Cum să-ți potolești senzația de foame fără produse scumpe, aproape gratis

0
11

O alimentație sănătoasă trebuie să ofere necesarul de nutrienți dar să mențină sub control și nivelul de zahăr din sânge. Mulți oameni nu țin cont de nivelul de glucoză din sânge, trăiesc ani de zile și consumă în exces produse ce conțin zahăr (care este potențial dăunător pentru sănătate).

Un sandvici delicios, Foto: robertpop.com
Un sandvici delicios, Foto: robertpop.com

În fiecare zi dimineața trebuie servit micul dejun pentru a avea energia necesară în cursul zilei și pentru a asigura prin alimentație buna funcționare a creierului. Dacă se trece peste micul dejun apare starea de oboseală și de durere de cap, iar în plus sunt afectate și abilitățile mentale. Potrivit studiilor realizate de cercetători, alimentația afectează funcționarea sănătoasă a creierului, de aceea trebuie să fim atenți la ce mâncăm.

Merele sunt sănătoase pentru organism, Foto: shaunmarijanna.blogspot.ro
Merele sunt sănătoase pentru organism, Foto: shaunmarijanna.blogspot.ro

Cel mai bun fruct care reduce nivelul de colesterol din sânge este mărul. Acesta este un medicament pentru organism, nu degeaba se spune că ,,un măr pe zi, ține doctorul deoparte”. Mărul are aproape toate vitaminele (A, B1, B2, B3, B6, B9, E, PP), o cantitate semnificativă de fibre și minerale (potasiu, iod, magneziu, siliciu, fosfor, calciu, molibden, fier). Prin consumul de mere se reduce riscul de cancer, se combate anemia și numeroase suferințe: boli de plămâni, diaree, constipație, obezitate, varice, afecțiuni gastro-intestinale, afcețiuni ale glandei tiroide, gută, colită, reumatism, etc.

Fulgi de ovăz, Foto: vk.com
Fulgi de ovăz, Foto: vk.com

O altă alegere ideală pentru a-ți potoli senzația de foame este reprezentată de cereale și mai ales de fulgii de ovăz. Aceștia sunt o sursă de vitamine, calciu, minerale, acizi grași nesaturați și porteine vegetale. Fulgii de ovăz nu costă mult, se găsesc în supermarket-uri și pot deveni un ingredient excelent la micul dejun mai ales că previn afecțiunile gastro-intestinale și oferă energie în organism.

Una din cele mai bune și ieftine legume este lintea. Aceasta este bogată în fibre și are proprietăți nutritive excelente pentru organism. Lintea poate fi preparată la masa de prânz și astfel oferă necesarul de energie în organism. Lintea nu costă mult, este numită și ,,hrana omului sărac” dar sănătos. Avantajele introducerii acestei legume în alimentație sunt mari dacă ținem cont de faptul că este hrănitoare, gustoasă, conține fibre, glucide complexe, proteine vegetale de calitate superioară și nutrienți ce asigură un aport de energie în organism. Lintea are indice glicemic mic, nu crește nivelul de zahăr din sânge, de aceea este recomandată în dieta bolnavilor de diabet. Lintea este o sursă naturală de fier, zinc, potasiu și magneziu, vitamine din complexul B, acid folic și molibden.

Unt de arahide, Foto: meganbrookehandmadeblog.com
Unt de arahide, Foto: meganbrookehandmadeblog.com

Un deliciu la micul dejun este untul de arahide care este o sursă de acizi grași mononesaturați ce scad riscul de boli ale sistemului cardiovascular. Untul de arahide conține substanțe nutritive importante pentru organism, vitamine B3, B6, E, aminoacizi, proteine vegetale, magneziu, calciu, potasiu, resveratrol și fier. Prin conținutul de vitamina B3 untul de arahide este benefic asupra creierului, ajută în prevenirea bolii Alzheimer, iar prin aportul de potasiu scade tensiunea arterială.

Suc de roșii, Foto: simplyrecipes.com
Suc de roșii, Foto: simplyrecipes.com

Din alimentația zilnică nu trebuie să lipsească roșiile care conțin licopen – o substanță care protejează organismul împotriva cancerului. Un pahar cu suc din roșii este indicat în fiecare zi deoarece scade colesterolul și riscul de boli de inimă, diabet și accident vascular cerebral. Sucul de roșii asigură o cantitate de vitamine organismului, de caroten, vitamine B1, B2, C și PP. Roșiile au antioxidanți, acizi organici, magneziu, potasiu, sulf, sodiu, fier, calciu, cupru, sulf, clor, mangan, fosfor. Sucul de roșii este benefic pentru piele și pentru întregul organism. Normalizează metabolismul, reduc procesele de putrefacție din intestin, previn bolile cardiovasculare, de ochi, ale tractului gastro-intestinal.

Alte alimente sănătoase și ieftine sunt: sfecla roșie, usturoiul, ceapa, orezul și varza. Astfel de produse naturale fac parte din alimentația sănătoasă și ajută la buna funcționare a întregului organism. Sfecla roșie curăță sângele, este o sursă de minerale, vitamine, oligoelemente, fibre și în plus oferă energie. Ceapa protejează împotriva bolilor de inimă, usturoiul este un antibiotic natural, orezul conține multe fibre și puține grăsimi, iar varza elimină toxinele din organism și crește imunitatea acestuia.

728×90 sub articol
DISTRIBUIȚI

LĂSAȚI UN MESAJ