Ce pot să fac pentru sănătatea mea? – Află cât de important este antrenamentul mental

0
16

Potrivit celor spuse de Joel Saltzman în cartea scrisă de el – ,,Shake that brain” – omul are capacitatea de a-și folosi mai mult de 10% din capacitățile sale cognitive. Mulți dintre noi se întreabă ,,Ce pot să fac pentru sănătatea mea?” și astfel construim o listă cu obiective iar ceea ce ne mai rămâne de făcut este să ne mobilizăm să le atingem. Un lucru important de înțeles de către orice sportiv (practicant al exercițiilor cu greutăți) este că antrenamentul mental trebuie să facă parte din pregătirea lui deci să nu se acorde o importanță mare doar pregătirii fizice ci și pregătirii psihologice. Foarte mulți culturiști apelează chiar la ajutorul psihologului în cadrul pregătirii lor deoarece acesta are capacitatea de a le întări dârzenia și încrederea în forțele proprii și în atingerea obiectivelor.

Antrenamentul mental, Foto: terapisport.blogspot.com
Antrenamentul mental, Foto: terapisport.blogspot.com

Credeți în puterea imaginației? Potrivit specialiștilor antrenamentul mental este important pentru a obține o performanță mai bună. Desigur antrenamentul fizic este o necesitate și foarte imporatnt în pregătirea fizică și nu poate fi contestat, dar el reprezintă doar motorul dezvoltării și al obținerii performanței. Cei care nu înțeleg antrenamentul mental în pregătirea culturiștilor trebuie să știe faptul că acesta ajută la economisirea energiei sistemului nervos al unui astfel de sportiv. Deci se poate spune că ajută în calmarea, relaxarea la nivel psihic și muscular. Stresul care este creat prin antrenament poate fi un factor de risc al diminuării resurselor nervoase și energetice. Prin antrenament mental se poate scăpa de stres și se pot conserva rezursele energetice. Este vorba despre anumite tehnici de relaxare ce stimulează activitatea musculară dar mai ales activitatea psihică. Pur și simplu un sportiv se concentrează pe anumite mișcări sau acțiuni, pe modul de desfășurare a unor exerciții pe care le va efectua în cursul antrenamentului, astfel poate reuși prin exerciții de concentrare să elimine încordarea psihică și cea fizică, ce se produc în mod normal. Potrivit unor studii s-a demonstrat efectul pe care îl are mintea noastră asupra corpului. Posibilitățile sunt nelimitate, s-a constatat că antrenamentul mental ajută chiar la creșterea puterii musculare. Sugestia și autosugestia sunt recomandate și oferite de antrenor și au rolul de a crea o stare de încredere sportivului. Fiecarea individ poate practica autosugestia și cu siguranță va simți efectele acesteia dacă o folosește mai ales că aceasta pornește din interior. Gândirea pozitivă, atitudinea psihică bună, încrederea în forțele proprii sunt factori care pot mobiliza favorabil un sportiv în atingerea obiectivelor. Prin concentrare mentală asupra exercițiilor, a modului de execuție a acestora, un sportiv se poate mobiliza pe deplin pentru antrenament. Antrenamentul de acest fel poate ajuta la refacerea rapidă a corpului după efort, la eliminarea stresului sau la creșterea adaptării la stresul ce este produs prin antrenament, la dezvoltarea capacității de concentrare și îmbunătățirea odihnei.

Pentru a îmbunătăți coordonarea neuro-musculară poți efectua un exercițiu simplu și anume: stai relaxat în decubit dorsal (culcat), ții ochii închiși și te concentrezi pe modul de execuție a exercițiilor la sală, autovizualizezi modul de realizare a acestora.

Este simplu, antrenamentul mental este parte a antrenamentului de culturism și completează antrenamentul fizic. El cuprinde orice aspect legat de sport, de capacitatea de concentrare, de stabilirea obiectivelor și vizualizarea atingerii lor, de încredere în sine și de ceea ce simți. Prin antrenament mental iși poți spori șansele de a obține performanță și de a avea un avantaj competitiv. Este necesar să-ți faci timp pentru antreamentul mental, măcar un sfert de oră sau jumătate de oră în timp ce îți desfășori activitatea fizică, destul de des, chiar 5 zile pe săptămână. Desigur indicat este ca antrenamentul mental să fie aplicat în fiecare zi, pe parcursul zilei, când dorești tu, important este să fii ambițios și credincios ideilor tale. Nu este neapărat nevoie să respecți un anumit timp de aplicare a acestui antrenament mental, important este să nu renunți să il faci. Prin stabilirea obiectivelor cu privire la performanță se obțin efecte pozitive în procent chiar de 90%. Aceste obiective bine stabilite iți pot direcționa acțiunile, atenția la realizarea exercițiilor, contribuie la mobilizarea efortului, la creșterea acestuia, la stabilirea unor noi strategii de a obține scopul dorit. Inițial îți poți stabili obiective pe termen scurt, obiective moderate și realiste, apoi treci la stabilirea obiectivelor pe termen lung, la obținerea rezultatelor și a performanței. Desigur găndirea trebuie să fie adevărată, în sensul bun, obiectivele să fie pozitive și nu negative.

728×90 sub articol
DISTRIBUIȚI

LĂSAȚI UN MESAJ