Ce alimente sunt recomandate în prevenirea unor afecțiuni specifice vârstei înaintate

0
21

Cercetătorii au încercat de-a lungul anilor să găsească ,,elixirul tinereții veșnice” , să descopere o soluție pentru longevitate. Ei au ajuns la concluzia ca un regim alimentar echilibrat poate avea un impact foarte bun asupra sănătății și poate preveni îmbătrânirea prematură a organismului. O dietă corectă poate ajuta în prevenirea anumitor afecțiuni asociate cu vârsta înaintată și poate fi o condiție propice pentru longevitate sau îmbătrânirea sănătoasă.

Legumele în dietă, Foto: wallpapershdhd.com
Legumele în dietă, Foto: wallpapershdhd.com

Legumele s-au dovedit a fi cu adevărat benefice și sănătoase pentru controlul greutății corporale dar și în dietele anticancerigene. Dintre acestea fac parte varza, morcovii, broccoli, fasolea, varza de Bruxelles, conopida.

Ceaiul verde este apreciat mai ales de către asiatici deoarece aceștia sunt convinși că antioxidanții din acest preparat încetinesc procesul de îmbătrânire prematură a organismului. Se spune că 3 căni de ceai verde pe zi ajută în prevenirea cancerului. Ceaiul verde împiedică deteriorarea celulelor, reduce dezvoltarea handicapurilor funcționale, are substanțe vegetale numite polifenoli care reduc colesterolul rău din vasele de sânge și protejează AND-ul. Ceaiul verde conține catechine mai puternice de 100 de ori decât vitamina C și de 25 de ori mai eficiente decât vitamina E (studiu realizat în anul 1997 de chimistul Lester Mitscher, University of Kansan). Ceaiul verde previne ateroscleroza, cancerul, bolile cardiace, infecțiile gastrice, afecțiunile gingiilor, cariile, ajută la detoxifierea organelor interne, a intestinului și stomacului. Catechinele au proprietăți antioxidante și antibacteriene și astfel ajută în creșterea rezistenței organismului împotriva intoxicațiilor alimentare, a infecțiilor bacteriene, a răcelilor și afecțiunilor gastro-intestinale. În plus, ceaiul verde accelerează metabolismul, reduce absorbția de grăsimi, crește consumul de energie în organism și combate obezitatea.

Suc de citrice, Foto: quitachuchaqui.blogspot.ro
Suc de citrice, Foto: quitachuchaqui.blogspot.ro

Citricele au acțiune antioxidantă și ajută în prevenirea cancerului. Au o importanță foarte mare în protejarea sistemului cardiovascular deoarece conțin substanțe terpene, bioflavonoide, limonene, acizi organici, uleiuri esențiale volatile, săruri minerale, pectină citrică. Portocalele și grapefruit sunt bogate în fibre care ajută pentru curățirea tractului digestiv. Astfel de fructe ajută la prevenirea multor boli, dar pentru aceasta trebuie consumate în mod frecvent, ele ajută la întărirea sistemului imunitar al organismului. Medicii recomandă consumul de citrice persoanelor de orice vârstă deoarece acestea sunt o sursă de vitamina C, un bun remediu contra infecțiilor și răcelilor. Citricele au acid ascorbic care îmbunătățește elasticitatea pereților vaselor de sânge, inhibă dezvoltarea aterosclerozei, activează sistemul imunitar și crește rezistența organismului la infecții. În plus, vitamina C normalizează activitatea hormonală ceea ce este necesar la persoanele cu vârsta înaintată. Substanțele carotenoide din citrice sunt compuși anticancer, ajută în curățirea ficatului de toxine și agenții cancerigeni acumulați, astfel se previne mai ales canceul de gât, de gură și de stomac. Dieta zilnică trebuie să conțină un pahar de suc de citrice, mai ales de grapefruit și portocale.

Păducel
Păducel

Păducelul este o plantă medicinală extraordinară, este un excelent remeniu pentru afecțiunile cardiace. Fructele sale ajută în tratamentul hipertensiunii arteriale, contribuie la creșterea rezistenței tendoanelor, oaselor, cartilajului dar și a mușchiului cardiac. Îmbunătățește circulația sângelui la nivelul inimii și creierului. Ajută în tratamentul hipertensiunii arteriale, problemelor cu circulația sanguină, anginei pectorale, aritmiilor, tahicardiei. De asemenea, această plantă combate tulburările de memorie care se datorează circulației anormale a sângelui la nivelul creierului. Reduce stările de iritabilitate, afecțiunile sistemului nervos, combate insomnia și palpitațiile, calmează nervii, ajută în tratamentul bolilor de rinichi deoarece are proprietăți diuretice și sedative excelente.

Germeni de grau
Germeni de grâu

Pentru scăderea colesterolului rău și creșterea colesterolului bun se recomandă tărâțea de ovăz și germenii de grâu. Ovăzul este tonic pentru sistemul nervos, are proprietăți diuretice, laxative, energetice, conține minerale și vitamine. În Scoția ovăzul este alimentul de bază, este apreciat pentru efectul energetic asupra organismului. Tărâțea de ovăz ajută în combaterea obezității, impotenței, afecțiunilor glandei tiroide, stimulează activitatea intestinală, reduce colesterolul și suprasolicitările nervoase, are efect benefic în ameliorarea tulburărilor de ritm cardiac. Germenii de grâu previn bolile cardiovasculare și bolile sistemului nervos. Consolidează sistemul imunitar al organismului, cresc capacitatea de concentrare, îmbunătățesc memoria, au substanțe care intensifică activitatea mentală și procesele energetice din creier. Mai mult decât atât, germenii de grâu normalizează echilibrul hormonal ceea ce este foarte important la persoanele cu vârsta înaintată.

Uleiul de in, Seminte de in, Foto: tumblr.com
Uleiul de in, semințe de in, Foto: tumblr.com

Semințele de in sunt foarte bune în prevenirea afecțiunilor asociate cu vârsta înaintată. Fibrele semințelor de in conțin lignani care ajută în reglarea hormonală, în prevenirea cancerului de sân și de prostată. Lignanii sunt substanțe antioxidante și extrogeni cu rol important în prevenirea tumorilor cancerigene, în creșterea rezistenței organismului la procesele inflamatorii, în consolidarea sistemului imunitar. În plus, semințele de in sunt o sursă bogată de fibre și vitamine. Astfel ele sunt benefice pentru sistemul imunitar, nervos, circulator, reproducător, pentru piele și articulații. Uleiul de in trebuie introdus în dietă deoarece reduce colesterolul rău și trigliceridele din sânge. Astfel se diminuează vâscozitatea sângelui, se previne formarea plăcilor pe pereții arterelor, se îmbunătățește circulația sanguină, se previne ateroscleroza, bolile cardiovasculare, tromboza, accidentul vascular cerebral și infarctul miocardic.

Suc de orz verde, Foto: eco-natural.eu
Suc de orz verde, Foto: eco-natural.eu

Iarba de orz este benefică pentru sănătate, pentru alcalinizarea corpului și diminuarea acidozei ce produce cancer și afecțiuni inflamatorii. Potrivit specialiștilor în domeniul medical, aciditatea poate favoriza dezvoltarea cancerului. Iarba de orz este o sursă importantă de fibre, minerale, vitamine (A, C, K), enzime, aminoacizi esențiali și glucide complexe. Conținutul de antioxidanți naturali este important pentru sănătate. Iarba de orz ajută în prevenirea bolilor cardiovasculare, diabetului, cancerului, inflamațiilor din organism, normalizează tensiunea arterială, scade colesterolul din sânge, crește vitalitatea, stimulează buna funcționare a sistemului digestiv, încetinește procesul de îmbătrânire prematură a organismului și scade riscul de obezitate. Acest aliment natural este ideal pentru prevenirea a numeroase afecțiuni asociate cu vârsta înaintată.

Dintre fructele bogate în antioxidanți cele mai recomandate sunt strugurii roșii pentru că au substanțe flavonoide vegetale cunoscute cu denumirea de pycnogenoli. Astfel de antioxidanți consolidează sistemului imunitar al organismului, ajută la creșterea rezistenței oaselor și țesuturilor. Pycnogenolii sunt extrași din pielița și semințele strugurilor roșii.

728×90 sub articol
DISTRIBUIȚI

LĂSAȚI UN MESAJ