Sfaturi utile pentru eliminarea surselor radicalilor liberi și prevenirea îmbătrânirii premature a organismului

0
21

Pentru a avea un organism sănătos este necesar de a lupta împotriva atacului nociv al radicalilor liberi cu ajutorul alimentației echilibrate, bogate în antioxidanți. Nutriționiștii ne sfătuiesc să facem alegerile corecte în ceea ce privește alimentele pe care le consumăm deoarece de multe ori dieta neadecvată este cauza bolilor, în schimb dieta sănătoasă crește longevitatea.

Surse de antioxidanți, Foto: antoniaburrell.com
Surse de antioxidanți, Foto: antoniaburrell.com

Radicalii liberi deteriorează structurile celulare, sunt capabili să distrugă membranele de protecție ale celulelor și astfel sunt o cauză a dezvoltării aterosclerozei și a altor boli grave și pot contribui la îmbătrânirea prematură a organismului. Dieta bogată în fructe și legume ne oferă o cantitate de fitochimicale, vitamine și minerale, care pot preveni și combate stresul oxidativ în organism.

Sfaturi utile pentru eliminarea surselor radicalilor liberi:

Renunțarea la fumat este o decizie foarte bună pentru restabilirea stării de sănătate. Fumatul reduce cantitatea de oxigen din sânge fapt ce are un efect negativ asupra întregului organism dar și a creierului și a activității mentale. Foamea de oxigen produce moartea celulelor creierului. Fumul inhalat contribuie la formarea radicalilor liberi în organism și deci la creșterea riscului de cancer și alte boli grave.

Consum de alcool nicotină în exces, Foto: cigarettestime.com
Consum de alcool nicotină în exces, Foto: cigarettestime.com

Consumul de alcool și dieta bogată în grăsimi sunt alte cauze ale acumulării de radicali liberi în organism și deci a îmbolnăvirii corpului. În mod normal trebuie să se consume doar un pahar de vin roșu pe zi, iar alimentația să fie bogată în antioxidanți, vitamine, minerale, oligoelemente ce se găsesc în semințe încolțite, legume, fructe proaspete.

Surmenajul, Foto: cjob.com
Surmenajul, Foto: cjob.com

Surmenajul nu este același lucru cu oboseala. Dacă te simți obosit poți face o pauză și îți revii destul de repede. În cazul surmenajului apare chiar necesitatea de a merge la medic deoarece se poate suferi de insomnie, dureri de cap, depresie, scăderea performanței fizice și intelectuale, stări de nervozitate. Mulți oameni se îmbolnăvesc din cauza surmenajului, pentru că încearcă să-și dovedească lor și celor din jur că sunt capabili să facă multe lucruri. Surmenajul poate duce la apariția unor inflamații în organism (când este cauzat de exercițiile fizice realizate în exces), iar inflamațiile indică prezența radicalilor liberi. Deci surmenajul trebuie evitat!

Radiațiile ultraviolete, un factor de risc al dezvoltării melanomului, Foto: skincancer.org
Radiațiile ultraviolete, un factor de risc al dezvoltării melanomului, Foto: skincancer.org

Expunerea excesivă la radiațiile ultraviolete ale soarelui sunt cauza principală a acumulării radicalilor liberi în organism. Simptomele pot fi imediate deoarece este afectată structura ADN-ului. În general mutațiile în celulele corpului se produc din cauza expunerii la radiații și sunt factori de risc ai cancerului. Deja se știe faptul că persoanele care se expun excesiv la radiații ultraviolete puternice pot dezvolta anumite boli de piele sau chiar cancer de piele. Radicalii liberi apar datorită radiațiilor ultraviolete de aceea expunerea la soare trebuie să se facă cu moderație și la ore potrivite când soarele nu este puternic.

Evitarea toxinelor este importantă pentru a ne păstra sănătatea. Toxinele din mediul înconjurător ne slăbește sistemul imunitar al organismului și scade capacitatea acestuia de a combate atacul nociv al radicalilor liberi.
Stresul mental și stresul emoțional contribuie la deteriorarea sării de sănătate și acumularea de radicali liberi în organism. Aceste forme de stres produc modificări în organism, la nivelul celulelor și moleculelor și slăbesc rezistența organismului în lupta împotriva radicalilor liberi.

Cei mai puternici antioxidanți sunt: vitamina A, C, E, acidul alfa-lipoic, glutationul, melatonina, coenzima Q10, seleniul, cisteina, beta-carotenul, zincul, proantocianidine oligomerice sau substanțe flavonoide (din extractul de semințe de struguri).

728×90 sub articol
DISTRIBUIȚI

LĂSAȚI UN MESAJ