Ce înseamnă să trișezi în sport? Care sunt avantajele și dezavantajele trișării la antrenamente

0
7

Cu singuranță poți înțelege ce înseamnă să realizezi un exercițiu corect, dar întrebarea este dacă poți să respecți întocmai indicațiile unui instructor de sport. Trișarea în sport poate aduce avantaje dar și dezavantaje, depinde cum e înțeles acest termen. O să începem cu beneficiile ei pentru a vedea cât de ușor este să trișăm în sport pentru a ne putea antrena eficient. Nu este vorba despre trișarea înțeleasă ca o înșelare ci despre un mod de a începe mișcarea în așa fel de către un culturist pentru a putea lucra mai bine cu greutăți. De exemplu pentru a realiza mișcările lent și a ține greutatea sub control, în executarea flexiilor pentru bicepși cu bara de flexii alternative cu gantere, cu brațele întinse, se poate recurge la început la o mișcare ce dă un impuls greutății și astfel se realizează mai bine exercițiul. Este ceea ce se numește trișare în sport, un impuls inițial care ajută la execuția mișcării și de care cei care fac antrenamente cu greutăți țin cont aproape întotdeauna. Este o trișare care nu înseamnă că nu realizezi exercițiul corect, ea stă la baza mișcărilor în sportul cu greutăți și nu schimbă mișcările din timpul exercițiului și nici corectitudinea repetărilor acestuia. Mai mult decât atât trișarea de acest fel este folosită deseori de către cei care fac fitness sau culturism, deoarece crește intensitatea antrenamentelor. Cu sau fără instructor, trișarea poate fi o tehnică care se învață sau pe care o descoperi singur, este acel impuls ce se dă greutății pentru a demara mișcarea în exercițiu. Practicanții obișnuiesc să se folosească de așa numitul ,,impuls” sau ,,zvâcnire a corpului” pentru a realiza încă 2 repetări după ce au efectuat corect setul de repetări al unui exercițiu. Ideea este ca aceste trișări să se facă corect deoarece în caz contrar se pot produce chiar accidente musculare. Numărul de repetări după un exercițiu nu trebuie exagerat, doar 2 sau cel mult 3 sunt suficiente, deoarece se obosește prea mult mușchiul solicitat.

Trișări la antrenament, Foto: breakingmuscle.com
Trișări la antrenament, Foto: breakingmuscle.com

Trișările sunt un rău necesar, un mod de a face excepție de la reguli, de a accelera creșterea  musculară și definirea musculaturii. Desigur în mod normal instructorii recomandă ca mișcările să fie efectuate strict, fără nicio schimbare, dar culturiștii folosesc alternative cu trișări mai ales pentru a demara sau impulsiona mișcarea folosind o greutate mai mare, sau pentru a efectua încă 2-3 repetări după ce au realizat setul de repetări corect. Potrivit culturiștilor trișarea poate duce la creșterea zonei mediane a bicepșilor sau la dobândirea acelui ,,vârf al bicepșilor” (termen folosit în acest sport cu greutăți).

În ceea ce privește dezavantajele trișării este vorba de a nu te păcăli singur printr-un antrenament în care faci multe repetări incorecte, cu greutăți mai mici decât ar trebui în mod normal. Trebuie să ai un obiectiv bine stabilit și să respecți întocmai programul de antrenament. În caz contrar antrenamentul este în zadar, nu va da rezultate. Importantă este și odihna, pentru relaxarea și pentru creșterea masei musculare. Dacă nu te odihnești suficient și trișezi la acest capitol, trebuie să fii convins că acest lucru e greșit deoarece fibrele musculare nu vor avea suficient timp de a se recupera și de aceea mușchii vor fi mai slabi. A te antrena foarte mult timp fără a te odihni suficient este un semn de fanatism și va duce la colaps.

728×90 sub articol
DISTRIBUIȚI

LĂSAȚI UN MESAJ