Ce trebuie să știe culturiștii despre pierderea în greutate și pierderea de masă musculară

0
52

Toți oamenii își doresc să fie într-o formă fizică extraordinară. Acest lucru este sigur, dar metodele prin care încearcă să facă acest lucru sunt diferite și nu întotdeauna eficiente. Unii chiar nu fac nimic, duc o viață sedentară, au o alimentație dezechilibrată, ajung în unele momente să simtă că mintea le stă în loc, când nu pot găsi soluții pentru a se simți mai bine. Poate e prea mult spus că își pierd speranța, dar chiar așa este, ajung să accepte mediocritatea, își pierd pasiunea pentru viață și nu mai reușesc să-și clarifice scopul în viață. Viața sedentară și alimentația nesănătoasă îi fac să ajungă chiar la supraponderabilitate și sunt nefericiți. Ajung să creadă că doar o minune îi mai poate ajuta să slăbească. Fac greșeala de a ține diete restrictive pentru a pierde în greutate dar din păcate pierd și masă musculară și astfel visul lor de a avea o condiție fizic bună, un corp musculos, tonic și puternic, este greu de a fi îndeplinit. Se apucă de sport, fac exerciții cu greutăți, pentru a dobândi masă musculară, dar țin și diete foarte restrictive în scopul de a-și diminua stratul de țesut adipos, dar din păcate rezultatele întârzie să apară și ce să vezi, prin reducerea stratului de grăsime scade și masa musculară.

Pierderea în greutate, Foto: weightlossadvicee.blogspot.com
Pierderea în greutate, Foto: weightlossadvicee.blogspot.com

Dietele restrictive sunt greu de ținut și constau în diminuarea bruscă de calorii în organism. Prin alegerea unor asemenea diete ai multe dezavantaje și puține beneficii, iar dacă am ține cont de părerea medicilor ar trebui să credem că apare riscul de a te expune la anumite probleme de sănătate. Dacă slăbești rapid nu este deloc bine, deoarece impactul asupra organismului este mare, corpul va fi lipsit de substanțe nutritive necesare sănătății, va avea carențe de vitamine, minerale, proteine, carbohidrați. Lipsa acestor nutrienți în organism nu poate decât să producă simptome neplăcute ca de exemplu: dureri de cap, slăbiciune generală, cearcăne, oboseală, senzație că nu ai suficientă energie, ajungi să suferi de tulburări stomacale, amețeală, somnolență. O dietă de acest fel nu va îmbunătăți starea de sănătate și cu sigurnață nu va fi eficientă pentru a avea corpul mai plin de energie, mai puternic și mai sănătos.

Specialiștii în domeniul sănătății consideră că dietele restrictive pot duce la pierderea accelerată a grăsimii corporale dar și la pierderea masei musculare. Concluzia este că sportivii sau culturiștii care doresc să dobândească o masă musculară mai mare nu trebuie să țină astfel de diete pentru a reduce în timp scurt cantitatea de grăsime excesivă din corp. Organismul va funcționa mai bine dacă va primi o dietă echilibrată, care să conțină proteine și carbohidrați, legume și fructe bogate în nutrienți. Dacă se dorește scăderea rapidă în greutate și se alege o dietă restrictivă se diminuează energia din organism, lucru care se va simți imediat prin stările de care spuneam mai sus. Sunt diete restrictive alcătuite din puține alimente, sau care diminuează consumul de proteine. Un lucru este sigur, printr-un aport scăzut de proteine cu siguranță vei avea un nivel mai mic de energie în corp și nu-ți vei putea crește masa musculară. Alimentația bogată în proteine ajută la formarea masei musculare și la consolidarea sistemului imunitar care sunt importante pentru sănătate, musculatura protejează corpul de factorii externi, îl face mai puternic și plin de energie. Dietele care nu conțin deloc grăsimi nu sunt de asemenea sănătoase. Nu toate grăsimile sunt dăunătoare organismului, există și grăsimi benefice (acelea nesaturate). Peștele de exemplu conține acizi grași esențiali care sunt necesari sănătății. Dacă se reduc alimentele bogate în calciu din dietă poate fi afectată sănătatea dinților și a oaselor, slăbește dantura deoarece se distruge mai ușor smalțul dinților, oasele devin mai fragile. De asemenea calciu este important pentru metabolism de aceea un deficit de calciu în organism va fi o cauză a tulburărilor metabolice. După cum spuneam mai sus, sunt și grăsimi benefice, acestea ajută la absorbția calciului în organism, la sinteza acestuia și la consolidarea țesutului osos.

Exercițiile fizice sunt necesare în creșterea și menținerea masei msuculare. De asemenea alimentația echilibrată în proteine și carbohidrați ajută în menținerea sănătății, în funcționarea bună a organismului, în creșterea imunității și a masei muscualre. Pentru menținerea masei musculare este importantă și concentrația de hormoni din organism. Specialiștii spun că nivelul de testosteron este mai ridicat în prima jumătate a zilei și de aceea antrenamentul cu greutăți de dimineață pentru dezvoltarea musculaturii este mai eficient. Proteinele sunt importante pentru a avea un nivel energetic bun, de aceea acestea trebuie să facă parte întotdeauna din dieta unui sportiv. Hidratarea corespunzătoare a corpului este importantă pentru culturist deoarece dacă nu se bea suficientă apă se poate pierde de asemenea masă musculară. Corpul trebuie să fie foarte bine hidratat deoarece apa este extrasă din spațiile intercelulare și apoi este depozitată în fibrele musculare.

728×90 sub articol
DISTRIBUIȚI

LĂSAȚI UN MESAJ