Alimente necesare pentru menținerea sănătății inimii

0
146

Pentru a fi în formă și a avea putere de muncă trebuie să îți menții sănătatea organismului. Alimentația nesănătoasă poate afecta negativ inima și întregul organism. Alimentele sărace în nutrienți, în minerale, oligoelemente și vitamine, pot produce stări de oboseală, anemie, surmenaj și chiar probleme cardiace. Grăsimile animale sunt cele care cresc nivelul de colesterol din sânge și te pot expune riscului de a suferi de boli cardiace.

Fibrele sunt importante pentru inimă deoarece facilitează eliminarea toxinelor din organism. Alimentația alcătuită din cereale, legume și fructe este bogată în fibre și ajută în prevenirea și tratamentul constipației. Specialiștii consideră constipația o afecțiune ce apare frecvent la persoanele care consumă multe alimente procesate și suprarafinate. Acestea nu conțin substanțe ce pot facilita desfășurarea peristaltismului, ceea ce poate fi pentru inimă un inconvenient deoarece aceasta va fi supusă unui efort mai mare. Constipația afectează sănătatea inimii. Atunci când în intestine se acumulează multe toxine este dificil să se realizeze o bună absorbție a substanțelor nutritive care sunt introduse prin alimentație în organism și care sunt atât de necesare funcționării normale a acestuia și menținerii sănătății. Dacă intestinul gros este supraîncărcat de toxine inima lucrează mai greu, va avea o povară în plus, sistemul imunitar va avea și el de suferit, există riscul ca o parte din toxine să fie reabsorbite în organism, să fie afectat metabolismul și să crească riscul de îmbolnăvire a colonului (de a suferi de cancer de colon). Pentru prevenirea constipației sunt recomandate fructele proaspete dar și fructele uscate – stafidele, prunele și curmalele. Fibrele reduc obezitatea abdominală, scad nivelul de zahăr din sânge și mențin sănătatea colonului. De asemenea, fibrele dietetice sunt recomandate pentru sănătatea întregului organism, pot ajuta în prevenirea multor afecțiuni și boli grave din care fac parte: hemoroizii, diabetul zaharat, diverticuloza, polipii intestinali, bolile de colon și cancerul de colon.

O soluție pentru ca inima să fie sănătoasă este aceea de a consuma fructe proaspete, legume și cereale integrale. Nu sunt indicate alimentele grase, și mai ales grăsimea animală care supraîncarcă inima. Nutriționiștii recomandă să se consume pe zi doar 100 g de carne slabă (fiartă sau la grătar) ori pește. Lipsa de exerciții fizice și abuzul de mâncare poate duce la obezitate. De asemenea, acești factori sunt vinovați de problemele circulatorii (ligamentele și mușchii nu mai sunt în formă din cauza vieții sedentare și devin moi) iar în timp apar și probleme respiratorii.

Cofeina în exces este un pericol pentru inimă.

Pentru a-ți menține sănătatea inimii redu consumul de cofeină deoarece aceasta, în exces, este un pericol pentru inimă, predispune la boli cardiace. Cofeina se găsește în cafea, cacao, ceai, cola, băuturi energizante, ciocolată. Deși cafeaua te ajută să stai treaz este bine să fie înlocuită cu sucuri naturale de fructe care îți pot oferi un plus de energie, îți pot menține sănătatea inimii și a întregului organism. De asemenea este bine să reduci cantitatea de zahăr pe care o consumi zilnic. Zahărul afectează negativ inima, poate produce anxietate și palpitații. Zahărul nu are valoare nutritivă, crește ritmul metabolic, oferă un plus de energie dar care nu durează foarte mult timp. Dacă observi că ai palpitații la inimă trebuie neapărat să mergi la medic pentru a face un control. Uneori astfel de simptome apar pe fondul consumului excesiv de nicotină, cofeină și alcool. Fumatul afectează inima, mărește pulsul, forțează inima să facă un efort în plus, reduce cantitatea de oxigen care ajunge la inimă, predispune la boli respiratorii și chiar la atac de cord.

loading...
DISTRIBUIȚI

LĂSAȚI UN MESAJ