Planul de tratament al Dr. Dean Ornish pentru menținerea sănătății inimii

0
17

Întotdeauna trebuie să ai grijă de sistemul tău cardiovascular de aceea trebuie să duci un stil de viață echilibrat, să te preocupi de sănătatea inimii și a vaselor sangvine. Există numeroase soluții pentru a ne menține vitalitatea organismului iar majoritatea sunt ușor de urmat, nu necesită un efort deosebit din partea noastră.

Dr. Dean Ornish, Foto: ey.com
Dr. Dean Ornish, Foto: ey.com

Dr. Dean Ornish ne oferă un plan de tratament care ajută în menținerea sănătății inimii și pentru prevenirea problemelor cardiace. El a urmărit prin acest tratament să vindece inima sau afecțiunile cardiace, să se adreseze bolnavilor de boli coronariene dar și persoanelor care au grijă de sistemul lor cardiovascular și vor să-și mențină starea de sănătate.

Dr. Dean Ornish spune despre operația de by pass că ajută în restabilirea permeabilității arterei obturate dar foarte important este ca pacienții și toți oamenii în general să aibă un stil de viață sănătos prin care să prevină îmbolnăvirea organismului și bolile sistemului cardiovascular. Cauzele principalele ale bolilor coronariene sunt nivelul ridicat de colesterol din sânge, fumatul, viața sedentară, stresul, alimentația bogată în grăsimi.

Un stil de viață sănătos recomandat de Dr. Dean Ornish
Un stil de viață sănătos recomandat de Dr. Dean Ornish

Planul de tratament al Dr. Dean Ornish are ca scop principal vindecarea corpului dar și a sufletului, prin metode naturiste, schimbarea modului de viață, combaterea stresului și a problemelor emoționale care afectează starea interioară.

Alimentația trebuie să fie cu un conținut redus de grăsimi, sare, zahăr, alcool, cafeină, ceai negru, condimente, dulciuri, preparate iuți, fără grăsimi animale și alte grăsimi concentrate. Sunt recomandate alimentele care au multe fibre, cerealele, zarzavaturile, ciupercile, dovleceii, fasolea uscată, legumele fierte în aburi, fructele în orice cantitate. Dieta trebuie să aibă cât mai puține produse lactate, carne, produse procesate, ouă. Laptele și toate produsele lactate care se consumă trebuie să fie degresate și consumate în cantitate moderată. Laptele are colesterol și deci afectează vasele de sânge. Carnea de pasăre, pește sau alte tipuri de carne trebuie pe cât posibil eliminate din alimentație. Peștele are acizi grași Omega-3 dar și colesterol de aceea nu trebuie consumat în cantitate mare. Dieta vegetariană este întotdeauna recomandată de acest medic. Alcoolul se bea doar foarte puțin, aproximativ 100 ml vin/zi, sau 350 ml bere/zi. Ceaiul verde este bun pentru prevenirea bolilor cronice deoarece are polifenoli cu proprietăți antioxidante, catechine și substanțe flavonoide, deci este recomandat în alimentația zilnică.

Fumatul poate fi un factor de risc al dezvoltării cancerului, Foto: cigaretteshere.typepad.com
Fumatul poate fi un factor de risc al dezvoltării cancerului, Foto: cigaretteshere.typepad.com

Pentru menținerea sănătății sistemului cardiovascular și a plămânilor trebuie renunțat la fumat. Alte avantaje ale eliminării nicotinei sunt normalizarea percepției gustului și a mirosului, consolidarea sistemului imunitar al organismului, protejarea vaselor de sânge de producerea în exces a hormonilor de stres care duc la contracția acestora, eliminarea efectelor nocive ale acestei substanțe asupra creierului și a sistemului nervos. Toți medicii spun pacienților să nu mai fumeze, nu doar Dr. Dean Ornish recomandă acest lucru. Două lucruri sunt sigure: dacă fumezi îți îmbolnăvești inima și plămânii, iar dacă renunți la fumat îți reduci la jumătate riscul de a suferi de boli cardiovasculare.

Exerciții yoga pentru calmarea durerilor de spate
Exerciții yoga

Mult sport este o soluție bună pentru menținerea sănătății inimii și a sistemului cardiovascular. Mersul pe jos și exercițiile de nivel mediu sunt recomandate oricărei persoane care dorește să prevină afecțiunile de acest gen și să aibă o viață lungă și sănătoasă. Dr. Dean Ornish recomandă 40 de minute de exerciții fizice sau de mișcare moderată pe zi. Mersul pe bicicletă, yoga sau plimbarea câinelui în parc reprezintă doar câteva idei de a face mișcare, de a scăpa de stres și de a-ți menține la un nivel normal tensiunea arterială.

Pentru a scăpa de stres poți folosi diferite tehnici precum sunt: yoga, masajul, meditația și altele. Trebuie să reușești să-ți controlezi mânia deoarece aceasta are efect negativ asurpa organismului. Fii mai înțelegător cu cei din jur, gândește pozitiv, încearcă să previi situațiile care te pot enerva, fă exerciții de respirație, meditație, yoga, stretching, relaxare profundă și psihoterapie. Potrivit acestui medic, yoga reprezintă o metodă complexă de vindecare fizică, mentală, energetică și spirituală.

Multe persoane au apreciat acest plan de tratament și l-au folosit pentru a-și restabili și menține sănătatea. Dr. Dean Ornish a dovedit că stilul de viață sănătos poate ajuta în vindecarea bolilor coronariene fără a mai urma un tratament cu medicamente și fără a ajunge la intervenții chirurgicale.

728×90 sub articol
DISTRIBUIȚI

LĂSAȚI UN MESAJ