Ce se înțelege prin adaosuri la mâncare, sunt ele bune sau nu?

0
28

Adaosurile la mâncare sunt acele condimente care conțin zahăr, sare, aditivi alimentari și alte ingrediente ce au rolul de a îmbunătăți gustul preparatelor culinare. În supermarketuri se găsesc tot felul de condimente de acest fel care nu au un conținut de nutrienți echilibrat, un lucru cert este că au foarte multă sare și zahăr. Poți verifica foarte simplu acest lucru, citind eticheta unui astfel de produs (vegeta, cub cu gust de găină, bază pentru mâncăruri, etc.).

Nu adăuga prea multă sare la mâncare, Foto: outsideonline.com
Nu adăuga prea multă sare la mâncare, Foto: outsideonline.com

Sunt bune sau nu condimentele de tip adaosuri la mâncare?

Dacă alegi un condiment universal, bază pentru mâncăruri, poți vedea că pe etichetă scrie că are multă sare și cantități forte mici de legume, dar și anumite ingrediente nesănătoase: colorant sintetic, amidon de porumb, potențiator de gust, glutamat monosodic, etc. Un cub cu gust de găină nu are nicio urmă de găină, insă cu siguranță va conține aditivi alimentari, potențiatori de aromă și gust. Specialiștii în domeniul sănătății spun despre astfel de produse ce au aditivi alimentari că pot fi cauza unor afecțiuni medicale, pot crea alergii, intoleranțe alimentare și chiar pot contribui la dezvoltarea unor tumori.

Vegeta are 58% sare
Vegeta are 58% sare

Se spune că uleiurile vegetale conțin grăsimi sănătoase, sunt bogate în acizi grași Omega-3, care sunt buni pentru organism, dar și astfel de produse vegetale trebuie consumate cu moderație. Unele uleiuri nu trebuie folosite la prăjit deoarece iși pierd din ingrediente, iar în plus pot dezvolta substanțe cu proprietăți cancerigene. Uleiul de măsline poate fi încălzit și până la 210 grade Celsius. Uleiul de porumb nu este indicat pentru a fi folosit la prăjit. Uleiul din semințe de in este recomandat la salate deoarece conține acizi grași Omega-3 și ajută în prevenirea bolilor coronariene și chiar a infarctului miocardic.

Mirodeniile sau plantele aromatice sunt de asemenea adaosuri la mâncăruri și au proprietăți bune pentru organism, dacă sunt consumate în cantitate adecvată. Sarea și piperul nu trebuie folosite în cantitate mare, deși dau un gust bun la mâncare. Chili picant ajută în stimularea metabolismului deoarece conține capsaicină, dar trebuie să se consume cu moderație. Această substanță este eficientă și în combaterea infecțiilor provocate de bacterii, în reducerea nivelului de colesterol din sânge, prevenirea formării cheagurilor de sânge care pot bloca arterele.

Ghimbirul calmează simptomele de stomac deranjat și durerile articulare și musculare. Scorțișoara îmbunătățește memoria și normalizează nivelul de zahăr din sânge. Și rozmarinul are efect benefic asupra memoriei, iar în plus are și proprietăți antibacteriene. Tumericul previne afecțiunile respiratorii, are proprietăți antioxidante și antiinflamatorii. Salvia ameliorează durerile de gât, iar pătrunjelul oprește dezvoltarea celulelor cancerului de sân.

728×90 sub articol
DISTRIBUIȚI

LĂSAȚI UN MESAJ