, cancerul și infarctul miocardic. Fibrele alimentare absorb apa și o transportă prin intestin, au capacitatea de a realiza legături chimice cu nutrienții și de ai conduce prin corp. Sunt importante pentru sănătatea intestinului deoarece ajută la eliminarea rezidurilor alimentare nedigerate. Persoanele care au o alimentație bogată în fibre alimentare au un risc destul de scăzut de a dezvolta cancer de colon comparativ cu cei care au o alimentație bogată în carne sau produse de natură animală. Oamenii de știință au confirmat prin studiile lor că fibrele alimentare au rol de protecție pentru organism, îndeosebi împotriva cancerului colorectal.

Un alt avantaj al consumului de fibre alimentare este acela că reduce nivelul de colesterol din sânge. De asemenea fibrele alimentare îmbunătățesc flora colonului, reglează funcția intestinală, ajută la normalizarea nivelului de zahăr din sânge, sunt eficiente pentru scăderea în greutate, absorb substanțele chimice și cancerigene și astfel se poate concluziona că reduc riscul de îmbolnăvire al organismului.

Surse alimentare de fibre, Foto: buffetportella.com
Surse alimentare de fibre, Foto: buffetportella.com

Principalele surse de fibre alimentare sunt: fasolea, merele uscate, pâinea de secară, zarzavaturile cu frunze de culoare verde, cerealele, legumele și fructele. În fiecare zi un om ar trebui să consume 30-35 g fibre. Fulgii de tărâțe sunt bogați în fibre vegetale, au vitamine B1, B2, B5, B6, B12, magneziu, potasiu, sodiu, sulf, proteine, enzime, glucide. Astfel de fibre din tărâțe ajută la reglarea metabolismului, la îmbunătățirea motilității intestinului și colonului, la detoxifierea organismului. Conțin potasiu, magneziu, acizi grași polinesaturați și proteine care reprezintă nutrienți necesari sănătății: potasiul este important pentru funcționarea normală a sistemului cardiovascular, iar magneziul previne hipertensiunea arterială deoarece are proprietăți vasodilatatoare.

Surse de fibre solubile sunt cele din tărâțe de porumb, de orz, de ovăz și de orez. Pentru prevenirea cancerului de colon sunt recomandați fulgii din tărâțe de porumb. Pentru scăderea colesterolului este bună tărâțea de orz, de ovăz și cea de orez. Persoanele care suferă de avitaminoză, oboseală, colită, obezitate, lipsă de magneziu, probleme digestive, boli nervoase, carență de calciu, boli de piele pot opta pentru fulgii de tărâțe de grâu și pot face o cură cu tărâțe care are numai efecte pozitive pentru organism și nicio contraindicație pentru sănătate. Se pun 2 linguri de tărâțe de grâu la un pahar cu apă sau o lingură de tărâțe de grâu la o cană de iaurt. Un astfel de tratament se face în fiecare zi, timp de 7-10 zile și ajută la detoxifierea organismului.

Tărâțea de grâu are numeroase substanțe nutritive necesare organismului. În compoziția ei se află vitamine, oligoelemente și alte substanțe biologic active foarte bune pentru sănătate. Are fibre alimentare care ajută în prevenirea bolilor de intestin și colon. Datorită vitaminelor din grupul B, A și E, tărâțea de grât poate îmbunătăți aspectul unghiilor, parului, sănătatea pielii și a ochilor. Ea cuprinde vitamine B1, B2, B3, B6 și B9 care consolidează sistemul imunitar al organismului și sănătatea acestuia. Prin conținutul de magneziu ajută la biosinteza proteinelor, iar prin conținutul de fier poate stimula sinteza de celule sangvine. De asemenea tărâțea de grâu are zinc de aceea se explică efectul de stimulare al sistemului imunitar, de vindecare al unor probleme ale unghiilor, pielii și părului. Tărâțea conține seleniu care previne formarea radicalilor liberi și protejează imunitatea corpului, are mangan și astfel ajută la buna funcționare a sistemului nervos și previne ateroscleroza. Un alt element esențial care se găsește în compoziția tărâței de grâu este cuprul care este important pentru producerea colagenului și a hemoglobinei. Tărâțea de grâu reduce nivelul de zahăr din sânge deci poate ajuta în prevenirea și tratamentul diabetului. Are capacitatea de a reduce colesterolul și de a ajuta în prevenirea bolilor cardiovasculare. Prin cura de tărâțe de grâu se îmbunătățește starea de sănătate, se consolidează imunitatea organismului, se va observa o îmbunătățire a aspectului părului, unghiilor și a părului. Persoanele care suferă de ulcer, pancreatită, enterită, diaree, colită, gastrită, colecistită nu este bine să consume acest aliment deoarece este posibil să le agraveze suferințele prin accentuarea simptomelor.

728×90 sub articol
DISTRIBUIȚI

LĂSAȚI UN MESAJ