Potasiul ajută la formarea proteinelor și a mușchilor, controlând bătăile inimii

0
68

Potasiul este un mineral important pentru organism mai ales că normalizează tranferul nutrienților prin membranele celulare. Din păcate această funcție scade odată cu înaintarea în vârstă de aceea multe persoane, la bătrânețe, ajung să sufere de slăbiciune în organism și probleme circulatorii. Sportivii folosesc suplimente de potasiu deoarece acestea cresc nivelul de apă din fibrele musculare, stimulează sinteza proteinelor, ajută la contracția corectă a mușchilor. Potasiul îmbunătățește distribuția fluidelor în organism, previne deshidratarea corpului. Potasiul este important pentru sănătatea sistemului nervos, pentru reacțiile chimice din interiorul celulelor, reglarea ritmului cardiac, prevenirea atacului cerebral. Potasiul și sodiul au rol în menținerea echilibrului de apă din organism, lucru foarte important pentru sănătate. Un nivel echilibrat de potasiu în organism protejează sistemele organismului: muscular, osos, renal, cardiovascular. Potasiul activează enzimele, ajută la transformarea carbohidraților în energie, a zahărului din sânge în glicogen, la buna funcționare a rinichilor și glandelor suprarenale. Lipsa de potasiu în organism poate produce anumite simptome: de contracții musculare, slăbiciune generală, stări de iritabilitate, tulburări ale sistemului nervos, constipație, aceee, depresie, frisoane, diminuarea reflexelor, insomnie, durere de cap, stări de greață și vărsături, retenție de sare, oboseală musculară.

Potasiu, Foto: contigosalud.com
Potasiu, Foto: contigosalud.com

Majoritatea culturiștilor au tendința de a lua doze mari de potasiu, ceea ce nu este bine, în mod normal doza zilnică trebuie respectată, ea fiind de 2 g potasiu/zi. Surse alimentare de potasiu sunt: fructele, lactatele, verdețurile, carnea de pasăre, carnea roșie, peștele, cerealele integrale. Putem exemplifica prin: banane, curmale, stafide, caise, nuci, fructe uscate, urzică, salvie, dovleac, spanac, orez brun, alge roșii, avocado, drojdie de bere și altele. Peștele și fructele de mare conțin potasiu și de aceea se pot introduce în dieta zilnică: codul, păstrăvul, stridiile. Alimentele bogate în potasiu mențin sănătatea organismului, de aceea nu trebuie excluse din alimentație. Suplimentele nutritive pe bază de potasiu sunt importante pentru fibrele musculare și pentru celulele nervoase, facilitează contracția musculară. Prin administrarea lor se asigură un nivel adecvat de lichid în organism, se mențin sub control spasmele musculare, se stimulează secreția de insulină, se susține echilibrul acido-bazic și se îmbunătățește performanța musculară. Potasiul nu se administrează în exces deoarece poate avea un impact neplăcut asupra organismului. Indicat este să se ceară sfatul unui medic înainte de a lua suplimente de potasiu. Un alt aspect legat de acest mineral este că nu va fi bine absorbit în organism dacă se suferă de boli de rinichi, sau dacă se iau medicamente diuretice.

728×90 sub articol
DISTRIBUIȚI

LĂSAȚI UN MESAJ