Ce antioxidanți combat îmbătrânirea organismului?

0
42

Vitaminele sunt importante pentru sănătate și sunt considerate antioxidanți deoarece au capacitatea de a combate efectul nociv al atacului radicalilor liberi în organism. Cele mai bune vitamine cu efect antioxidant sunt A, C și E. Acestea sunt recomandate în protejarea celulelor de factorii nocivi, deoarece prin efectul de inhibare a activității radicalilor liberi nu se mai dezvoltă celule anormale, este scăzut riscul de tumori sau cancer, boli grave, îmbătrânirea prematură a organismului.

Surse de vitamine, Foto: med-news.ru
Surse de vitamine, Foto: med-news.ru

Vitamina A are efect antioxidant, protejează celulele de cancer și boli, asigură dezvoltarea normală a celulelor noi, reface țesutul epitelial, încetinește procesul de îmbătrânire prematură a organismului, crește imunitatea. Vitamina A reduce ridurile, atenuează petele de pe piele care apar cu vârsta. Nu trebuie consumată în cantitate exagerată deoarece poate deveni toxică pentru ficat (nu se consumă mai mult de o capsulă pe zi). Surse de vitamina A sunt: fructe, ficat de pește, dovleac, cartofi dulci, alge roșii, morcovi, gulie, papaya, piersici, frunze de păpădie, sfeclă, spanac, spirulină, roșii, caise, ardei roșu, pătrunjel, planta coada-calului și altele.

Legume care conțin beta-caroten, Foto: 7mednews.ru
Legume care conțin beta-caroten, Foto: 7mednews.ru

Beta-carotenul este sursă de provitamina A, care împreună cu zeaxantina și luteina poate reprezenta un complex foarte bun pentru piele, ochi și sistem imunitar. Proprietățile antioxidante sunt extraordinare, contribuie la îmbunătățirea vederii, a sănătății ochilor, în protejarea pielii de atacul nociv al radicalilor liberi și împotriva radiațiilor ultraviolete.

Surse de vitamina C, Foto: cosmetology-info.ru
Surse de vitamina C, Foto: cosmetology-info.ru

Vitamina C menține nivelul optim de sănătate, energie și imunitate în organism. Protejează celulele organismului împotriva stresului oxidativ, ajută la formarea colagenului în mod normal fapt pentru care are efect benefic asupra vaselor de sânge, pielii, gingiilor, dinților, ligamentelor, sistemului osos. Vitamina C normalizează metabolismul energetic și funcționarea sistemului nervos, combate oboseala, stresul, extenuarea, atacul nociv al radicalilor liberi, menține starea psihică normală, crește absorbția de fier, ajută la buna funcționare a sistemului imunitar al organismului și la recuperarea acestuia după efort. Se absoarbe rapid prin procesul digestiv, ajunge la celule și își exercită efectul antioxidant, de prevenire a îmbătrânirii premature a organismului. Această vitamină se poate administra sub formă de supliment nutritiv sau se poate lua din surse alimentare, ca de exemplu: lămâi, măceșe, spanac, pătrunjel, citrice, lobodă, ardei, varză, roșii, ceapă, cătină, sparanghel, urzici, măcriș, zmeură, fragi, afine, coacăze, coarne de pădure și altele.

Surse de vitamina E, Foto: med-vlina.blogspot.ro
Surse de vitamina E, Foto: med-vlina.blogspot.ro

Vitamina E are un puternic efect antioxidant, inhibă oxigenarea colesterolului rău din sânge, stopează atacul nociv al radicalilor liberi, previne depunerea plăcilor de aterom pe pereții arterelor, scade riscul de boli de inimă, atac cerebral, atac de cord, de formare a celulelor anormale, precanceroase. Vitamina E menține sănătatea inimii deoarece o poate proteja de un nivel crescut de trigliceride și de colesterol nociv în sânge. Are efect bun în stimularea potenței, a fertilității, favorizează sarcina și activitatea sexuală. Prin efectul antioxidant ajută în lupta împotriva radicalilor liberi, previne stresul oxidantiv și astfel protejează celulele, are efect bun în tratamentul dereglărilor menstruale, afecțiunilor cardiace, spasmofiliei și altor boli. Se găsește sub formă de suplimente de alfa-tocoferol dar și în surse naturale: germeni de grâu, cereale integrale, uleiuri vegetale (de măsline, de floarea soarelui), alune, nuci, legume cu frunze verzi, avocado, alge, frunze de zmeur, cartofi dulci, lucernă, migdale, etc.

Coenzima Q10, Foto: proglazki.com
Coenzima Q10, Foto: proglazki.com

De asemenea conezima Q10 are proprietăți antioxidante și este esențială pentru producerea de energie în organism. Dacă te simți obosit și epuizat trebuie să iei suplimente de coenzima Q10 deoarece aceasta este o sursă de energie pură. Din nefericire nu mai este biosintetizată în cantitate suficientă în organism după vârsta de 30 de ani, ceea ce însemnă că pentru a ne menține sănătatea este necesar suplimentarea ei. Coenzima Q10 este o substanță care apare în toate celulele organismului, previne degradarea colagenului, ajută la buna funcționare a mușchiului cardiac, protejează celulele de activitatea distructivă a radicalilor liberi, asigură buna funcționare a sistemului cardiovascular, oferă energie organismului. Sportivii, persoanele care suferă de afecțiuni cardiace și oamenii în vârstă au nevoie de coenzima Q10 pentru menținerea sănătății și a nivelului de energie în organism.

728×90 sub articol
DISTRIBUIȚI

LĂSAȚI UN MESAJ