Beneficiile antrenamentului de Spinning

0
80

Ce este Spinning-ul? Un antrenament ce se face la sala de fitness și care lucrează musculatura corpului în ritmul muzicii. Acest sport combină concentrarea cu pedalatul. Dacă vezi la sala de sport vreo 20-30 de biciclete staționare aliniate să știi că este vorba despre Spinning. Antrenamentul se face în grup ceea ce este un avantaj deoarece începătorii sunt mai motivați în realizarea lui. Dinamica grupului și muzica antrenantă sunt foarte importante în Spinning deoarece faci mișcare într-un mod mai plăcut, mai eficient. Fiecare practicant trebuie să fie atent ca înainte de a folosi dispozitivul de pedalat să-și regleze înălțimea șeii, înălțimea ghidonului, în funcție de înălțimea sa. Poziția pe bicicleta staționară este importantă, trebuie să fie adecvată, este indicat să existe o coerență între mișcări și ritmul de pedalare. Este necesar să stai confortabil în poziția așezat pe șa deoarece doar așa se dă randament. Acest sport este recomandat oricărei persoane indiferent de vârstă, de profesie, celor care doresc să facă mișcare. Persoanele care apreciază cel mai mult acest sport sunt împătimiții de cursele de biciclete, sau cei care adoră să pedaleze, care se plimbă frecvent cu bicicleta.

Spinning, Foto: sheknows.com
Spinning, Foto: sheknows.com

Beneficiile acestui sport sunt foarte importante pentru sănătate: ajută la formarea musculaturii, la îmbunătățirea flexibilității corpului, la consolidarea musculaturii coapselor și a gambelor, la creșterea rezistenței corpului de a se opune la factorii neprielnici, de a fi pregătit să facă față stresului și oboselii. Prin pedalare se exersează muscultura picioarelor dar și alte grupe musculare ale corpului. Se arde un număr mare de calorii și astfel se scade în greutate. Nu se pune presiune pe articulații și ligamente ca în cazul benzii de alergare, iar antrenamentul efectuat regulat crește rezistența corpului, fără a exista riscul de accidentare.

Pentru a practica acest antrenament trebuie să începi cu exerciții de stretching care au rolul de a stimula sistemul neuromuscular și cardiorespirator, iar în plus de a pregăti căile metabolice de producere a energiei. Încălzirea este recomandată înainte de orice antrenament, indiferent de tipul de sport ales. Ea constă într-o activitate aerobică progresivă pentru a pune în mișcare mușchii ce vor fi antrenați în timpul programului sportiv. De asemenea, prin exercițiile de încălzire se va îmbunătăți flexibilitatea articulațiilor și a mușchilor pentru a preveni întinderile din timpul antrenamentului propriu-zis. Un exercițiu simplu de încălzire este ridicarea ușoară pe vârfuri, sau ridicarea pe rând a fiecărui genunchi, etc. Ideea de a alege exerciții de stretching pentru etapa de încălzire este foarte bună deoarece acestea au numeroase beneficii asupra corpului: îmbunătățesc agilitatea, flexibilitatea, coordonarea, capacitatea de mișcare, sporesc mobilitatea musculară și cea a articulațiilor, facilitează practicarea unor exerciții fizice sau activități sportive, ajută la dezvoltarea armonioasă a corpului, scad foarte mult riscul de accidentare în timpul antrenamentelor care se vor face, stimulează lubrifierea articulațiilor, intensifică circulația sangvină, micșorează tensiunea arterială, îmbunătățesc starea fizică și mentală a organismului.

Exercițiile fundamentale în cazul Spinning-ului constau în pedalare. Poziția de pornire a exercițiului de Spinning este clasică, stai pe șa și ții mâinile pe ghidon. Exercițiul de pedalare se face timp de jumătate de oră sau puțin mai mult, în funcție de programul de atrenament. Cert este că este foarte plăcut acest sport, mai ales că se face în ritmul muzicii. În Spinning se folosește și poziția de pedalare în picioare, greutatea trebuie să fie distribuită când pe o pedală, când pe alta. Se pedalează timp de 15-20 de minute, iar echilibrul se menține cu ajutorul ghidonului, mâinile se sprijină pe mânerele acestuia. Antrenamentul de Spinning se va încheia tot cu exerciții de stretchind deoarece aceastea au efect de relaxare, de reducere a tensiunii musculare din tot corpul.

728×90 sub articol
DISTRIBUIȚI

LĂSAȚI UN MESAJ