Iată ce exerciții fizice puteți încerca acasă pentru a remedia scolioza

0
129

Scolioza este o boală a coloanei vertebrale care se poate manifesta la persoanele de toate vârstele dar mai ales la cele de 14-15 ani. Scolioza este o curbură a coloanei spre dreapta sau spre stânga în formă de litera C sau S. Nu se cunoaște exact cauza apariției scoliozei, boala poate fi chiar de origine congenitală. Uneori este asimptomatică iar alteori produce dureri de spate și spasme musculare. Din nefericire scolioza nu poate fi remediată ci doar ameliorată prin tratament, prin combaterea cauzei care a produs dezechilibrul muscular și prin fizoterapie. Având în vedere faptul că scolioza este o boală produsă și de abordarea unei posturi greșite a corpului este indicat să prevenim această problemă a coloanei vertebrale decât să o tratăm.

Scolioza, Foto: basicspine.com
Scolioza, Foto: basicspine.com

Datorită posturii greșite a corpului apar dezechilibre musculare ce duc la scolioză. Cei care joacă tenis pot suferi de scolioză deoarece își dezvoltă mai mult mușchii de pe o anumită parte a coloanei vertebrale. Anumite boli grave pot duce la scolioză și anume: osteoporoza, osteoartrita și hernia de disc. Unele boli pot cauza scolioza funcțională ca răspuns la stimulul dureros sau la alt simptom.

Iată ce exerciții fizice puteți încerca acasă pentru a remedia scolioza:

Exercițiu cu mingea de fitball, Foto: opozvonochnike.ru
Exercițiu cu mingea de fitball, Foto: opozvonochnike.ru

Exercițiu cu mingea de fitball pentru spate

Pentru acest exercițiu ai nevoie de o minge de fitball destul de mare. Te așezi ușor pe minge și cu o mișcare de rulare a mingii aduci puțin corpul mai în față, astfel încât cu spatele să stai pe minge. Te sprijini pe tălpile picioarelor și curbezi cât mai mult spatele. Brațele le întinzi în sus, mișcarea trebuie să fie lentă fără a forța foarte mult corpul. Exercițiul ajută al întinderea mușchilor spatelui, la corectarea scoliozei funcționale.

Exercițiu pentru spate, Foto: sportsxfitness.com
Exercițiu pentru spate, Foto: sportsxfitness.com

Exercițiu pentru consolidarea mușchilor spatelui

Stai pe burtă pe o saltea de gimnastică. Te sprijini pe brațe și ridici partea anterioră a corpului, privirea este înainte. Întinzi brațele și te sprijini cu palmele pe sol, curbezi spatele cât mai mult fără a forța coloana vertebrală. Revii la poziția inițială și repeți exercițiul. Acest exercițiu ajută la consolidarea musculaturii spatelui, la eliminarea tensiunilor de la nivelul coloanei vertebrale, a disconfortului și stresului creat și acumulat în timpul zilei, la corectarea poziției greșite pe scaun la birou.

Exercițiu pentru scolioză, Foto: sportsxfitness.com
Exercițiu pentru scolioză, Foto: sportsxfitness.com

Exercițiu pentru scolioză

Acest exercițiu poate fi realizat pentru tratamentul deformărilor coloanei vertebrale. Stai în picioare, drept, pui palmele în zona lombară a spatelui, îndrepți spatele, menții poziția corectă a corpului. Revii la poziția inițială și repeți exercițiul. Stai în picioare, ții spatele drept, ridici piciorul stâng și prinzi genunchiul cu palmele. Revii la poziția drepți și ridici piciorul drept și prinzi genunchiul cu palmele. Prin repetarea exercițiului îți corectezi postura corpului, îți restabilești echilibrul muscular, îți corectezi asimetria membrelor inferioare, îți îmbunătățești funcția sistemului respirator și cardiovascular.

Exercițiu pentru spatele cu scolioză, Foto: stylecraze.com
Exercițiu pentru spatele cu scolioză, Foto: stylecraze.com

Exercițiu pentru tratamentul scoliozei

Stai întins pe spate pe sol, sau pe o saltea de gimnastică. Ții genunchii îndoiți în unghi drept, te sprijini cu tălpile pe podea. Pui piciorul drept peste cel stâng într-o poziție ghemuită pe diagonală, iar brațele le ții întinse pe lângă corp, cu palmele pe podea. În foto persoana ține palmele în sus, este corect și așa. Treci piciorul stâng peste cel drept printr-o mișcare lentă, legeni genunchii încet dar cât mai mult. Menții contactul spatelui cu salteaua, iar exercițiul se repetă de câteva ori. Execuți aceleași mișcări și pe partea cealaltă a corpului.

728×90 sub articol
DISTRIBUIȚI

LĂSAȚI UN MESAJ