Ai suferit vreodată de crampe musculare? Nu le neglija – Iată cauzele, diagnosticul și tratamentele adecvate

0
107

În culturism crampele musculare apar destul de des. Cel mai frecvent apar la sportivii începători sau care nu știu cum să prevină astfel de simptome printr-un antrenament corect. Culturiștii profesioniști deja au experimentat astfel de dureri musculare și au învățat cum să le evite. Probabil te întrebi de ce apar crampele musculare. Ei bine, acestea sunt produse atunci când un mușchi se contractă puternic, dar nu se mai destinde la loc. Mușchiul are nevoie de ceva timp să se relaxeze și apare o durere ascuțită, caracteristică crampei musculare. Durerile de acest fel pot să se producă la mușchii gambei sau ai coapsei, la mușchii spatelui, dar și în alte regiuni ale corpului, cum sunt mușchii brațelor, abdomenului, pieptului. Cei care fac antrenamente cu greutăți pot suferi crampe musculare în timpul antrenamentului, mai ales dacă nu fac mișcări de încălzire la început. Simptomele apar brusc, se simte o durere ascuțită în mușchiul respectiv, spasmele însoțite de durere se repetă de câteva ori până în momentul relaxării mușchiului, atunci dispare și durerea. La sportivi, încordarea și suprasolicitarea sunt factori de risc ai declanșării crampelor musculare. Dacă stai mult timp cu picioarele într-o poziție sau faci un efort fizic neobișnuit poți avea crampe musculare.

Crampe musculare, Foto: boldsky.com
Crampe musculare, Foto: boldsky.com

Crampele musculare sunt cauzate și de dezechilibrul de electroliți în corp. De exemplu din cauza mișcării intensive sau a unor afecțiuni poți suferi carențe de magneziu, calciu, potasiu și astfel se produc astfel de spasme musculare însoțite de dureri ascuțite. Deficitul de vitamina E este un alt factor care poate contribui la producerea crampelor musculare, mai ales când se stă mult timp în picioare sau în timpul mersului. Dacă organismul este prea epuizat și are această lipsă de electroliți, de minerale și vitamine, se pot simți astfel de simptome greu de suportat. În culturism se întâmplă frecvent ca sportivii să exagereze cu numărul de repetări la ședințele de antrenament și astfel să facă un efort prea mare, corpul să fie prea epuizat din cauza folosirii unor greutăți prea mari și să se sufere de crampe musculare. Deshidratarea organismului și scăderea rezervelor de electroliți sunt cauze ale acestor simptome, de aceea este indicat să fie prevenite, să se bea apă și în timpul antrenamentului. Spasme musculare însoțite de durere ascuțită se pot produce în timpul exercițiilor fizice, dar și în perioada de repaus, chiar și noaptea în timpul somnului. Masajul ajută în calmarea crampelor musculare, de aceea atunci când acestea se produc trebuie să se încerce relaxarea musculară, întinderea mușchiului și aplicarea masajului. Pentru a calma durerea se poate aplica o compresă cu apă rece deoarece cu siguranță mușchiul care s-a contractat puternic este prea încălzit. Pentru prevenirea crampelor musculare sunt recomandate exercițiile de încălzire, care au numeroase beneficii, printre care și prevenirea unor astfel de simptome, a unor traume sau accidentări care pot produce suferințe mari. În cazuri grave, când durerea intensă nu se oprește și apar și alte simptome (de oboseală, edem, senzație de greutate) trebuie apelat la ajutorul unui medic specialist care poate ajuta în astfel de situații.

Sunt mulți oameni care au crampe musculare noaptea, mai ales la gambe sau la coapse. Cele mai afectate sunt persoanele în vârstă, la tineri apar mai rar astfel de simptome. Chiar și copiii pot suferi crampe musculare și se spune că acestea se numesc dureri de creștere. Persoanele care suferă de ateroscleroză au un risc mare de a suferi crampe musculare. Alte cauze ale crampelor musculare sunt: insolația, fumatul, anemia, alergia, hipotiroidismul, fibromialgia, artrita, inactivitatea, dezechilibrele hormonale, anemia, venele varicoase. Persoanele care iau medicamente diuretice sau pentru hipertensiune arterială pot avea astfel de spasme musculare dureroase din cauza faptului că astfel de produse pot duce la dezechilibrul de electroliți în organism. Multe persoane au circulația proastă mai ales la picioare, ceea ce este un alt factor de risc al crampelor musculare. Pentru a preveni astfel de probleme de sănătate sunt indicate suplimentele de vitamine și minerale. După cum se știe carența de calciu și magneziu este cauza crampelor musculare la picioare, de aceea un astfel de produs trebuie administrat la o anumită perioadă de timp. Magneziul produce energie celulară, la fel și acidul malic, de aceea astfel de nutrienți sunt importanți pentru organism. Pentru îmbunătățirea circulației sangvine se ia vitamina E, iar pentru a stimula absorbția calciului este necesară vitamina D3. Un alt produs foarte eficient pentru absorbția calciului în organism este siliciul. Potasiul este un element indicat în calmarea crampelor musculare, mai ales că ajută la metabolismul magneziului și al calciului în organism. Pentru îmbunătățirea circulației sangvine este recomandată și coenzima Q10. Aceasta este eficientă și pentru activitatea cardiacă, se ia cu coenzima A deoarece astfel este mai bine absorbită de organism. Suplimentele nutritive de vitamine din complexul B sunt foarte importante pentru celule și circulația sângelui. Vitamina B3 intensifică circulația sangvină, iar vitamina B1 menține tonusul muscular. Pentru intensificarea acțiunii vitaminelor B și pentru absorbția bună a calciului este important și zincul. Pentru a avea o stare bună de sănătate este necesară prevenirea carențelor de minerale și vitamine, ceea ce se poate face prin alimentație echilibrată dar și prin administrarea unui complex de multivitamine și minerale.

728×90 sub articol
DISTRIBUIȚI

LĂSAȚI UN MESAJ