Să evităm să ne antrenăm în frig! – Temperaturile joase scad performanțele musculare

0
20

Frigul are efecte negative asupra organismului printre care se află și diminuarea forței musculare. Scăderea metabolismului muscular este una din efectele frigului asupra organismului. Aproape niciun om nu suportă schimbările mari de temperatură iar cei care suferă de artrită sau reumatism chiar au dureri din cauza frigului. Specialiștii în domeniul sănătății spun că metabolismul muscular încetinește din cauza frigului, fluxul de sânge este mai lent și mușchii sunt tensionați. Mai mult decât atât organele vitale (și îndeosebi creierul) au nevoie să fie alimentate normal cu sânge iar din cauza frigului la periferie, la picioare și brațe, pot să apară tulburări circulatorii. Frigul poate cauza reducerea vâscozității lichidului sinovial ceea ce face ca articulațiile să fie slab lubrifiate cu acest lichid la temperaturi scăzute comparativ cu situațiile când este cald. Creșterea rigidității musculare apare din cauza frigului. Acest lucru are consecințe neplăcute și provoacă simptome, deoarece frisoanele strâng mușchii și presiunea asupra articulațiilor crește. În cazul în care persoana suferă și de un început de osteoartrită va fi și mai sensibilă la frig și presiunea exercitată asupra articulațiilor inflamate va produce durere sau va face ca acest simptom existent să fie mai intens.

Antrenament, Foto: sharecare.com
Sport, Foto: sharecare.com

Scăderea conductibilității impulsurilor nervoase către mușchi este de asemenea o consecință a frigului. Indivizii care se expun ocazional la frig și nu sunt căliți au un risc mai mare de încetinire a sistemului imunitar decât cei care se antrenează fecvent în vânt rece și organismul lor este învățat să se adapteze la temperaturi scăzute. Din păcate frigul are multe efecte negative asupra organismului de aceea trebuie evitat. Interacțiunea bruscă a corpului cu frigul este un risc pentru sănătate. Multe studii demostrează că numărul de boli crește în sezonul rece, expunerea la aer rece poate crește presiunea arterială, ritmul cardiac, inima este mai solicitată, iar riscul de atac de cord la cei predispuși la boală este mai mare. Sportivii care se antrenează în frig inhalează aer rece în căile respiratorii iar acesta este un risc pentru sistemul respirator. Un alt dezavantaj al frigului este ca are efect de pierdere a căldurii corpului ceea ce face ca tendința să fie de creștere a producției de grăsime corporală mai ales dacă resursele nutritive există și deci de acumulare de țesut adipos. Sfatul este de a nu mânca prea multe grăsimi dacă nu vrei să ai un corp rotofei. Aportul de lichide trebuie să fie destul de mare și acestea să fie calde.

Reducerea ratei de eliberare a calciului dar și a absorbției lui în mușchi este cauzată de temperaturile scăzute. Calciul este un mineral important pentru sânge, secreția unor hormoni, contracția mușchilor, a venelor, pentru producția de acid gastric și menținerea tensiunii arteriale normale. Calciul se consumă prin încordarea mușchilor, prin transpirație, de aceea trebuie introdus ca supliment alimentar sportivilor. Aceștia îl folosesc pentru că stimulează contractarea musculară și ajută la relaxarea musculaturii, iar prin aportul normal de calciu se previn spasmele și crampele musculare.

Orice sportiv trebuie să evite să se antreneze în condiții de frig deoarece performanțele neuromusculare sunt afectate de temperaturile scăzute. Prin constricție mușchii vor căuta să compenseze lipsa temperaturii și astfel se produc tensiuni musculare, iar riscurile de accidentări în timpul antrenamentelor sunt mari.

728×90 sub articol
DISTRIBUIȚI

LĂSAȚI UN MESAJ