Cum obții mai multă putere musculară? Ce este antrenamentul cu efect anabolic?

0
39

Nu întotdeauna sportivii cu mușchii cei mai voluminoși pot ridica cele mai mari greutăți. Dacă ești culturist știi deja acest lucru, dacă esti începător în acest sport te vei convinge pe parcurs că masa musculară este importantă dar trebuie să fie asociată cu rezistența și puterea. Un lucru important este să alegi o metodă de formare care să te ajute să obții creșterea masei musculare dar și a rezistenței și puterii. Pentru a putea dezvolta mușchii și pentru a dobândi mai multă putere musculară antrenamentul trebuie să aibă un efect anabolic, respectiv de creștere a masei musculare. Acest lucru se realizează prin creșterea concentrației de testosteron și hormoni de creștere, prin exerciții fizice intense. Reacțiile anabolice din organism pot fi distruse de reacțiile catabolice. Anabolismul este necesar creșterii musculare, iar catabolismul distruge celulele musculare. Din păcate la fiecare repetare apar reacții catabolice care duc la eliberarea toxinelor, din care fac parte și radicalii liberi, care au efecte negative asupra organismului.

Antioxidanții, Foto: imujer.com
Antioxidanții, Foto: imujer.com

Pentru a combate radicalii liberi se pot folosi antioxidanții care sunt foarte eficienți și ajută în prevenirea îmbolnăvirii și îmbătrânirii premature a organismului. Suplimentele alimentare de antioxidanți sunt eficiente pentru distrugerea radicalilor liberi, iar creatina este un produs de acest fel care combate eficient efectul nociv al radicalilor liberi. Suplimentele alimentare de creatină sunt concepute chiar în mod special spre a neutraliza în mare parte radicalii liberi, în proporție cât mai mare, iar în același timp să susțină procesul de creștere musculară. Prin aportul de creatină și absorbția acesteia la nivel celular se neutralizează radicalii liberi, se asigură reacții anabolice care sunt importante pentru creșterea musculară. Suplimentele alimentare de BCAA sunt importante pentru orice culturist deoarece ajută la dezvoltarea musculaturii, la arderea grăsimilor, la eliberarea de testosteron și hormon de creștere, la normalizarea producerii de celule sangvine, la creșterea energiei și a imunității organismului. Aceste suplimente au aminoacizi esențiali care combat atacul nociv al radicalilor liberi din mușchi și întregul organism, iar prin disponibilitatea lor rapidă în corp se îmbunătățesc performanțele musculare. Sunt sub formă de pulbere, tablete, capsule, se adaugă în shake-ul de proteine și astfel se administrează în organism înainte de antrenament. Efectul anticatabolic al aminoacizilor este foarte important pentru sănătate și se referă la descompunerea proteinelor din mușchi, iar în plus pot diminua stresul, efortul, oboseala în cazul antrenamentelor intense.

Suportul nutritiv este importat pentru mușchi, pentru creșterea rezistenței acestora. Prin aportul de carbohidrați se va stoca o cantitate semnificativă de glicogen în mușchi, ceea ce este necesar în perioada de dinaintea antrenamentului. Glicogenul și dieta cu hidrați de carbon pot îmbunătăți rezistența musculară. Glicogenul este un combustibil din mușchi pentru antrenamentele de culturism. Prin consum de energie, glicogenul este descompus prin procesul de glicoză. Cu ajutorul glicogenului din ficat se menține nivelul de glucoză din sânge, iar aceasta este necesară sistemului nervos și creierului. Cu cât nivelul de glicogen din mușchi și ficat se reface mai rapid și ajunge la normal după antrenament, cu atât perioada de refacere a corpului este mai scurtă. Prin aportul și absorbia de carbohidrați în organism se refac rezervele de glicogen.

Pentru a realiza o creștere maximă a puterii și rezistenței musculare trebuie să se țină cont de intensitatea exercițiilor, de perioada de odihnă și de răspunsul hormonal. Toate acestea au rol important în formarea musculară. Antrenamentul crește puterea mușchilor, dar trebuie făcut corect, monitorizat cu atenție și alese metodele care sunt eficiente pentru atingerea obiectivelor dorite – puterea și rezistența.

728×90 sub articol
DISTRIBUIȚI

LĂSAȚI UN MESAJ