Acasa / Fitness & Diete / Descopera beneficiile dietei cu tarate de grau pentru organism!

Descopera beneficiile dietei cu tarate de grau pentru organism!

Produsul tarate de grau este unul din cele mai cunoscute care te ajuta sa slabesti, insa nu trebuie consumat in exces. Orice exces poate fi daunator organismului, chiar si daca este un produs natural. In acest articol va prezentam modul in care aceasta tarate de grau ajuta la scaderea in greutate, ce beneficii are pentru organism si cateva retete simple realizate din acest produs.

Intotdeauna cand se cumpara tarate de grau de la magazin trebuie ales acel produs natural care nu contine zahar, sare sau anumite arome. In dieta pe baza de tarate de grau cel mai important este ca acest produs sa se consume la micul dejun. Astfel dispare senzatia de foame pana la pranz si se va scade in greutate in mod eficient deoarece acest meniu pentru micul dejun are un continut caloric redus.

Tarate de grau, Foto: ruitershoppasdedeux.nl

Tarate de grau, Foto: ruitershoppasdedeux.nl

Fulgii de tarate de grau ajuta la scaderea in greutate deoarece ajunsi in stomac se umfla si creeaza senzatia de satietate si pierderea dorintei de a manca in exces. Astfel se renunta la alte alimente preferate care au un numar ridicat de calorii si se reduce cantitatea de mancare la fiecare masa.

Principalele reguli care trebuie urmate in cazul dietei cu tarate de grau:

  • Se consuma la fiecare masa cate o lingura de tarate de grau.
  • Se bea intotdeauna un pahar de apa sau doua pentru ca fulgii de tarate de grau sa aiba lichidul necesar pentru a se umfla in stomac si a da senzatia de satietate.
  • Intotdeauna aceasta cantitate minima de tarate de grau (respectiv o lingurita) se mananca inainte de fiecare masa: micul dejun, pranz, cina.
  • Treptat, abia dupa o saptamana se creste cantitatea de tarate de grau de la o lingurita la 2 lingurite. In acest fel organismul va primi o cantitate necesara de fibre pentru mentinerea sanatatii.
  • Cel mai simplu mod de a manca tarate de grau este sa se puna o lingurita din acest produs in farfurie si sa se toarne apa clocotita. Se lasa sa stea 25 minute, apoi se scurge excesul de apa si se mananca fulgii de tarate umflati cu apa.
  • Cei care prefea iaurtul, pot pune o lingurita de tarate intr-un iaurt mic de 100 g apoi sa astepte cateva minute inainte de a-l consuma.
    Fulgi de tarate de grau cu felii de mere si iaurt., Foto: wunderweib.de

    Fulgi de tarate de grau cu felii de mere si iaurt., Foto: wunderweib.de

Nu se consuma mai mult de 30 g tarate de grau pe zi (sau 2-3 linguri mari) deoarece se poate ajunge la o senzatie de balonare sau la accentuarea unor boli de stomac (gastrita si colita).

Proprietatile fulgilor de tarate de grau:

  • Acest produs contine multe vitamine si anume: beta-caroten, complexul de vitamine B (respectiv B1, B2, B3, B5, B6, B8 si B9), vitamina E si A.
  • Reprezinta o sursa de fibre (care sunt importante pentru activitatea intestinala) dar si de aminoacizi.
  • De asemenea fulgii de tarate de grau au multe minerele: magneziu, potasiu, sodiu, cupru, cobalt, mangan, fier si iod.
  • Ajuta la reglarea activitatii tractului gastro-intestinal, a functiei sistemului cardiovascular, digestiv, muscular si nervos.
  • Prin vitaminele B3 si B6 ajuta la productia de hormoni sexuali in organism, iar prin vitamina B6 este mentinut echilibrul hormonal in corp si sanatatea glandelor suprarenale, pancreas si glanda tiroida.
  • Fulgii de tarate de grau ajuta la imbunatatirea aspectului pielii, parului si unghiilor.
  • Continutul de vitamine A, B si E este eficient in regenerarea rapida a tesuturilor, cresterea imunitatii organismului si mentinerea buna a vederii.
  • Consumul de tarate de grau este indicat in calmarea starilor de nervi, de furie, proasta dispozitie si apatie.
  • Fulgii de tarate de grau ajuta in prevenirea cancerului de colon. Prin fibre se retin catitati mari de apa, astfel se ajuta la subtierea materiilor fecale si mentinerea sanatatii colonului. De asemenea celuloza imbibata cu apa are efectul de absorbtie asemanator unui burete si ajuta la eliminarea toxinelor din organism ce se acumuleaza mai ales in intestine.
  • Vitamina B3 echilibreaza functia stomacului prin stimularea productiei de suc gastric.
  • Fibrele normalizeaza procesul de excretie al bilei, ajuta in absorbtia acizilor biliari (ce sunt daunatori organismului) si a colesterolului rau.
  • Consumul de tarate de grau previne anumite boli grave ca de exemplu: litiaza biliara, dischinezia biliara, bolile ficatului, bilei si vezicii biliare. 
  • La barbati fulgii de tarate de grau ajuta in restabilirea activitatii sexuale, a potentei, deoarece au un continut semnificativ de vitamina E.
  • Fulgii de tarate de grau previn formarea de placi aterosclerotice in vasele sanguine deoarece reduc mult continutul de colesterol din sange prin cantitatea de vitamine B3, B6 si B9. De asemenea inima si vasele de sange sunt protejate de magneziu si potasiu din compozitia acestor fulgi.
  • Fulgii de tarate de grau trebuie consumati in cantitate mica dar in mod regulat. Astfel ei ajuta in prevenirea aritmiei, tahicardiei, accidentului vascular cerebral, aterosclerozei, problemelor circulatorii coronariene si infarctului miocardic
  • Fibrele de tarate de grau ajuta in scaderea digestiei de carbohidrati si scaderea nivelului de glucoza din sange. Astfel se explica de ce acest produs este eficient in tratamentul diabetului zaharat.
  • De asemenea fulgii de tarate de grau sunt recomandati persoanelor care sufera de obezitate deoarece au un continut mic de calorii, se umfla in stomac si da senzatia de satietate fara a manca foarte mult.

Produsele care contin multa tarate de grau nu sunt indicate persoanelor care sufera de colita ulcerativa, ulcer gastric si duodenal, de hepatita, colecistita, gastrita cronica, pancreatita si gastroduodenita.

Biscuiti din tarate de grau si alte preparate, Foto: komfortbebe.blogspot.ro

Biscuiti din tarate de grau si alte preparate, Foto: komfortbebe.blogspot.ro

Retete pe baza de tarate de grau:

Decoctul de tarate de grau este un preparat mineralizant si vitaminizant pentru organism. Se adauga 200 g tarate de grau la un litru apa clocotita si se fierbe timp de 60 de minute. La final se lasa putin la racit, se strecoara prin strecuratoare sau tifon si se adauga sucul de la o lamaie. Se consuma cate putin inainte de masa.

Infuzia de tarate de grau este buna pentru tratamentul afectiunilor de la nivelul intestinelor. Se adauga 200 g tarate de grau la un litru apa clocotita si se lasa sa stea timp de 7 ore. Dupa aceasta perioada se strecoara si se adauga o lingura de miere de albine. Se consuma cate putin inainte de fiecare masa.

Decoctul din tarate de grau si miere de albine este benefic pentru organism. Se adauga o lingura de tarate de grau la doua cani de apa clocotita si se fierbe timp de o jumatate de ora la foc mic. La final se adauga o lingura de miere de albine si se fierbe iar 15 minute la foc mic. Se strecoara si se bea zilnic in cantitati mici, de 3-4 ori pe zi. Acest preparat da energie corpului si ajuta la intarirea sistemului imunitar al organismului.

Infuzia de tarate de grau ajuta la vindecarea bronsitei si tusei. Se adauga 400 g tarate de grau la 1,5 litri apa clocotita si se fierbe timp de 40 de minute la foc mic. Se strecoara si se bea aceasta infuzie pe tot parcursul zilei.

Decoctul din tarate de grau este un bun remediu pentru constipatie. Se adauga 2 linguri de tarate de grau la o cana de lapte cald, se lasa sa stea timp de jumatate de ora apoi se bea ca o supa de doua ori pe zi. Tratamentul se face timp de o luna. Efectul sau va fi usor laxativ, va ajuta in cazuri de constipatie si va da putere persoanelor care sufera de anumite boli grave.

Supa din tarate de grau este recomandata pentru dieta de slabire si se prepara astfel: se adauga 400 g tarate de grau la 1,5 litri apa clocotita si se fierbe timp de 60 de minute; se adauga un ou batut si 350 ml lapte, se amesteca bine, apoi se pune putin zahar si sare dupa gust. Deasupra se pune o lingurita mica de unt, putin patrunjel si marar tocat.

Placinta cu tarate de grau, orez si dovleac se realizeaza astfel: se adauga 40 g orez la 4 linguri de apa clocotita si se lasa timp de 2 ore la inmuiat; se pregateste 250 g pulpa de dovleac, se alege de seminte si se da prin razatoare; se amesteca taratea (care a stat si ea in apa sa se umfle) cu orezul scurs de apa in exces si cu pulpa de dovleac, se adauga putina sare dupa gust, apoi se intinde aceasta compozitie omogena pe o foaie de placinta unsa in prealabil cu putin unt. Placinta se coace in cuptor timp de 25 de minute la temperatura de 170 grade, apoi se unge cu putin ou batut amestecat cu lapte si se mai coace timp de 10 minute pentru a se rumeni. Este un desert santatos, satios si gustos.

Parjoalele din carne de vita si tarate de grau se prepara simplu, astfel: se marunteste 150 g carne de vita prin masina de tocat carne si se adauga putina sare dupa gust; se pune 30 g tarate de grau umflata in apa calda, doua linguri de lapte si 10 g de unt; se amesteca bine pana se omogenizeaza si se formeaza cu mainile mici parjolute. Se prajesc in unt sau ulei incins intr-o tigaie intinsa, apoi se servesc calde cu piure de cartofi fierti.

Prajitura cu tarate de grau si branza de vaci se realizeaza astfel: se amesteca 2 cesti tarate de grau cu 4 linguri branza de vaci, un ou batut, 4 linguri smantana, 2 linguri unt si putina sare dupa gust; se lasa acest aluat sa stea timp de 20 minute apoi se intinde ca o foaie de copt in tava. Deasupra se aseaza umplutura ce reprezinta un amestec omogen din 300 g branza de vaci, 4 galbenusuri de ou crud, 2 linguri de zahar si o lingura de faina de grau. Se coace la cuptor la temperatura de 170 grade pana se rumeneste, se lasa sa se raceasca putin, nu se consuma niciodata fierbinte.

Fulgii din tarate de grau sunt considerati de nutritionistii din intreaga lume un produs natural foarte valoros datorita proprietatilor benefice pentru sanatatea organismului.

Spune-ti parerea

Adresa de email nu va fi publicata. Campurile obligatorii sunt marcate cu *

*

Poți folosi aceste etichete HTML și atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Current ye@r *