Suplimente nutritive pentru îmbunătățirea performanței mentale – Iată o listă neexhaustivă

0
21

Suplimentele nutritive sunt benefice creierului, mai ales cele care oferă beneficii datorită conținutului de vitamine. Deficitul de vitamine a fost asociat cu tulburările neurologice, cu slăbirea performanței mentale. Mulți oameni care au stări de amnezie, slăbiciune generală, confuzie, ataxie să nu se mire că au carențe de vitamine.

Suplimente nutritive pentru îmbunătățirea performanței mentale, Foto: magatamarelax.blog.fc2.com
Suplimente nutritive pentru îmbunătățirea performanței mentale, Foto: magatamarelax.blog.fc2.com

Atît vitaminele cât și mineralele sau oligolementele sunt eficiente pentru îmbunătățirea performanței mentale. Specialiștii în domeniul medical consideră că astfel de nutrienți participă la procesele de metabolism energetic al celulelor nervoase, ceea ce explică deteriorarea abilităților mentale când astfel de nutrienți sunt în cantitate insuficientă în organism. Pentru a ne îmbunătăți capacitatea mentală avem nevoie de suplimente de nutrienți precum sunt: vitamina B1, B2, B6, B12, acid folic, niacină, biotină, vitamina C, zinc, calciu și magneziu.

Vitamina B1 are rol de coenzimă în metabolismul glucidelor, ajută la descompunerea glucozei și transformarea ei în energie, la conducerea impulsurilor nervoase și deci la creșterea abilităților mentale. Se ia în cazuri de oboseală, pierderi de memorie, stări de iritabilitate, tulburări ale vederii. Vitamina B2 are efect în metabolismul proteinelor, glucidelor și grăsimilor. Poate fi administrată sub formă de supliment nutritiv în cazul în care în organism există un deficit de nutrienți. Vitamina B6 are efect bun asupra sistemului nervos, ea ajută la sinteza dopaminei, serotoninei, adrenalinei și altor transmițători. Această vitamină elimină depresia, stările de confunzie, dezorientare și alte tulburări neurologice. Acidul folic este implicat în multe procese metabolice, are acțiune benefică asupra țesutului neuronal și măduvei spinării. Biotina are acțiune excelentă asupra inimii, ficatului, rinichiului și creierului, se ia dacă apar stări de depresie, iritabilitate, tulburări ale sistemului nervos. Vitamina C este importantă pentru sistemul nervos deoarece este esențială în sinteza norepinefrinei și a dopaminei, consolidează imunitatea, are efect puternic antioxidant de combatere a efectului nociv al radicalilor liberi. Vitamina C este recomandată persoanelor care suferă de depresie, oboseală și slăbiciune gnerală. Administrarea de vitamina B12 reprezintă un bun tratament pentru depresie, pierderi de memorie, probleme de concentrare, stări de iritabilitate, oboseală și epuizare.

Calciul trebuie să fie introdus prin alimente în dietă deoarece are rol în excitabilitatea neuronală, contracția musculară și transmiterea implusurilor nervoase. Zincul are un efect asupra performanței mentale deoarece după cum se știe o lipsă a sa în organism poate duce la tulburări neuropsihiatrice. Magneziul asigură buna funcționare a sistemului nervos și muscular, este necesar pentru o transmitere eficientă a impulsurilor nervoase, prin sinapsele neuromusculare.

Simptomele care indică o carență de astfel de nutrienți sunt: starea de slăbiciune generală, scăderea poftei de mâncare, diareea, malnutriția, vărsăturile, gingivita și altele. Lipsa de nutrienți este frecventă la persoanele care au diabet, boli infecțioase, boli inflamatorii cronice, care fac tratamente cu antibiotice, analgezice, antidepresive, diuretice și laxative. De asemenea carența de vitamine apare din cauza stresului și folosirii contraceptivelor.

728×90 sub articol
DISTRIBUIȚI

LĂSAȚI UN MESAJ