Ce este anemia și care sunt metodele de ridicare a nivelului de hemoglobină din sânge?

0
40

Un semn de anemie este simpla paloare a feței. Lipsa de globule roșii poate determina un astfel de simptom care trădează afecțiunea caracterizată prin scăderea numărului de eritrocite sau prin diminuarea nivelului de hemoglobină din aceste celule ale sângelui.

Anemia, scăderea numărului de eritrocite din sânge sau diminuarea conținutului de hemoglobină din eritrocite, Foto: myhealthblogs.com
Anemia, scăderea numărului de eritrocite din sânge sau diminuarea conținutului de hemoglobină din eritrocite, Foto: myhealthblogs.com

În general dacă vezi o persoană palidă ai tendința de a spune că este anemică. Medicii recurg la analiza hemogramei pentru determinarea cantității de hemoglobină din sânge sau a eritrocitelor. La copii valoarea normală a concentrației de hemoglobină din sânge trebuie să fie de 11-16 g/dl, la femei de 12-15 g/dl, iar la bărbați de 13,5-17 g/dl. În opinia specialiștilor anemia se manifestă prin paloarea feței dar și prin paloarea mucoasei pleoapei de jos a ochiului, mucoasei buzelor și a tegumentelor. De asemenea, alte semne ale anemiei sunt amețelile, starea de oboseală, slăbiciune, inapetență, dificulțățile respiratorii, palpitațiile, senzația de frig, tulburările gastro-intestinale, apariția epuizării la efort destul de redus, pierderea poftei de mâncare, apatie, vedere încețoșată. Anemia este cauzată de hemoragii nazale, sângerare la nivel gastro-intestinal, hemoroizi, avort, hemoragii la vezica urinară, sângerare menstruală, infecții cu substanțe toxice, cu metale grele, tumori, boli grave (sifilis, tuberculoză, malarie), alimentația incorectă, deficitară în vitamine (mai ales acid folic și vitamina B12), carența de fier, un stil de viață necorespunzător.

Metodele de ridicare a nivelului de hemoglobină din sânge:

Mișcarea în aer liber este importantă la astfel de pacienți deoarece expunerea insuficientă la lumină și la aer poate cauza și agrava anumite forme de anemie.

Surse alimentare de fier, Foto: nurseandnourish.com
Surse alimentare de fier, Foto: nurseandnourish.com

Dieta trebuie să conțină alimente bogate în fier, deoarece acesta intră în alcătuirea celulelor roșii din sânge. Surse alimentare de fier sunt: spanacul, hrișca, grâul, ovăzul, rodiile, nucile, soia, scoicile, somonul, tonul, fasolea roșie, sardinele, legumele cu frunze verzi, strugurii, sfecla roșie, semințele de dovleac, agrișele, pepenele roșu, carnea roșie (mai ales carne de vită și ficatul), susanul, stafidele, ananasul, migdalele, afinele, murele, merele, caisele, prunele, fructele uscate. Nutriționiștii recomandă suplimentele de vitamina C sau consumul de fructe și legume care au această vitamină (portocale, lămâi, varză, mango, broccoli, spanac, ardei, mandarine, clementine, căpșune) pentru că ajută la absorbția fierului în organism. Pentru cei care aleg suplimentele nutritive de fier pentru a echilibra nivelul de acest mineral în organism, este bine să aleagă gluconatul de fier. Pentru ridicarea nivelului de hemoglobină în sânge este necesar aportul de acid folic care se ia din suplimente alimentare sau din alimentația bogată în cereale, nuci, broccoli, germeni de grâu, varză de Bruxelles, suc de portocale și de grapefruit, banane, linte, sparanghel, păstârnac, curmale, tărâțe, somon, carne de miel, drojdie de bere, conopidă, rădăcinoase, avocado, ciuperci, cereale integrale. Acidul folic și biotina se absorb bine în organism și formează globule roșii în sânge.

Surse de vitamina B12, Foto: free-stock-illustration.com
Surse de vitamina B12, Foto: free-stock-illustration.com

Vitamina B12 se poate administra sunt formă de supliment nutritiv, tablete administrate sublingual, sau injectabil, este esențială pentru sănătate, ajută la producerea globulelor roșii. De asemenea complexul de vitamine din grupa B este indicat în tratamentul anemiei. Vitamina B5 și B6 au rol împortant în producerea de globule roșii și absorbția vitaminei B12. Vitaminele B acționează mai eficient împreună, de aceea se recomandă complexele de acest fel. Drojdia de bere este o sursă importantă de vitamina B și are numeroase beneficii pentru organism. Coenzima Q10 este un bun detoxifiant pentru organism, vitamina A are efect antioxidant puternic, combate atacul nociv al radicalilor liberi, vitamina E protejează celulele roșii, le prelungește durata de viață, iar cuprul și zincul sunt minerale care trebuie administrate împreună deoarece ajută la producerea de globule roșii (primul este necesar pentru formarea eritrocitelor, iar cel al doilea susține eficiența acestui proces).

728×90 sub articol
DISTRIBUIȚI

LĂSAȚI UN MESAJ