Când umbra este mai mică decât înălțimea ta înseamnă că soarele este destul de puternic pentru a putea face insolație

0
12

Când e bine să stai la soare? Expunerea la soare este sănătoasă pentru organism dar numai atunci când radiațiile ultraviolete nu sunt puternice. Soarele are efect asupra funcțiilor organismului însă, trebuie evitat în perioada amiezii, sau între orele 11-16. Soarele crește starea de bună dispoziție, stimulează sinteza vitaminei D, consolidează sistemul imunitar al organismului, combate stresul, depresia, anxietatea, scade nivelul de colesterol, relaxează, ameliorează simptomele sindromului premenstrual și durerile articulare.

Folosește produse de protecție solară pentru a nu suferi de arsuri solare, Foto: mirror.co.u
Folosește produse de protecție solară pentru a nu suferi de arsuri solare, Foto: mirror.co.u

Pielea bronzată arată mai sănătoasă și mai strălucitoare, nu va mai suferi de arsuri solare deoarece bronzarea are efect protector împotriva radiațiilor ultraviolete. Dacă se face plajă când radiațiile solare sunt intense se produce fotoîmbătrânirea cutanată și se poate dezvolta și cancer de piele. Indicat este să se stea la soare cu moderație, foarte puțin în primele zile, apoi timpul de expunere se poate crește gradat.

Când umbra este mai mică decât înălțimea ta înseamnă că soarele este destul de puternic pentru a putea face insolație. Expunerea repetată la soare în timpul amiezii poate crește temperatura corpului peste 40 de grade Celsius și produce insolație, iar în situații grave se poate suferi de accident vascular cerebral. Soarele puternic în zilele caniculare ne poate afecta mult organismul, funcțiile acestuia nu se mai realizează normal, apar stări de greață, tulburări respiratorii, stare generală de rău și confuzie.

Întotdeauna trebuie aplicat un produs de protecție solară cu 15 minute înainte de expunerea la soare. Dacă faci baie în apa mării sau la piscină trebuie să reaplici pe piele crema de protecție solară după ce te-ai șters cu prosopul.

Produsele de protecție UV se aleg în funcție de fototipul pielii. Dacă ai pielea albă, ochii albaștri, părul roșcat și mulți pistrui, înseamnă că trebuie să alegi produse cu factor de protecție SPF 50, pentru fototip I. Dacă ai pielea de culoare deschisă cu pistrui, părul blond ori roșcat, ochii căprui, trebuie să folosești o cremă cu factor de protecție solară SPF 30-50, pentru fototip II. Persoanele cu fototip III au pielea deschisă la culoare, ochii căprui, părul șaten, se bronzează destul de ușor și trebuie să folosească produse cu factor de protecție SPF 20-30. Cei care au pielea închisă, părul brunet, ochii căprui sau negri, pot folosi un produs cu factor de protecție SPF 6-20, deoarece au fototip IV. Persoanele cu fototip V au pielea închisă la culoare și fără pistrui, se bronzează ușor, pot folosi produse cu factor de protecție SPF 6-10. Cei cu pielea neagră nu vor suferi de arsuri solare, au fototip VI și pot folosi o cremă cu factor de protecție solară SPF 6 sau 10.

Există tot felul de produse pentru a proteja pielea împotriva radiațiilor ultraviolete și care au rolul și de a hidrata și calma pielea, de a-i îmbunătăți aspectul. Unele accelerează bronzarea (sunt pe bază de ulei de morcov sau unt de cacao), altele hrănesc și catifelează pielea (cum este uleiul de măsline), sau neutralizează efectul radicalilor liberi (dacă au vitamina E). După plajă pielea trebuie de asemenea îngrijită cu ajutorul unor emulsii sau loțiuni cu efect reparator, calmant, răcoritor și hidratant. Folosirea acestor produse este foarte importantă deoarece în caz contrar expunerea repetată la soare poate duce la deteriorarea pielii, la îmbătrânirea prematură a acesteia și ridarea ei. Cei care au pielea sensibilă trebuie întotdeauna să folosească o cremă cu factor de protecție solară ridicată.

Vara se poartă haine subțiri, lejere, din materiale naturale, albe sau în culori pastelate, dar și pălării cu boruri largi (care să țină umbră feței și gâtului, acestea fiind zone mai frecvent afectate de arsuri solare) și ochelari de soare (pentru protejarea ochilor împotriva radiațiilor UV). Hidratarea organismului este importantă deoarece se pierd lichide prin transpirație. Zilnic este necesar să se bea minim 1,5-2 litri apă plată sau apă de izvor.

728×90 sub articol
DISTRIBUIȚI

LĂSAȚI UN MESAJ