Vitamina E este esențială pentru sistemul imunitar deoarece lărgește vasele sangvine și previne formarea de cheaguri de sânge

0
28

Potrivit cercetătorilor cea mai activă formă de vitamina E este cea de alfa-tocoferol. Aceasta este mai activă decât formele care sunt în natură.

Vitamina E, Foto: bastabalkana.com
Vitamina E, Foto: bastabalkana.com

Vitamina E este esențială pentru sistemul imunitar al organismului deoarece lărgește vasele sangvine și previne formarea cheagurilor de sânge. Prin aportul de suplimente de vitamina E se menține un nivel normal de trigliceride și colesterol în sânge. Astfel de suplimente naturale sunt indicate în cazuri de afecțiuni cardiace, spasmofilie, tulburări menstruale, dereglări ale activității sexuale și în general în menținerea sănătății și protecția împotriva bolilor. Vitamina E de tip alfa-tocoferol scade riscul de deteriorare a arterelor, de angrenare a celulelor sangvine și deci de prevenire a formării cheagurilor de sânge, îmbunătățește elasticitatea vaselor sangvine, funcția celulelor, tonusul vascular, reduce procesele inflamatorii și are activitate cardioprotectoare.

Această vitamină are proprietăți antioxidante, ajută în combaterea stresului oxidativ, a efectului nociv al radicalilor liberi și previne îmbătrânirea prematură a organismului. Cu ajutorul acestei vitamine se reduce riscul de boli degenerative, deoarece rezultatele studiilor cercetătorilor în domeniul sănătății au arătat faptul că are efect bun în prevenirea cancerului și a bolilor de inimă.

Proprietățile antioxidante ale vitaminei E sunt excelente pentru inhibarea formării radicalilor liberi dar și pentru reducerea oxidării grăsimilor și lipoproteinelor ceea ce ajută în prevenirea bolilor cardiovasculare. Vitamina E crește efectul unor medicamente, cum sunt cele antiinflamatoare, steroidiene și non-steroidiene. De asemenea este recomandată pacienților care suferă de epilepsie deoarece are acțiune de creștere a eficienței medicamentelor de reducere a convulsiilor. Există 8 forme de vitamina E, dar formele alfa-tocoferol și gamma-tocoferol sunt apreciate pentru proprietățile antioxidante și de prevenire a deteriorării ADN-ului. Vitamina E trebuie luată din plante prin alimentație deoarece organismul nu are capacitatea de a o sintetiza singur. Gamma-tocoferol este una din cele mai obișnuite forme alimentare de vitamina E.

Deficitul de vitamina E poate fi cauza fragilității capilare, sindromului de malabsorbție, icterului hemolitic la nou-născut, poate afecta globulele roșii din sânge, produce tulburări menstruale, neuromusculare, distrugerea nervilor și scurtarea duratei de viață a globulelor roșii. Sursele naturale de vitamina E sunt mai ușor accesibile pentru organism și mai eficiente pentru acesta. Vitamina E se găsește în ulei vegetal presat la rece și realizat din măsline sau floarea-soarelui, în avocado, alune, migdale, cereale integrale, alge, verdețuri, orez brun, urzică, frunze de zmeur, lucernă, germeni de grâu, cartofi dulci. Pentru menținerea nivelului de vitamina E organismul trebuie să aibă zinc. În ceea ce privește aportul de fier, acest mineral este important pentru organism dar nu trebuie luat în același timp cu suplimentele de vitamina E deoarece o distruge dacă este fier anorganic.

728×90 sub articol
DISTRIBUIȚI

LĂSAȚI UN MESAJ