Cura cu ciuperci și ulei de măsline

0
47

Ciupercile sunt bogate în proteine vegetale și de aceea nutriționiștii le recomandă în dietele vegetariene sau de slăbire. Au proprietăți esențiale pentru organism datorită substanțelor active din compoziția lor, pot vindeca anemia, oboseala și acoperi deficitul de minerale din corp.

Ciuperci Agaricus campestris, Foto: svims.ca
Ciuperci Agaricus campestris, Foto: svims.ca

Ciuperca Agaricus campestris este numită și ciuperca-de-gunoi sau ciuperca albă și crește pe pajiști, la marginea pădurilor, în pășuni umede și peluze. Este o ciupercă comestibilă foarte bună, care conține proteine vegetale, apă, celuloză, glucide, lipide, vitamina B, vitamina C, potasiu, magneziu, cupru, fier, zinc, fosfor, calciu, sodiu, iod, mangan.

Ciupercile conțin lecitină, reduc nivelul de colesterol din sânge, au enzime care promovează digestia. Cura de ciuperci ajută în tratamentul afecțiunilor gastro-intestinale, ale rinichilor și ficatului.

Ciupercile Chanterelle marinate, Foto: langdoncook.com
Ciupercile Chanterelle marinate, Foto: langdoncook.com

Pentru această dietă se pot folosi diferite soiuri de ciuperci comestibile și anume: opintici sau ghebe, crăițe sau buretele domnesc, bureți galbeni ori așa numiții gălbiori, vinețica pestriță, chitarca sau mânătarca roșie, hribi. Astfel de ciuperci se culeg dimineața devreme pentru că se văd mai bine datorită picăturilor de rouă ce strălucesc în soare. De obicei astfel de ciuperci cresc în pădurile de mestecăn, în zone deluroase sau pante forestiere. Apar în lunile de toamnă, după ploile calde. Se culeg cu atenție, se depozitează astfel încât să nu se deterioreze, trebuie consumate proaspete pentru că sunt destul de perisabile.

Cura cu ciuperci, Foto: foundmushrooms.co.uk
Cura cu ciuperci, Foto: foundmushrooms.co.uk

Cura cu ciuperci și ulei de măsline:

Ciupercile oferă o cantitatea semnificativă de proteine vegetale care pot înlocui proteinele animale (din carne, ouă, pește) și au o valoare nutritivă ridicată. Conțin vitamine B1, B2, C, PP, calciu, potasiu, magneziu, cupru, iod, zinc, caroten, sodiu, glucide, substanțe azotate, fosfor. Se pot prepara fierte în aburi și servi măcar la cină, timp de 4 săptămâni. Se pot adăuga în salatele de crudități, alcătuite din varză, țelină, morcovi, dovleac, gogoșari, ardei gras, roșii și verdețuri.

Ciupercile se curăță și se spală sub jet de apă, apoi se fierb în aburi timp de 10 minute și se pot servi asezonate cu ulei de măsline și puțină sare.

Ciupercile champignon, Foto: finelivingbyarch.blogspot.ro
Ciupercile champignon, Foto: finelivingbyarch.blogspot.ro
Ciuperci cu smantana, Foto: scrumpdillyicious.blogspot.ro
Ciuperci cu smantana, Foto: scrumpdillyicious.blogspot.ro
728×90 sub articol
DISTRIBUIȚI

LĂSAȚI UN MESAJ