Ce sunt aminoacizii BCAA și cum ajută la creșterea masei musculare?

0
27

Termenul de BCAA înseamnă branch-chained-amino-acids și se referă la aminoacizii cu lanțuri ramificate, formați din trei elemente importante în creșterea musculară și anume valina, leucina și izoleucina. Acești aminoacizi sunt esențiali pentru mușchi, ajută la construirea masei musculare și de aceea sunt folosiți de sportivi sub formă de suplimente alimentare. Orice culturist sau sportiv de performanță folosește aminoacizi BCAA deoarece aceștia ajută la dezvoltarea musculaturii, la realizarea unor procese biologice foarte importante în organism (ex. formarea de anticorpi, construirea de ADN, creșterea imunității). Aminoacizii reprezintă materialul de construcție musculară, o treime din musculatură fiind formată din BCAA. O parte din aminoacizi sunt folosiți de mușchi și altă parte la realizarea altor procese din organism. Foarte important este faptul că aminoacizii nu sunt doar o piatră de temelie a mușchilor și a celulelor, există și alte beneficii pe care aminoacizii le aduc organismului ca de exemplu: controlează producerea de celule sangvine, normalizează arderea grăsimilor, ajută în eliberarea de hormoni (cum este și testosteronul sau hormonul de creștere), oferă energie și consolidează sistemul imunitar al organismului.

Aminoacizii BCAA, Foto: sevenhillsgolf.ca
Aminoacizii BCAA, Foto: sevenhillsgolf.ca

Orice individ are nevoie de aminoacizi esențiali, de suplimente de leucină, lizină, treonină, triptofan, arginină, histidină, valină, metionină, deoarece acești compuși sunt vitali pentru organism, mai ales dacă se face fitness intens, sport de rezistență sau un sport care implică lucrul cu greutăți. Disponibilitatea rapidă a aminoacizilor în organism cu siguranță va ajuta la îmbunătățirea performanței musculare. Astfel de aminoacizi BCAA pot fi puși în shake-ul de proteine pentru a se administra ușor în organism. Se achiziționează sub formă de pulbere, capsule ori tablete și nu mai rămâne decât să se amestece 4-8 g într-un shake pentru a bea și astfel se poate beneficia de proprietățile acestor BCAA. Desigur doza poate varia în funcție de durata antrenamentului și a timpului de refacere, de intensitatea sau tipul antenamentului și așa mai departe. Sportivii care folosesc produsul BCAA vor avea mai multă energie, vor avea un randament mai bun, vor avea avantajul unei refaceri musculare mai rapide după antrenament. Cei care folosesc astfel de suplimente alimentare vor beneficia de o îmbunătățire a stării de sănătate și a condiției fizice în urma antrenamentelor. Avantajul este că astfel de aminoacizi BCAA sunt metabolizați în mușchii scheletici și nu în ficat cum se întâmplă cu majoritatea aminoacizilor esențiali. Astfel de aminoacizi au efect anticatabolic, respectiv de reducerea descompunerii proteinelor din mușchi, lucru demonstrat prin rezultatele multor studii realizate de specialiștii în domeniul sănătății. Astfel de aminoacizi trebuie luați înainte de antrenament deoarece elimină efectele negative ale reacțiilor catabolice din mușchi ce au loc în timpul repetării exercițiilor. Sunt un combustibil metabolic în antrenamentele intense, care se fac un timp îndelungat, reduc stresul, oboseala și efortul ce apar în timpul realizării exercițiilor fizice.

728×90 sub articol
DISTRIBUIȚI

LĂSAȚI UN MESAJ