Ce trebuie să faci pentru a nu te abate de la dietă în restaurante și călătorii?

0
14

Călătoriile cu avionul au un impact de contracție asupra organismului, iar regimul alimentar trebuie să fie adecvat pentru combaterea unor simptome de aciditate create din cauza încercării organismului de a-și reface starea normală de echilibru. În astfel de călătorii se poate întămpla să apară fenomene de balonare, greutate la stomac, oboseală, flatulență, constipație, deranj la stomac și dureri de cap. Tendința este de a consuma dulciuri, alcool, alimente sărate, șampanie, pentru a te simți mai bine. Acesta este un mod de a te abate de la dietă și de a servi alimente care accentuează fenomenul de contracție.

Alimentația în timpul călătoriei cu avionul, Foto: sheknows.com
Alimentația în timpul călătoriei cu avionul, Foto: sheknows.com

În mod normal ar trebui alese mâncărurile ușoare, sucurile naturale din fructe, cerealele, în general produse care sunt ușor de digerat. Ceaiurile, apa plată și minerală sunt recomandate pentru că oferă o stare de bine, ele completează necesarul de lichide din organism. Consumul de alcool nu este indicat mai ales că duce și la deshidratare. Dacă se bea multă cafea de asemenea nu este bine deoarece creează o senzație de irascibilitate și de eliminare în execs a apei din organism. Pentru eliminarea simptomelor digestive, este bine să nu se consume înainte de a călători cu avionul alimente care produc balonare și flatulență, cum sunt varza, fasolea, laptele și altele.

Variațiile de presiune pot afecta din punct de vedere fiziologic organismul, mai ales urechile, de aceea este indicat să se înghită saliva sau să se țină gura deschisă. Senzația de ,,ureche înfundată” este ceva normal în timpul călătoriei cu avionul și pentru a scăpa de acest disconfort este indicat căscatul sau înghițirea salivei. Din păcate la unele persoane această senzație devine destul de puternică astfel încât provoacă durere în ureche însă, la ele este vorba și despre o sensibilitate creată de existența unei afecțiuni ORL.

Preparate culinare la restaurant, Foto: jacobrestaurant.com
Preparate culinare la restaurant, Foto: jacobrestaurant.com

Cum reușești să nu te abați de la dietă în restaurant? Cu foarte mare voință, deoarece cu siguranță pofta de a savura o mâncare gustoasă te va chinui la început și oferta de pe meniu este destul de variată în acest sens. Cu siguranță ai observat că oamenii care mănâncă în restaurante, pizza sau hrană de tip fast-food ajung frecvent să sufere de obezitate. În cazul în care ții la silueta ta sau trebuie să ții un regim (din cauza unei afecțiuni medicale) lucrurile se schimbă, ai motivația substanțială de a nu fi tentat să faci excese.

Există câteva trucuri simple prin care poți respecta dieta când călătorești sau mănânci în oraș. Trebuie să eviți alimentele prăjite, care conțin amidon, sucurile și produsele zaharoase, tot felul de alimente bogate în carbohidrați și grăsimi, de tip fast-food. Poți încerca un preparat gustos, de exemplu carne la grătar, pește slab și salată de legume. Există restaurante care au în meniu și preparate din legume ca garnituri, din broccoli, mazăre, fasole verde, sau aperitive din crudități.

Fructe de mare, Foto: saintjohn.gr
Fructe de mare, Foto: saintjohn.gr

Dacă ești la dietă elimină felurile de mâncare cu alimente prăjite, grase, sosurile cu multe calorii, untul, smântâna, pâinea, ouăle, cartofii preparați în ulei. Alege din meniu aperitivele și preparatele care conțin mai multe legume și fructe. În general toate restaurantele au salate proaspete în meniu, aperitive cu legume și cu puține calorii. Foarte gustoase sunt aperitivele cu fructe de mare care sunt perfecte dacă mergi în vacanță pe litoral.

Deși pizza este delicioasă nu este indicat să alegi o pizzerie în cazul în care vrei să servești masa în oraș și ești la dietă. Dacă nu poți rezista tentației, recomandat este să te limitezi doar la un colț de pizza care să nu îți aducă un aport prea mare de calorii.

Pizza trebuie evitată de persoanele care țin dietă, Foto: urbanspoon.com
Pizza trebuie evitată de persoanele care țin dietă, Foto: urbanspoon.com

Un alt aspect de care trebuie să ții cont când mergi în vacanță este să nu cumperi bilete cu all inclusive. Cei care fac acest lucru au tendința de a se îngrășa deoarece mâncarea este deja plătită și au tendința de a încerca tot felul de preparate pe care le oferă restaurantul hotelului. Cel mai bine este să cumperi mâncare după cum este necesar în fiecare zi, să ai posibilitatea de a alege diverse restaurante care oferă preparate delicioase, dar cu un conținut caloric redus (cum sunt cele din fructe exotice, pește, fructe de mare, legume), în general din alimente care se digeră ușor și care nu sunt greoaie.

Cele mai recomandate băuturi dietetice sunt sucurile naturale din fructe, din căpșuni, zmeură, afine, mere, date prin blender, combinate cu apă și gheață. De asemenea, combinația din ghimbir, ananas și lămâie este delicioasă și oferă o stare de energie și vitalitate în organism. Pentru a scăpa de oboseală se poate prepara un amestec din cafea, suc de portocale și zeamă de lămâie, care se amestecă într-un blender și apoi băutura se servește cu puțină frișcă deasupra. Astfel de preparate naturale sau combinații asemănătoare pot fi pe meniul restaurantelor și reprezintă o alegere potrivită pentru cei care sunt la dietă și doresc băuturi răcoritoare cu puține calorii.

728×90 sub articol
DISTRIBUIȚI

LĂSAȚI UN MESAJ