Testosteronul crește masa musculară – Suplimente pentru creșterea nivelului de testosteron

0
96

Testosteronul este un hormon sexual ce ajută în creșterea musculară. Începând cu vârsta de 30 de ani acest hormon scade cu 3% pe an, de aceea nivelul său nu mai este suficient pentru a obține o masă musculară densă și bine definită. La unii bărbați nivelul de testosteron nu mai este suficient încă de la vârsta de 25 de ani, ceea ce înseamnă că suplimentarea acestui hormon este necesar să se facă încă de atunci. Acest deficit de testosteron face ca rezultatele la antrenamentele cu greutăți efectuate la sala de sport să fie slabe și să apară și anumite disfuncții ce țin de sexualitate sau de capacitățile cognitive ale persoanei respective. Depresia este o tulburare de dispoziție care poate fi combătută prin terapie cognitivă. Această tulburare afectivă masculină este în strînsă legătură cu nivelul de testosteron. Specialiștii spun că bărbații care au tulburări de acest hormon sexual au un risc foarte mare de a suferi de depresie deoarece testosteronul menține nivelul optim de serotonină ce are efect antidepresiv. Riscul lor este cu 271% mai mare decât a celor care au o valoare normală de testosteron. Pentru a preveni aceste neplăceri se impune alegerea unor alimente care pot crește nivelul de testosteron.

Testosteron, Foto: ageonicsmedical.com
Testosteron, Foto: ageonicsmedical.com

Cele mai bune suplimente pentru creșterea nivelului de testosteron:

Bărbații care doresc o creștere a nivelului de testosteron trebuie să știe că prin administrarea de vitamina D se poate realiza acest lucru. În lunile calde este indicat să stea la soare pentru a sintetiza vitamina D în organism prin intermediul razelor solare, iar în sezonul rece să ia suplimente de vitamina D, doza fiind de aproximativ 1000-2000 IU/zi. Sportivii care au suficientă vitamina D în sânge pot dobândi o creștere a forței musculare și de aceea trebuie să consume alimente care o conțin. Dintre acestea fac parte sardinele, somonul și macroul. Potrivit studiilor realizate de cercetători, acidul D-aspartic sau D-aspartat poate crește nivelul de testosteron cu până 40%. Alte suplimente care au efect de creștere a producției de acest hormon masculin sunt: pudra din rădăcină de maca (se amestecă în concentratele de proteine sub formă de shake), valina, izoleucina, leucina, carnitina, ZMA (zinc și magneziu). Avocado este un fruct ce conține grăsimi monosaturate sănătoase și care sunt necesare pentru prevenirea scăderii nivelul de testosteron. Cercetătorii au ajuns la concluzia că proteinele din soia sunt eficiente pentru îmbunătățirea rezultatelor la antrenamente deoarece nu scad nivelul de testosteron ci îl îmbunătățesc, iar forța și masa musculară cresc. Broccoli și acajuul sunt de asemenea indicate sportivilor deoarece cresc eficiența acestui hormon, iar în plus acajuul oferă o cantitate semnificativă de zinc, un mineral necesar pentru producerea de testosteron. Semințele de dovleac conțin magneziu ce contribuie la creșterea producerii acestui hormon. Odihna ajută la recuperarea organismului după antrenament și la menținerea unui nivel ridicat de cortizol.

Testosteronul răspunde de virilitate și asigură caracterele sexuale masculine, crește dorința sexuală, activează spermatogeneza, oferă o stare bună de spirit. Este important pentru sănătate deoarece scade nivelul de colesterol din sânge, riscul de ateroscleroză, stimulează arderea grăsimilor, ajută creșterea fibrelor musculare, acumularea de calciu în oase, producerea de globule roșii și creșterea volumului sangvin. Deficitul de testosteron poate cauza pierderea de masă musculară mai ales că acest hormon are efect în creșterea fibrelor musculare. De asemenea, alte semne ale deficitului de testosteron sunt: starea de apatie, depresie, iritabilitate, scăderea capacității de concentrare, tulburările metabolice glucidice și lipidice, creșterea riscului de boli de inimă și impotență. Acest hormon este bine să fie în limitele normale în organism, un deficit are multe efecte negative dar și excesul este contraindicat pentru că apare riscul de dezechilibre în organism, de a dezvolta diabet, boli de ficat, rinichi, cancer testicular, infecții și obezitate. Pentru a avea rezultate bune în sala de forță trebuie să îți menții nivelul de testosteron în limitele normale. Prin faptul că acest hormon are funcție anabolică se înțelege că accelerează sinteza de proteine și de proteine musculare. Deficitul de testosteron poate provoca slăbirea și chiar atrofierea mușchilor, demineralizarea oaselor și obținerea unor slabe rezultate la antrenamentele de la sala de forță.

728×90 sub articol
DISTRIBUIȚI

LĂSAȚI UN MESAJ