Sfaturi legate de alimentație pentru un somn odihnitor și menținerea sănătății

0
14

Specialiștii chinezi consideră că există o relație strânsă între alimentație și somn. Se spune că dacă mănânci mult seara nu mai dormi bine. Acest lucru este adevărat deoarece în general cantitatea de mâncare ingerată poate afecta calitatea somnului. Întotdeauna supraalimentarea poate produce insomnie, iar dacă aportul de alimente condimentate este mare, acest lucru este și mai sigur.

Somn odihnitor, Foto: americanmattressgallery.com
Somn odihnitor, Foto: americanmattressgallery.com

Pentru a avea un somn odihnitor trebuie redus consumul de alcool, ceai verde, ceai negru și cafea. Întotdeauna este bine să se bea cafea dimineața și nu după-amiaza sau seara, pentru că efectul ei este de inviorare, inveselire, energizare. Alcoolul nu ar trebui să se bea înainte de culcare pentru că reduce calitatea somnului și chiar poate produce insomnie. În opinia cercetătorilor, femeile care consumă alcool suferă mai frecvent de insomnie decât bărbații. Alcoolul are un efect nociv asupra somnului, sistemului nervos și întregului organism. Insomnia are consecințe mari asupra sănătății, scade puterea de concentrare, memoria și crește sensibilitatea la stres. Ceaiul verde și ceaiul negru în doze mari pot provoca insomnie, aritmie cardiacă, gânduri neclare, stări de neliniștie, agitație, dureri de cap. Astfel de ceaiuri au destul de multă cofeină și deci nu ar trebuie consumate după-amiaza și seara pentru că pot afecta calitatea somnului. De asemenea, astfel de ceaiuri trebuie evitate de femeile care sunt însărcinate. Supraalimentarea duce la obezitate și o stare rea creată de dereglarea funcției splinei și a stomacului. Aceste organe sunt importante pentru funcțiile digestive, ele nu trebuie suprasolicitate.

Bananele sunt recomandate seara pentru a dormi mai bine, combat insomnia pentru că au triptofan, Foto: americanmattressgallery.com
Bananele sunt recomandate seara pentru a dormi mai bine, combat insomnia pentru că au triptofan, Foto: americanmattressgallery.com

Pentru a adormi repede se recomandă consumul de alimente care au efect de somnolență, dintre acestea fac parte: mierea, laptele, alunele, carnea de pui, bananele, curmalele, strugurii, peștele. Foarte eficiente pentru somn sunt citricele, ceapa, usturoiul, mărarul, pătrunjelul și ridichea. Seara este important să mâncăm puțin, alimente ușoare, pentru a nu îngreuna stomacul și a nu acumula kg în plus. Persoanele care vor să slăbească au tendința de a sări peste cină, dar foamea nu este bună pentru somn, îl poate afecta pentru că scade glicemia. Nicio persoană nu poate să adoarmă când stomacul îi ghiorăie sau dacă gândul ei este doar la mâncare. Cina trebuie servită la ora 19, pentru a nu ne culca pe stomacul plin. Cei care nu respectă acest lucru pot suferi de afecțiuni gastrice și boli de inimă, iar în plus nici nu au un somn liniștit. Cercetătorii spun că alimentele cu un indice glicemic ridicat pot provoca somnolență. Astfel de alimente sunt cele care conțin zahăr și carbohidrați, iar inducerea somnului se datorează producerii aminoacidului triptofan. Acesta este esențial pentru producerea vitaminei B3, reprezintă un aminoacid esențial dar și un neurotransmițător care ajută în transferul impulsurilor nervoase între celule, este utilizat de creier pentru producerea serotoninei, a stării de bine și a somnului normal. Cu ajutorul suplimentelor de triptofan se ține greutatea sub control, stările de hiperactivitate, stresul, se calmează migrenele și se reduce apetitul alimentar. Potrivit nutriționiștilor, alimentele care conțin triptofan sunt: arahidele, carnea, brânza de vaci, orezul brun, bananele, laptele, curmalele uscate. Creșterea cantității de carbohidrați reduce somnolența, iar aportul mare de grăsimi duce la somnolență.

Masaj și băi calde pentru realaxare și un somn odihnitor, Foto: violetnotes.com
Masaj și băi calde pentru realaxare și un somn odihnitor, Foto: violetnotes.com

Pentru a avea un somn liniștit este bine ca dormitorul să fie bine aerisit. Trebuie respectate orele de somn, și chiar este necesar un program de culcare care să ne ajute să ne porivim cât mai bine ceasul biologic. În acest mod vom adormi ușor și ne vom trezi la timp și odihniți dimineața.

Trezirea dimineața, Foto: confessionsofasoberessexgirl.co.uk
Trezirea dimineața, Foto: confessionsofasoberessexgirl.co.uk

Patul trebuie să aibă o saltea de bună calitate, să fie confortabil, să nu afecteze coloana vertebrală sau să o curbeze în mijlocul ei. Înainte de somn este indicat să se facă o baie caldă care poate relaxa corpul și mintea, care curăță corpul și oferă o senzație plăcută de somnolență. Întotdeauna este bine să fii calm, să nu fii stresat când mergi la culcare. Grijile și gândurile inutile pot afecta calitatea somnului, ba mai mult, se poate întâmpla chiar să creeze insomnie. Pentru ascăpa de stres se poate asculta muzică lentă, se poate face o plimbare scurtă seara, în aer curat, care are efect bun, de destindere a organismului și oxigenare a creierului. Prin aceste metode crește calitatea somnului și visăm mai puțin. Visele sunt o activitate mentală subconștientă, ele indică faptul că mintea noastră lucrează deși corpul se odihnește. Cu cât visăm mai puțin calitatea somnului este mai bună. Dimineața, când sună ceasul nu este bine să sari imediat din pat, deoarece sistemul imunitar poate fi încă adormit, iar mintea are nevoie de timp să treacă de la o stare la alta, este foarte bine dacă mai stai puțin întins, cu ochii deschiși, până vei ajunge să simți că ești pregătit din punct de vedere fizic și psihic ca să te scoli.

728×90 sub articol
DISTRIBUIȚI

LĂSAȚI UN MESAJ