Descoperă care este remediul natural pentru un somn odihnitor – De ce este bun somnul pentru organism?

0
10

Suferi de insomnie? Ești nervos, stresat și dormi rău noaptea? Trebuie să găsești un remediu pentru a avea un somn odihnitor sau în caz contrar să nu te miri că poți suferi de anumite afecțiuni și boli pe termen lung. Un mod eficient de a scăpa de insomnie și de a te relaxa înainte de a merge la culcare este tehnica yoga. Astfel de exerciții de respirație și de relaxare îți induc o stare de bine și de pace interioară, te ajută să ai un somn liniștit.

De ce este bun somnul pentru organism? Somnul stimulează sistemul imunitar al organismului, scade riscul de îmbolnăvire, de tulburări de vedere, îmbunătățește capacitatea de concentrare, de învățare și memoria, te face să te simți mai plin de energie, te ajută să ai o inimă sănătoasă (deoarece bolile de inimă sunt asociate cu valorile crescute ale tensiunii arteriale și ale colesterolului, dar și cu stresul). Cei care nu dorm suficient pot fi obosiți, irascibili, tensionați, anxioși, depresivi, cu o stare de spirit destul de rea și fără putere de muncă. Exercițiile prezentate mai jos te ajută să-ți dezvolți flexibilitatea coloanei vertebrale, să-ți tonifici mușchii spatelui și toracelui. Prin efectuarea acestui set de exerciții scapi de stres, de tensiunile nervoase, de dereglările hormonale, iar în plus în minte și în corp se creează o stare de pace și liniște. Recomandat este să faci astfel de exerciții seara, sau înainte de culcare.

Mod de realizare:

1
1
2
2
3
3

Stai în genunchi pe o saltea de gimnastică cu brațele pe lângă corp. Ridici brațele în sus și realizezi două arce de cerc spre lateral. Revii cu brațele în jos și spre spate.

4
4
5
5

Stai sprijinit cu palmele pe sol și spatele drept. Curbezi spatele și te apleci în față, timp în care ridici capul și menții poziția timp de câteva secunde. Revii la poziția inițială, curbezi spatele și apleci capul în jos. Repeți acest exercițiu de 4-5 ori.

6
6
7
7

În continuare repeți mișcarea de mai sus dar te apleci cât mai mult la sol. Apoi ridici partea superioară a trunchiului printr-o mișcare lentă, șerpuitoare.

8
8
9
9
10
10

Stai în genunchi, te sprijini pe brațe cu palmele pe sol. Înclini corpul în partea stângă și apoi în partea dreaptă de câteva ori, prin mișcări lente.

11
11
12
12
13
13

Stai în genunchi cu brațele pe sol. Te apleci cu corpul în față apoi te ridici astfel încât să întinzi și membrele inferioare și să realizezi un unghi ascuțit între coapse și trunchi. Efectuezi mișcări de aplecare ușoare lăsând genunchiul stâng în jos și apoi pe cel drept. Repeți mișcarea de câteva ori, iar la final ții membrele inferioare drepte, tălpile pe sol, brațele întinse și menții această poziție câteva secunde.

15
15
16
16
18
17
17
18

Revii la poziția inițială în genunchi, cu gambele și brațele întinse, te spijini pe palme, iar spatele îl ții drept. Ridici brațul drept și membrul inferior stâng în același timp, ușor, lent, ca la balet și menții poziția câteva secunde. Apoi urmează mișcarea de revenire, aduci brațul drept și genunchiul stâng cât mai aproape unul de altul și menții poziția câteva secunde. Repeți exercițiul de 4 ori, apoi efectuezi aceleași mișcări și cu brațul stâng și membrul inferior drept.

728×90 sub articol
DISTRIBUIȚI

LĂSAȚI UN MESAJ