Pentru sănătatea spatelui există mai multe metode gratuite – Sporturi ideale pentru sănătatea spatelui

0
16

Pentru prevenirea acentuării problemelor spatelui și menținerea sănătății există diferite activități simple care se efectează gratuit și sunt destul de ușor de aplicat. Astfel de metode ajută la creșterea forței musculare, flexibilității coloanei vertebrale și corectarea posturii corporale.

Respirația corectă, profundă ajută în menținerea sănătății, Foto: conseilsdunphysio.com
Respirația corectă, profundă ajută în menținerea sănătății, Foto: conseilsdunphysio.com

Creșterea forței și flexibilității coloanei vertebrale menține sănătatea spatelui. Prin exerciții fizice regulate se tonifică musculatura, se îmbunătățește eficiența vertebrelor și ligamentelor, se diminuează presiunea discurilor intervertebrale și se menține postura corectă a corpului. Curbura normală a coloanei vertebrale se întreține prin contracția și relaxarea mușchilor, deci prin punerea în mișcare a sistemului muscular cu ajutorul exercițiilor fizice. Îmbunătățirea flexibilității coloanei vertebrale permite efectuarea unei game largi de mișcări, realizarea ușoară a activităților zilnice, reduce riscul de a suferi de dureri de spate și menține sănătatea spatelui. Prin exerciții fizice regulate se îmbunătățește starea de spirit, se păstrează forța și tonusul muscular de la nivelul spatelui și abdomenului, care pot fi slăbiți datorită lipsei de mișcare, sport, sau în general din cauza unui stil de viață sedentar.

Alergat
Jogging în parc

Joggingul în aer liber este o metodă de a reduce stresul, de a menține forța oaselor, de a avea energie, rezistență și încredere în forțele proprii. Efectele benefice ale alergatului se pot observa asupra corpului dar și asupra psihicului. Prin această activitate se îmbunătățește circulația sângelui, oxigenarea celulară, se elimină stresul, se consolidează forța sistemului osos mai ales dacă se aleargă pe o suprafață dură, prin punerea presiunii asupra articulațiilor lombare. Indicat este să alergi dimineața pentru că aerul este mai curat și astfel îți vei limpezi mintea pentru a face față activităților ce vor urma în cursul zilei.

Mersul pe jos este sanatos pentru persoanele in varsta, Foto: radioprogresso640.com.br
Mersul pe jos este sănătos pentru persoanele în vârstă, Foto: radioprogresso640.com.br

Plimbarea sau mersul pe jos ajută la stimularea circulației sangvine, corectarea posturii corpului, întinderea țesuturilor conjunctive, eliminarea tensiunii musculare, relaxarea organismului necesară după stresul suportat la muncă, eliberarea minții de griji, la dobândirea unei stări bune de spirit (poți fi mai obtimist și mai vesel).

Înotul, un sport eficient pentru creșterea flexibilității coloanei vertebrale, Foto: allwomenstalk.com
Înotul, un sport eficient pentru creșterea flexibilității coloanei vertebrale, Foto: allwomenstalk.com

Înotul este un sport ideal pentru întreținerea corpului, diminuarea tensiunii din mușchii și articulațiile spatelui, creșterea flexibilității coloanei vertebrale, tonifierea sistemului muscular și îmbunătățirea funcției sistemului cardiovascular. Înotul se practică frecvent, dar este bine să nu se facă întoarceri prea bruște, să se evite întinderile lombare și cervicale.

Exerciții Pilates pentru ameliorarea durerii de spate
Exerciții Pilates pentru ameliorarea durerii de spate

Exercițiile Pilates sunt foarte eficiente pentru corectarea posturii corpului, tonifierea musculaturii spatelui, alinierea corectă a vertebrelor coloanei, creșterea forței și flexibilității spatelui. Astfel de exerciții te ajută să ai un corp flexibil și puternic, să-ți relaxezi ligamentele și tendoanele tensionate, să-ți tonifici musculatura spatelui, abdomenului, umerilor și cefei.

Exerciții yoga pentru calmarea durerilor de spate
Exerciții yoga pentru calmarea durerilor de spate

Exerciții yoga ajută la dezvoltarea oaselor, ligamentelor și mușchilor, la creșterea flexibilității și forței coloanei vertebrale, la îmbunătățirea funcționării organelor interne, a circulației sangvine și la normalizarea sistemului nervos, la menținerea echilibrului și a posturii corecte a corpului. Prin exerciții yoga previi durerea de spate și tratezi anumite afecțiuni ale spatelui. Cu ajutorul unui instructor poți face corect mișcările și aplica tehnicile de respirație corespunzătoare.

Dansul ritmic te scapă de dureri de spate, Foto: psychologies.com
Dansul ritmic te scapă de dureri de spate, Foto: psychologies.com

Dansul este un sport plăcut care îmbunătățește postura corpului și menține silueta. Prin dans ești activ și faci exerciții aerobice, îți îmbunătățești starea sistemului muscular și osos, funcția sistemului respirator și cardiovascular, devii maleabil, energic, scapi de dureri de spate și de celulită. Dansul îmbunătățește oxigenarea sângelui, activează metabolismul, te scapă de durerile de cap și de spate, crește imunitatea organismului și starea de bună dispoziție. Muzica ritmică oferă o stare de plăcere, de a face exerciții aerobice. Mișcările pe care le faci în diferite dansuri latino (mambo sau salsa) te ajută să ai spatele drept, talia grațioasă, fesele, coapsele și gambele bine proporționate. Dansul te ajută să îndrepți umerii, să ai o postură corectă a spatelui, să-ți corectezi devierile de curbură ale coloanei și să previi anumite afecțiuni ale spatelui.

Indiferent de alegerea activității fizice, indicat este ca la început să se facă exerciții de înviorare sau de încălzire a mușchilor și articulațiilor.

728×90 sub articol
DISTRIBUIȚI

LĂSAȚI UN MESAJ