Află totul despre etichetele cu informații nutritive – Care este rolul acestora și cum trebuie citite

0
18

Tu știi ce alegeri nutritive faci în realitate prin produsele alimentare pe care le cumperi? Poate părea distractiv să mergi la cumpăraturi mai ales pentru femei (pentru că ele au acest hobby) dar deși sună banal, a citi informațiile de pe etichete este un lucru serios, un mod de a face alegeri nutritive corecte și sănătoase.

Tu citești eticheta cu informații nutritive de pe ambalaj?, Foto: euractiv.com
Tu citești eticheta cu informații nutritive de pe ambalaj?, Foto: euractiv.com

Pentru a avea grijă de sănătatea ta trebuie să alegi cele mai sănătoase alimente iar acest lucru presupune și cunoșterea listei cu ingrediente de pe eticheta alimentară. Deși primele ingrediente sunt cele care predomină în produs este necesar să citești și pe cele în cantitate mai mică, care apar trecute la sfărșitul listei, deoarece s-ar putea să conteze foarte mult acestea pentru sănătatea ta.

În supermarket-uri sunt numeroase produse care nu trebuie alese doar în funcție de brand, ambalaj sau preț, o importanță foarte mare pentru sănătate o are compoziția, ingredientele care trebuie cunoscute. Este necesar să știi denumirile de pe etichetă, să recunoști anti-nutrimentele, ingredientele artificiale sau pe acelea ascunse.

Decide tu să ai doar alimente sănătoase în farfuria ta! Alege produse alimentare care să conțină elemente nutritive importante pentru organism, minerale, vitamine, etc. Pe eticheta nutrițională sunt informații despre numărul de calorii, cantitatea de grăsimi, proteine, sodiu, colesterol, vitamine, lipide, acizi grași saturați, zaharuri, carbohidrați, fibre solubile, etc.

Pe etichete poate să scrie ,,fără grăsimi” însă acest lucru nu înseamnă că produsul nu are deloc grăsimi deoarece termenul se folosește și atunci când conținutul de grăsimi este mai mic de 0,5% per porție. Dacă mănânci mai multe produse de acest fel cu siguranță aportul de grăsimi crește. Un ulei parțial hidrogenat semnifică faptul că are grăsimi nesaturate care ar trebui eliminate complet din dietă pentru că sunt nesănătoase.

Eticheta la un produs este esențială pentru cumpărător însă din pacate nu arată adevărata calitate a produselui ci doar o simplă listă cu ingrediente. Pentru a verifica dacă produsul are aditivi sau substanțe artificiale se verifică finalul listei cu ingrediente deoarece acestea sunt trecute la sfârșit. Mare atenție la ordinea ingredientelor deoarece dacă dorești să cumperi un produs cu lapte, ca de exemplu o ciocolată cu lapte și pe etichetă întâi este trecut zahărul și uleiul vegetal, iar apoi laptele, înseamnă că are mult zahăr și ulei vegetal, iar lapte mai puțin. Primele ingrediente trecute în listă predomină și astfel se poate ști ce vei mănca mai mult – ulei și zahăr sau lapte?

Ce înseamnă ,,aromă de cireșe”, ,,aromă de zmerură” și așa mai departe? Ei bine! Acel produs nu conține nicio singură cireașă sau zmeură, prin ,,aromă” trebuie înțeles că este vorba despre un produs chimic. Doar tremenul de ,,aromă naturală de zmeură” poate fi înțeles ca o aromă care vine de la fruct. Dacă sunt trecute cuvinte ca ,,mere”, ,,căpșuni” este vorba despre pulpa fructului, se poate spune că produsul are fructul respectiv.

728×90 sub articol
DISTRIBUIȚI

LĂSAȚI UN MESAJ