Sfaturi utile în combaterea îmbătrânirii organismului

0
15

O soluție pentru combaterea îmbătrânirii organismului este respectarea unui regim alimentar sănătos care să asigure regenerarea celulară și aportul caloric necesar energiei corpului. Asta nu înseamnă să se consume alimente bogate în calorii, din contră, este indicat să se reducă numărul de calorii astfel încât să nu se ajungă la obezitate. Un alt aspect legat de nutriție este alegerea cu atenție a produselor alimentare astfel încât acestea să fie naturale și bogate în substanțe active necesare organismului și menținerii sănătății.

Restricționarea numărului de calorii, Foto: weheartit.com
Restricționarea numărului de calorii, Foto: weheartit.com

Perioada de post sau restricționarea aportului caloric are efect bun asupra îmbătrânirii unor organe. Prin post se detoxifică organismul, se combat infecțiile cu paraziți, se îmbunătățește starea de sănătate a colonului. De asemenea, prin dieta de post bogată în antioxidanți se reduce stresul oxidativ și se previne îmbătrânirea prematură a organismului.

Dieta mediteraneana
Dieta mediteraneană

Alegerea dietei mediteraneene care presupune consumul de alimente cu un conținut caloric redus și folosirea uleiului de măsline scade riscul de a dezvolta boala Alzheimer și de îmbolnăvire datorat deteriorării cognitive ușoare.

Trebuie să trăim echilibrat și să ne menținem sănătatea organismului. Deși procesul de îmbărânire a organismului este ireversibil, totuși visul nostru este de a face tot posibilul ca semnele acestuia să apară cât mai târziu. De aceea încercăm prin dietă să prevenim îmbătrânirea prematură care își pune amprenta asupra noastră dacă ducem un stil de viață haotic.

Alimentația în perioada de post, Foto: homes-kid.com
Alimentația în perioada de post, Foto: homes-kid.com

Hormonii au un rol important în organism, iar cu trecerea anilor producerea acestora scade și astfel apar dereglări în corp. Tulburările hormonale apar și din cauza influențelor din mediu, a stilului de viață personal și a factorilor externi în general. Fumatul, poluarea mediului și atacul nociv al radiațiilor ultraviolete contribuie la grăbirea procesului de îmbătrânire a organismului. Corpul nostru este distrus și de radicalii liberi sau așa numitele molecule de oxigen agresive care ne atacă celulele organismului. Pentru a combate acest proces trebuie să folosim antioxidanții, să avem o dietă care să conțină astfel de substanțe care neutralizează radicalii liberi, vindecă aproape orice și sunt atât de utile în menținerea sănătății. Dieta trebuie să fie alcătuită din antioxidanți, vitamine A, B, C, E, seleniu, substanțe flavonoide și carotenoide.

Ceaiul verde, Foto: rivertea.com
Ceaiul verde, Foto: rivertea.com

Ceaiul verde poate fi consumat aproape zilnic deoarece are o cantitate mare de antioxidanți naturali și anume de catechine. Ceaiul verde are proprietăți antibacterine excelente și ajută în prevenirea procesului de îmbătrânire a organismului. Adoptarea unei diete bogate în alimente cu proprietăți antioxidante este o necesitate deoarece doar astfel se poate lupta împotriva efectului nociv puternic al radicalilor libei care pot deteriora celulele sănătoase și îmbolnăvi corpul.

Scăderea colesterolului, Foto: autismnela.org
Scăderea colesterolului, Foto: autismnela.org

Obezitatea și nivelul ridicat de colesterol sunt cauze ale bolilor cardiovasculare. Îmbolnăvirea sistemului cardiovascular și a vaselor de sânge contribuie de asemenea la îmbătrânirea corpului. Pentru a pastra sănătatea inimii și a sistemului circulator trebuie să renunțăm la grăsimi și să folosim acizi grași nesaturați care apar în uleiurile vegetale. Acestea nu se consumă în exces, trebuie folosite cu moderație, atât cât să ofere organismului necesarul de acizi grași Omega-3.

Fructe bogate în vitamine și antioxidanți , Foto: optimalperformance.com
Fructe bogate în vitamine și antioxidanți , Foto: optimalperformance.com

Zilnic este bine să se consume fructe și legume care au multe vitamine și antioxidanți, dar mai ales vitamine A și C. De asemenea, o dată sau de două ori pe săptămână este indicat introducerea peștelui în alimentație deoarece și acesta are acizi grași Omega-3. Desigur este vorba despre pește mai gras ca de exemplu: somon, ton, macrou și hering. Proteinele trebuie să facă parte din alimentație, aportul de proteine vegetale (din fasole, mazăre, soia) este bine să fie crescut, iar cel de proteine animale să fie redus.

Fumatul poate fi un factor de risc al dezvoltării cancerului, Foto: cigaretteshere.typepad.com
Fumatul poate fi un factor de risc al dezvoltării cancerului, Foto: cigaretteshere.typepad.com

Hidratarea corpului este importantă, de asemenea este necesar să fie redus consumul de alcool și eliminată nicotina. Fumatul afectează aspectul pielii și acest lucru este trist mai ales pentru femei deoarece acestea țin foarte mult la frumusețe. Fumătorii pot suferi de anumite probleme cutanate din cauza tutunului, de eczeme la mâini, ulcere la picioare, psoriazis, lupus eritematos și hidradenita supurativă. Femeile dacă fumează au tenul palid, cu multe pete de culoare închisă, pielea nu mai este fină, pare neuniformă, iar în plus apare și o sensibilitate la radiațiile ultraviolete. Prin aportul de nicotină pielea este privată de nutrienți și oxigen și ajunge să iși schimbe culoarea, pare obosită iar tenul are un aspect îmbătrânit. Respectarea orelor de somn este un factor important pentru prevenirea îmbătrânirii premature a organismului, iar evitarea stresului și combaterea depresiei sunt o necesitate pentru a nu îmbătrâni prematur.

728×90 sub articol
DISTRIBUIȚI

LĂSAȚI UN MESAJ