Exercițiile de stretching te scapă de stres – Lista celor mai practicate exerciții pentru combaterea stresului

0
15

În zilele de azi oamenii sunt afectați cel mai tare de stresul de la locul de muncă care se manifestă prin reacții emoționale, fizice nocive. Pentru combaterea stresului este necesar să se apeleze la anumite strategii de prevenire, din categoria cărora face parte și stretchingul. Stresul este foarte nociv pentru organism, accelerează pulsul, respirația devine mai profundă, iar mușchii se contractă. Stresul poate să apară în mediul profesional, dar și acasă. Există multe persoane care au o viață stresantă și acasă din cauza neînțelegerilor din familie, ori au diferite probleme.

Stretchingul ajută la ameliorarea stresului, la eliberarea tensiunilor din corp, astfel încât echilibrul organismului poate fi restabilit. Prin exercițiile de stretching se îmbunătățește circulația sângelui, se eliberează tensiunile musculare, se ameliorează durerile de cap, etc.

Exerciții de stretching care te scapă de stres:

Există o serie de exerciții simple de stretching care se pot realiza în doar 15 minute. Sunt ușor de efectuat și pot fi aplicate la sfârșitul unei zile de muncă. Cei care vor să se simtă mai confortabil pot afectua aceste exerciții acasă, pot îmbrăca haine lejere și asculta și o muzică plăcută, relaxantă.

Exercițiul 1

Exercițiul 1, Foto: correct-weight-loss.net
Exercițiul 1, Foto: correct-weight-loss.net

Acest exercițiu este pentru a detensiona gâtul. Stai în picioare, drept, realizeazi câte o rotire completă a capului în stânga și apoi în dreapta.

Exercițiul 2

Exercițiul 2, Foto: lineayforma.com
Exercițiul 2, Foto: lineayforma.com

Un astfel de exrcițiu este eficient pentru relaxarea brațelor. Stai în picioare, cu brațele pe lângă corp. Întinzi brațele deasupra capului, ții palmele încrucișate și le îndrepți în sus. Încet, întinzi brațele cât poți până în momentul în care simți o ușoară tensiune la nivelul lor. Menții poziția timp de 10 secunde, apoi cobori brațele încet în poziția initială.

Exercițiul 3

Exercițiul 3, Foto: trainingmedicine.com
Exercițiul 3, Foto: trainingmedicine.com

Acest exercițiu este pentru picioare și este simplu de realizat. Stai în picioare, cu mâinile pe lângă corp și tălpile picioarelor paralele. Te așezi cu fața la perete și te sprijini cu palmele de perete, la nivelul capului. Ridici încet piciorul stâng paralel cu pretele, pentru a scăpa de tensiunea acumulată în mușchi. Piciorul îl ridici cât de mult poți, fără a forța prea mult. Important este să detensionezi musculatura și să nu ajungi la performanța de a ridica piciorul cât mai sus. Revii cu piciorul pe sol, apoi repeți exercițiul cu celălalt picior. Vei ridica piciorul drept paralel cu peretele și astfel vei elibera tensiunea și din mușchii acestuia. Acest exercițiu se repetă de câteva ori.

Exercițiul 4

Exercițiul 4, Foto: girlshealth.gov
Exercițiul 4, Foto: girlshealth.gov

Acest exercițiu este pentru picioare și se realizează mai ușor cu ajutorul unei saltele de gimnastică. Stai în poziția ghemuit și te sprijini cu palmele pe sol. Duci piciorul stâng în față, te sprijini cu talpa pe sol și cu genunchiul drept pe saltea. Pui palmele pe sol și întinzi piciorul drept spre spate, în același timp ridici genunchiul drept de la sol și te sprijini doar pe talpa piciorului stâng și palme. Menții poziția cu trunchiul aplecat în față timp de 5 secunde, apoi revii în poziția inițială, ghemuit. Repeți exercițiul cu celălalt picior, deci duci întâi piciorul drept în față, te sprijini cu talpa pe sol și cu genunchiul stâng pe saltea. Pui palmele pe sol și întinzi piciorul stâng spre spate, în același timp ridici genunchiul stâng de pe sol și te sprijini doar pe talpa piciorului drept și palme. Menții poziția cu trunchiul aplecat în față timp de 5 secunde, apoi revii în poziția inițială, ghemuit.

Exercițiul 5

Exercițiul 5, Foto: functionalalexch.blogspot.ro
Exercițiul 5, Foto: functionalalexch.blogspot.ro

Acest exercițiu este pentru relaxarea umerilor. Stai în picioare, cu talpile puțin depărtate. Duci brațul stâng spre dreapta, astfel încât să fie în fața pieptului și îl apeși în zona din dreptul umerilor cu antebrațul drept. Menții poziția timp de 5 secunde și apoi repeți exercițiul și cu celălalt braț. Duci brațul drept spre stânga, astfel încât să fie în fața pieptului și îl apeși în zona din dreptul umerilor cu antebrațul stâng. Menții poziția timp de 5 secunde și astfel ai realizat relaxarea brațelor, detensionarea mușchilor acestora.

728×90 sub articol
DISTRIBUIȚI

LĂSAȚI UN MESAJ