De ce să utilizăm sauna și cum este recomandat să o folosim?

0
117

Sauna este o procedură de hidro-termoterapie tradițională care a fost folosită în țările nordice ale Europei. Modelul finlandez de saună este cel mai popular în lume și a fost preluat de multe țări, însă sauna își are originile în antichitate, ea era folosită de greci și de romani. Se spune că istoria saunei începe în Asia și că era folosită pentru creșterea rezistenței organismului. Sauna era de forma unei încăperi mici construite din grinzi, poziționată în aer liber și de obicei pe malul apei, a unui rău sau lac. Era încălzită cu o sobă cu lemne, iar, după ce se stătea în saună se făcea baie în apa limpede a răului pentru ca pielea să se răcorească.

Sauna, Foto: freizeitzentrum-weiden.de
Sauna, Foto: freizeitzentrum-weiden.de

În sauna finlandeză temperatura este de 80-100 grade Celsius iar umiditatea de 10-15%. Este numită și saună uscată și are rolul de a stimula circulația periferică și de a relaxa corpul. Pentru a transpira suficient se face o ședință de 10-15 minute. În prezent se poate face saună în centrele spa pentru femei, în sălile de fitness, în bazele de anternament pentru sportivi.

Sauna este folosită pentru relaxare și în scop terapeutic.

Ca instalație se prezintă sub forma unei încăperi cu sursă puternică de căldură. Unele saune au câteva trepte înalte din lemn, care permit urcarea pe ele dacă se dorește ca aerul să fie mai cald. Sauna poate fi uscată și umedă (cu aburi). Sauna uscată este recomandată mai ales persoanelor obeze, care au picioarele îngroșate, talia foarte groasă, o cantitate de țesut adipos în exces, celulită și transpiră foarte mult. Înainte de saună se face un duș scurt, însă nu este întotdeauna obligatoriu. Nu trebuie să se consume alcool și alimente înainte de a merge la saună. De asemenea, este bine să se renunțe la masaj și să nu se poarte bijuterii. Pentru dinamizarea și relaxarea corpului se poate face o ședință de masaj de 10 minute. În saună se intră cât mai dezbrăcat posibil și se stă timp de 15 minute, apoi se face duș.

Beneficiile saunei pentru organism:

Sauna încălzește corpul, are efect purificator intens, elimină toxinele prin intermediul transpirației, ajută la relaxarea organismului. Sauna este recomandată în cazuri de obezitate, femeilor care au celulită sau țesut adipos în exces. Această procedură este indicată pentru dezintoxicarea persoanelor care consumă alcool, care au fumat, care au urmat o alimentație bogată în carne, grăsimi, zahăr rafinat, etc. Sauna este un mod bun de recuperare după antrenamentul sportiv, după efort intens. Ajută în cazuri de acnee, artroză, boli ale metabolismului, alergie, rinită cronică, eliminarea de mucus pe căile respiratorii. De asemenea, prin saună se îmbunătățește circulația sanguină în extremități, se subțiază membrele inferioare și talia, se scade în greutate și se înfrumusețează pielea. Sauna nu este indicată persoanelor în vârstă, care au peste 50 de ani și nici femeilor însărcinate. De asemenea, această procedură nu trebuie folosită de persoanele care suferă de claustrofobie, hipertensiune arterială, boli cardiace, stări de lăuzie, tensiune oscilantă, boli inflamatorii, boli psihice grave, astm, tuberculoză, boli respiratorii în fază acută, anxietate, amețeală, stări de sufocare.

728×90 sub articol
DISTRIBUIȚI

LĂSAȚI UN MESAJ