Cauzele contracțiilor musculare dureroase – De ce apar cârceii dupa exercițiile fizice?

0
58

Mulți oameni se întreabă de ce au cârcei sau contracții musculare după exercițiile fizice. Dacă acest simptom durează o oră sau mai mult timp, ori se manifestă în mod frecvent trebuie mers la medic. Dieta joacă un rol principal în buna funcționare a organismului și de aceea trebuie să fie echilibrată. Cei care nu respectă o dietă normală pot avea astfel de probleme la membrele inferioare deoarece nutriționiștii spun că alimentele bogate în calciu, vitamina E, magneziu pot preveni crampele musculare. Cele mai recomandate surse de astfel de nutrienți sunt: peștele, legumele cu frunze vezi, fructele, laptele și produsele lactate.

Crampe musculare, Foto: ace-pt.org
Crampe musculare, Foto: ace-pt.org

Un deficit de electroliți, de minerale, magneziu, potasiu și calciu poate duce la contracții musculare. Pentru a afla dacă există un astfel de deficit se pot face analize medicale prin intermediul medicului de familie și în plus se verifică și funcția renală și hepatică. La sportivi pot să apară frecvent crampe musculare și din alte cauze: anumite deformări ale piciorului, exerciții fizice intense sau greșit executate, postura incorectă a corpului, tulburări de circulație. Crampele pot să se producă din cauza problemelor menstruale sau a unor anomalii ale spatelui.

Simptomele crampelor musculare sunt: spasmele dureroase la nivelul mușchilor, consistența tare a mușchiului simțită prin palpare, încordarea bruscă a unui mușchi de la membrele inferioare, răsucirea mușchiului sub piele. Crampele sunt dificil de suportat, provoacă un mare disconfort, faptul că un mușchi se contractă brusc și cu o intensitate mare și rămâne contractat produce durere până în momentul în care el se întinde și se relaxează. Uneori crampele musculare pot dura și o oră ceea ce este un caz grav și trebuie apelat la ajutorul unui medic pentru a afla cauza care a provocat-o și a urma un tratament adecvat.

Nervii sunt cei care trimit semnale către mușchi și astfel, ei se întind și se contractă ca răspuns la astfel de semnale primite. De regulă carența de calciu, magneziu și sodiu poate fi un factor de risc al crampelor musculare deoarece aceste minerale pătrund în celulele musculare și au rol în transmiterea semnalelor de la nervi la mușchi. Disfuncțiile sistemului nervos pot afecta de asemenea semnalele transmise la mușchi. Dezechilibrele hormonale sau lipsa de anumite lichide și substanțe chimice din corp pot provoca crampe la nivelul unor mușchi. Bolnavii de diabet și afecțiuni tiroidiene pot suferi frecvent de tulburări hormonale, iar acestea pot cauza crampe musculare. Sportivii au cârcei sau crampe musculare datorită faptului că fac exerciții fizice intense care le încălzesc corpul. Ei trebuie să bea multe lichide pentru a combate aceste crampe de căldură. La fumători apar astfel de crampe deoarece ei fac un efort fizic mai intens și au un nivel de oxigen mai scăzut în sânge. Unii oameni au crampe musculare în somn din cauza mișcărilor bruște în somn, a comprimării unui nerv ce face un mușchi să se contracte brusc, să se întărească și să aibă un spasm dureros. Dacă mușchiul nu se mai întinde și rămâne contractat înseamnă că s-a produs o crampă musculară.

Pentru tratamentul crampelor musculare se recomandă suplimente de calciu și magneziu deoarece deficitul în aceste minerale este cauza crampelor musculare. Pentru o bună absorbție a calciului în organism se iau nutrienți de vitamina D3. De asemenea siliciul stimulează absorbția de calciu și deci este indicat în cazuri de cârcei la picioare. Potasiul este și el benefic pentru calmarea crampelor musculare, mai ales că ajută la metabolizarea calciului și magneziului în corp. Pentru îmbogățirea circulației sângelui și tratamentul crampelor musculare este recomandată vitamina E.

Magneziul este benefic pentru sistemul muscular, ajută la producerea de energie în celulele musculare. Pentru tratament trebuie administrate și suplimente de vitamine din complexul B deoarece acestea îmbunătățesc funcția musculară, celulară, circulația sângelui și ajută în menținerea tonusului muscular. Zincul ajută la absorbția vitaminelor B dar și a calciului. În general pentru menținerea sănătății mușchilor este necesar un complex de minerale și multivitamine. Spasmele musculare se pot calma prin infuzie de Gingko Biloba, de aceea aceasta trebuie folosită în tratamentul acestor probleme ce cauzează un astfel de disconfort. Alte remedii naturale sunt plantele medicinale: echinacea, coada calului, gura lupului, lucerna, floarea de soc, care îmbunătățesc circulația sângelui ca și gingko biloba, iar în plus ameliorează și spasmele musculare. Există și preparate homeopatice care pot calma durerile și cârceii sau crampele ce apar la un mușchi. Pentru realaxarea mușchilor se poate folosi și valeriana.

Pentru eliminarea toxinelor din mușchi se face o bună hidratare a organismului, se bea multe lichide – apă plată și ceaiuri din plante medicinale. Drojdia de bere, usturoiul, piperul de Cayenne, legumele cu frunze verzi și algele pot face parte din tratamentul crampelor musculare. Pentru calamarea durerilor produse de crampe se masează mușchii cu ulei de măsline sau ulei de rapiță sau se aplică comprese calde care pot ameliora simptomele. Alte metode de tratament sunt: hidroterapia, terapia prin masaj, presopunctura, administrarea de medicamente ce pot vindeca boli și afecțiuni care provoacă simptome de cârcei sau crampe musculare.

728×90 sub articol
DISTRIBUIȚI

LĂSAȚI UN MESAJ