Vinetele – legume pentru longevitate, sănătoase și sărace în calorii

0
48

Știați că vinetele sunt bogate în potasiu? Ei bine, aceste legume au săruri de potasiu și de aceea sunt foarte sănătoase pentru organism, pentru sănătatea sistemului nervos și cardiovascular. Se spune despre vinete că ar crește pe timp de noapte, de aceea au și coloritul acesta închis. În Orient sunt considerate legume pentru longevitate, fapt pentru care sunt recomandate în dieta persoanelor în vârstă și care au suferințe cardiovasculare.

Vinete, Foto: nearpictures.com
Vinete, Foto: nearpictures.com

Vinetele sunt delicioase coapte sau în amestec cu alte legume și preparate din carne. În Franța este renumit amestecul de legume Ratatouille care se prepară de mulți oameni și la noi în țară. Foarte important este ca vinetele să fie tăiate în felii și presărate cu puțină sare, apoi lăsate un timp să stea pentru a elimina o zeamă cu substanțe amare care are solanină. Sarea contribuie la înmuierea vinetelor iar în plus le oferă o consistență plăcută, un gust delicios.

Vinete tăiate felii, presărate cu sare, Foto: nearpictures.com
Vinete tăiate felii, presărate cu sare, Foto: nearpictures.com

Vinetele conțin mult potasiu dar și cupru și mangan. Manganul în cantitate mică este util în metabolismul proteinelor și grăsimilor, este o componentă a grăsimilor, reglează nivelul de zahăr din sânge, este folosit de lichidul sinovial, la formarea cartilajelor, contribuie la sănătatea nervilor și la creșterea imunității. Cuprul este necesar hemoglobinei, celulelor roșii din sânge, formării oaselor, elastinei din piele, pentru echilibrul vitaminei C și a zincului. Sărurile de potasiu sunt importante pentru reacțiile chimice din celule, pentru menținerea presiunii sângelui, sănătatea sistemului nervos și reglarea ritmului cardiac. Proprietățile vinetelor sunt date și de vitaminele C, B1, B2, B6 și PP, zaharurile solubile, pectina, celuloza, magneziul, sodiul, calciul, fierul și fosforul din compoziția lor.

Folosirea acestor legume în alimentație este recomandată de către nutriționiști deoarece sunt o sursă de minerale, vitamine, proteine vegetale și fibre. Au efect bun în tratamentul gutei, aterosclerozei, anemiei, gastritei cronice, sindromului de intestin iritabil, sistem imunitar slab dezvoltat. Se consumă preparate la grătar, dacă sunt prăjite în ulei sunt mai greu de digerat.

Vinetele ajută la scăderea în greutate deoarece au puține calorii (22 kcal la 100 g pulpă de vinete). Au pectine ce absorb grăsimile și zahărul din stomac, iar în plus contribuie și la eliminarea toxinelor. Sunt un pansament pentru mucoasa intestinului, au fibre care previn constipația, reduc acumularea de grăsimi și scad nivelul de colesterol din sânge.

Vinetele cu legume
Vinetele cu legume

Aperitiv picant de vinete cu legume – Mod de preparare:

Se folosesc următoarele ingrediente: 2 kg de vinete, 300 g usturoi, 1-2 ardei iuti, 1 kg de roșii, 5 ardei capia sau ardei grași, ½ l ulei de floarea-soarelui, o cană de oțet de 9%, o legătură de pătrunjel și de mărar verde, sare și piper după gust.

Ingrediente folosite
Ingrediente folosite
Ingrediente pregătite: vinete, usturoi, ardei
Ingrediente pregătite: vinete, usturoi, ardei
Vinetele se prăjesc în ulei pentru un gust mai bun
Vinetele se prăjesc în ulei pentru un gust mai bun
Se folosește și mărar și pătrunjel
Se folosesc condimente și mărar și pătrunjel
Vinetele se fierb în amestecul de legume
Vinetele se fierb în amestecul din legume
Amestecul din legume și punerea în borcan
Amestecul din legume și punerea în borcan

Se spală toate legumele cu apă și se pun la scurs. Se curăță vinetele de coajă, se taie în felii rotunde groase de 0,5 cm și se presară sare pe ele, apoi se lasă timp de 1-2 ore pentru a lăsa zeama amară. Se curăță usturoiul și se spală. Se taie ardeii grași și se elimină semințele și cotorul de la fiecare, apoi se curăță roșiile de pieliță și se taie în bucăți potrivite. Se dau roșiile, ardeii grași, ardeii iuți și usturoiul pe masina de tocat carne sau se mărunțesc la blender. Se prăjesc puțin feliile de vinete în ulei, într-o tigaie la foc mic. Într-o oală încăpătoare se pune sosul de legume la fiert și restul de ulei, se adaugă oțetul, sarea, piperul, pătrunjelul și mărarul la final și se amestecă cu o lingură de lemn. Se pune compoziția în borcane din sticlă, un strat de sos și unul de vinete, apoi acestea se închid ermetic. Se sterilizează borcanele timp de 40 de minute pentru a se păstra mai bine mult timp și a fi consumate în timpul iernii.

728×90 sub articol
DISTRIBUIȚI

LĂSAȚI UN MESAJ