Exercițiu cu haltere, din poziția culcat pe spate pentru dezvoltarea mușchilor pectorali

0
26

Culturiștii folosesc frecvent acest exercițiu cu haltere pentru a-și lucra mușchii pectorali, pentru a avea un piept mai puternic, masiv, cu musculatura bine definită. Merită să depui efort pentru a avea un piept bine dezvoltat, pentru a avea corpul frumos conturat. Exercițiul cu haltera din culcat pe spate se face cu mișcări bine controlate în lucrul cu halterele, prin respirație corectă. Este eficient pentru dezvoltarea mușchiului marele pectoral care are formă de evantai și acoperă partea superioară a pieptului, deci acesta este important pentru a avea pieptul mai bine definit, să nu mai fie plat.

Exercițiu cu haltere, din poziția culcat pe spate pentru dezvoltarea mușchilor pectorali, Foto: fitnes.si
Exercițiu cu haltere, din poziția culcat pe spate pentru dezvoltarea mușchilor pectorali, Foto: fitnes.si

Exercițiu cu haltere, din poziția culcat pe spate – Mod de realizare a exercițiului:

Se folosește banca orizontală și bara cu haltere. Pentru a începe exercițiul te așezi în poziția culcat pe banca orizontală și te sprijini pe tălpi. Recomandat este ca tălpile să fie mai depărtate una de alta comparativ cu lățimea umerilor. Spatele, capul și șoldurile sunt pe bancă, spatele se arcuiește doar puțin (este indicat să eviți arcuirea prea mare a coloanei în zona lombară). Cu mâinile destul de depărtate una de alta față de umeri apuci haltera, dar orientezi coatele în afară, ele să fie cam la jumătatea pieptului. Începi exercițiul ușor prin mișcarea de coborâre a halterei la piept, să fie la jumătatea pieptului. Când ajungi cu bara în contact cu pieptul menții poziția o secundă apoi ridici haltera în sus, nu o împingi brusc cum fac unii sportivi. Coatele trebuie să fie orientate în afară, iar poziția sus se menține de asemenea timp de o secundă. Mișcarea se repetă cât mai corect, picioarele se țin presate ferm pe podea cu tălpile lipite de aceasta, nu este corect să le ridici pe vârfuri în timpul ridicării halterei. Șoldurile se țin de asemenea lipite de banca orizontală, iar capul nu se ridică deloc de pe aceasta. Pe parcursul exercițiului se lucrează foarte bine mușchii pectorali dar este important ca mișcările să se facă corect. Mare atenție la coborârea barei, aceasta nu trebuie să atingă pieptul brusc deoarece te poți lovi. Niciodată nu se întind coatele complet, trebuie ca mișcarea ascendentă să fie oprită înainte de întinderea totală a membrelor superioare. Pentru a nu greși și a nu te lovi este indicat ca la început să fii asistat de un instructor care te poate ajuta să efectuezi corect mișcările.

728×90 sub articol
DISTRIBUIȚI

LĂSAȚI UN MESAJ