Suplimente cu nutrienți pentru tratamentul sindromului oboselii cronice – Recomandarea nutriționiștilor

0
12

Mulți oameni care suferă de sindromul oboselii cronice ajung să aibă nevoie de îngrijiri medicale. Complexul de simptome caracteristice acestui sindrom te pot face să crezi că ai o boală gravă și trebuie să mergi la medic. Stările sunt atât de neplăcute încât ajungi să crezi că ai și o problemă de sănătate mintală dar și o suferință fizică mare.

Sindrom de oboseală cronică, Foto: philcooke.com
Sindrom de oboseală cronică, Foto: philcooke.com

Sindromul de oboseală cronică afectează omul fizic dar și psihic, iar de multe ori acesta ajunge doar să spună că simte de mult timp o oboseală mare, persistentă, care este posibil să se datoreze unor boli. Faptul că starea sa de sănătate s-a deteriorat îl îngrijorează, mai ales că simptomele sunt numeroase și complexe. Acestea includ dureri musculare și de articulații, oboseală puternică, scăderea poftei de mâncare, insomnie, sensibilitate la lumină, transpirații în timpul nopții, spasme musculare, tensiune arterială scăzută, candidoză, schimbări de dispoziție, dureri de cap, inflamarea ganglionilor limfatici, dureri de gât, tulburări intestinale, stări febrile, depresie, slăbirea memoriei și a capacității de concentrare, sensibilitate la căldură.

Odihna este importantă în tratamentul acestui sindrom, Foto: igennus.com
Odihna este importantă în tratamentul acestui sindrom, Foto: igennus.com

Simptomele sindromului de oboseală cronică pot fi un semn al unei infecții virale, al gripei, și se bănuiește că factorii declanșatori pot fi infecțiile cu virusuri. În prezent foarte mulți oameni suferă de acest sindrom. Se crede că factori de risc ai declanșării lui sunt infecțiile herpetice, retiniene, gastrointestinale, mononucleoza, infecția cu virusul Epstein-Barr, deoarece unii pacienți aveau un nivel ridicat de anticorpi ai acestor virusuri în corp.

Care sunt cele mai bune suplimente cu nutrienți pentru tratamentul sindromului oboselii cronice?

O persoană care suferă de câteva luni de epuizare persistentă este clar că are sindromul oboselii cronice. Problema este că oboseala masivă nu trece pirn repaus sau reducerea activităților, ea este însoțită în continuare de stări neplăcute, de dureri de cap, tulburări de somn, scăderea memoriei, dificultăți de concentrare, dureri de gât, dureri musculare și de articulații.

Coenzima Q10, Foto: vidavibrante.com
Coenzima Q10, Foto: vidavibrante.com

Sindromul oboselii cronice poate slăbi sistemului imunitar al organismului, de aceea este important să se urmeze un tratament corespunzător. Pentru menținerea sănătății inimii și consolidarea imunității este eficientă coenzima Q10 deoarece aceasta ajută la eliminarea toxinelor din organism, creșterea nivelului de oxigen celular și a rezistenței la efort, îmbunătățirea funcției cardiovasculare, normalizarea tensiunii arteriale, are efect antioxidant puternic, de neutralizare a radicalilor liberi și de reducere a stresului oxidativ, de susținere a funcției reproductive masculine (prin creșterea numărului de spermatozoizi și a motilității acestora), de reducere a efectelor îmbătrânirii premature a organismului.

Vitamina A, Foto: yazsana.net
Vitamina A, Foto: yazsana.net

Suplimentele de vitamina A și substanțe carotenoide se folosesc în tratamentul sindromului de oboseală cronică deoarece luptă împotriva radicalilor liberi care sunt produși de celule, consolidează sistemul imunitar al organismului, previn infecțiile virale și mențin sănătatea. Proprietăți antivirale și antioxidante are și vitamina C de aceea se administrează în astfel de cazuri, sub formă tamponată. Vitamina E este de asemenea indicată în tratamentul oboselii cronice pentru că protejează celulele de stresul oxidativ și se alege sub formă naturală de d-alfa-tocoferol.

Vitamina E, Foto: bastabalkana.com
Vitamina E, Foto: bastabalkana.com

Sistemul imunitar al organismului are capacitatea de recunoaștere a agenților patogeni și rolul de a combate acțiunile cu efect ofensiv, nociv, încearcă pe cât posibil să distrugă virusurile, bacteriile, celulele anormale. Pentru ca acesta să nu fie ineficient sau răspunsul său să nu fie întârziat este necesar folosirea unor suplimente nutritive care să îl dezvolte și să-l consolideze. Lecitina ajută în creșterea energiei și imunității în organism. Vitaminele din complexul B oferă energie corpului și ajută și la buna funcționare a creierului. Prin creșterea nivelului de energie în corp se combate depresia. Pentru creșterea imunității este eficient extractul de ciuperci maitake, shiitake, reiki mai ales că sunt și un bun remediu împotriva oboselii și infecțiilor virale.

În tratamentul sindromului de oboseală cronică medicii recomandă și complexul de aminoacizi care ajută la regenerarea țesuturilor în organism. Manganul are efect benefic asupra metabolismului și funcției endocrine. Pentru combaterea infecției cu candida este indicat acidophilus și consumul de iaurt natural. Magneziul și acidul malic ajută în cazuri de sindrom de oboseală cornică, pentru producerea de energie și metabolismul zahărului.

Echinacea, Foto: 3.bp.blogspot.com
Echinacea, Foto: 3.bp.blogspot.com

Echinacea consolidează sistemul imunitar. Usturoiul și ghimbirul combate paraziții intestinali. Gențiana este un bun remediu contra infecțiilor. Astragalusul crește imunitatea. Ginko Biloba are efect bun supra sistemului nervos, circulației sangvine și funcționării creierului. Sunătoarea are efect antidepresiv și antiviral. Ceaiul de păpădie ajută în curățarea sângelui. Ceaiul de rădăcină de brusture crește imunitatea și rezistența organismului.

Alimentația trebuie să fie echilibrată, sănătoasă, energizantă, bogată în minerale și vitamine. Toți nutrienții sunt importanți pentru organism, de aceea se poate lua un complex de multivitamine cu minerale. Nu trebuie să lipsească potasiul, calciul, magneziul, seleniul și zincul, deoarece aceste minerale sunt necesare pentru menținerea echilibrului și sănătății corpului. Este contraindicat alcoolul, cofeina și fumatul, sau cel puțin aceastea trebuie cât mai mult reduse. Foarte important este să se respecte programul de somn, 7-8 ore în fiecare noapte și să nu se facă activități care să ducă la extenuarea corpului. Exercițiile fizice trebuie să fie moderate, recomandate sunt cele de respirație.

728×90 sub articol
DISTRIBUIȚI

LĂSAȚI UN MESAJ