Care sunt cele mai bune surse de proteine?

0
26

Proteinele sunt importante pentru structura, funcția și metabolismul țesuturilor. Ele controlează procesele organismului nostru și trebuie să facă parte din dietă. Desigur contează și sursa de proteine nu doar cantitatea, deoarece întotdeauna pentru a fi sănătos trebuie să alegi produse de calitate superioară.

Carnea de somon, Foto: ipnews.in.ua
Carnea de somon, Foto: ipnews.in.ua

Proteinele au avantajul de a fi sățioase și de aceea țin de foame până la următoarea masă. Nu este indicat să mănânci astfel de alimente consistente seara târziu, înainte de culcare, deoarece va fi dereglat nivelul de leptină și astfel inhibată eliberarea de hormon de creștere, care are rol împortant în creșterea și regenerarea celulară.

Mușchiuleț de porc, Foto: triptokitchen.com
Mușchiuleț de porc, Foto: triptokitchen.com

Cele mai bune surse de proteine sunt carnea, ouăle și fructele de mare. Acestea trebuie însă să fie întotdeauna de calitate superioară și să nu fie consumate în exces. Nutriționiștii consideră proteinele ca fiind esențiale pentru sănătate, dar să fie consumate cu moderație. Nu este obligatoriu ca fiecare masă să conțină proteine, dar măcar una din mesele zilnice să ofere necesarul de proteine pentru organism. Dacă se respectă o dietă echilibrată, atunci se vor consuma proteine la fiecare masă deoarece acestea ajută la reglarea nivelului de zahăr din sânge prin glucagon și acest aspect este benefic pentru sănătate. Se spune că la o masă trebuie să mănânci proteine puține, cam de mărimea unei palme. Dacă alegi ouă ca sursă de proteine, este bine să consumi 2-3 ouă, cât poți ține pe o palmă, și nu mai mult de o porție, o omletă exagerat de mare. Dacă alegi carnea, de exemplu pieptul de pui, atunci o porție din acesta trebuie să fie mare cât palma. Dacă alegi salamuri, feliile trebuie să fie cât palma, iar puse una peste alta să fie de grosimea palmei. La fel se procedează și cu alte surse alimentare de proteine, cu scoicile, creveții și alte fructe de mare.

Piept de pui, Foto: lenagold.ru
Piept de pui, Foto: lenagold.ru

Carnea de somon este o sursă de proteine dar și de acizi grași Omega-3 foarte importanți pentru imunitatea organismului. Mușchiul de porc are multe proteine și puține grăsimi. Peștele cod este o sursă semnificativă de proteine și nu este o carne grasă. Carnea de curcan are 22% proteine. Sardinele au multe proteine, aproximativ 23%. Carnea de vită macră este bogată în proteine, are aproximativ 21%. Carnea de pui la grătar are 20-21% proteine.

Fructe de mare, Foto: 01dieta.blogspot.ro
Fructe de mare, Foto: 01dieta.blogspot.ro

Creveții sunt foarte buni pentru organism, conțin proteine de înaltă calitate, acizi grași Omega-3, aminoacizi importanți pentru mușchi și vasele de sânge (taurina), vitamine A, D, B1, B2, B3, B12, calciu, cupru, fier, și fosfor. Caracatița și calamarul conțin multe proteine și vitamine, dar mai ales vitamina B3 care este importantă pentru sănătate, combaterea oboselii și tulburărilor digestive. Scoicile, stridiile și midiile sunt bogate în proteine, minerale, vitamine din grupul B, acizi grași Omega-3, sunt ușor de digerat și delicioase de savurat mai ales vara.

Ouăle au proteine, Foto: vectorhq.com
Ouăle au proteine, Foto: vectorhq.com
728×90 sub articol
DISTRIBUIȚI

LĂSAȚI UN MESAJ