Beneficiile exercițiilor de stretching pentru sănătate

0
33

Stretchingul își are originile în SUA, dar în prezent se practică și în restul lumii. Deși cu mulți ani în urmă nu era cunoscut cu această denumire, aceste mișcări erau folosite încă din Antichitate. Beneficiile stretchingului pentru sănătate sunt numeroase și de aceea, astfel de exerciții stau la baza pregătirii oricărei activități fizice.

Exercițiu de stretching, Foto: popsugar.com.au

Stretchingul ajută la menținerea flexibilității musculare, ceea ce este foarte important pentru orice persoană deoarece, poate executa mișcări de amplitudine mare la limitele normale de posibilitate și sunt îmbunătățite prestațiile fizice fără a suferi leziuni sau alte probleme la nivelul sistemului muscular. Mobilitatea articulațiilor și flexibilitatea lor induce un sentiment de vitalitate. Cei care sunt activi și iubesc sportul apreciază aceste exerciții de stretching deoarece prin ele își îmbunătățesc flexibilitatea, ce este un factor important pentru depășirea provocărilor dificile la care sunt supuși în timpul antrenamentelor. În concluzie printr-un astfel de stil de viață activ ei se mișcă mai ușor, au o flexibilitate mai bună și pot preveni posibilele leziuni fizice.

Stretchingul ajută la relaxarea musculară și întinderea țesuturilor musculare, astfel crește rezistența acestora, se reduce tensiunea musculară, se mărește flexibilitatea, fără a se forța limitele persoanei care execută astfel de mișcări ci doar a o determina să-și îmbunătățească execuția mișcărilor.

Exercițiile de stretching sunt recomandate persoanelor de orice vârstă, deoarece menținerea elasticității corpului și a formei armonioase este importantă în timpul vieții. Cu siguranță sunt multe persoane care au anumite probleme de ținută corporală care apar din cauza masei musculare reduse. În acest sens mișcările de stretching sunt recomandate deoarece îmbunătățesc starea fizică, reduc tensiunile musculare ce apar din cauza unei posturi corporale incorecte.

Prin exercițiile de stretching se scapă de sedentarism, se pregătește corpul pentru o activitate fizică mai intensă, se elimină stresul, se ameliorează durerile musculare, se crește flexibilitatea și mobilitatea musculară, se imbunătățește capacitatea de mișcare și de coordonare a mișcărilor. Sportivii sunt avantajați de astfel de exerciții de stretching deoarece pot avea o flexibilitate mai bună și astfel vor da un randament superior în antrenamente, iar în plus vor avea un risc mai redus de leziuni articulare și la nivel muscular.

Citește și:  Yoga, opțiune de tratament în afecțiunile spatelui

Înainte de orice sport se practică exerciții de încălzire și de întindere ce sunt benefice nu doar pentru mușchi, ci și pentru articulații, oase și tendoane. Prin sporirea mobilității musculare și articulare se realizează mai ușor diferite exerciții fizice și activități, fibrele musculare se adaptează mai ușor la solicitările la care sunt supuse, la fel și structurile articulare și osoase ale corpului, și astfel mișcările sau practicarea activităților sportive sunt mai facile iar pericolul accidentărilor este redus la minim.

Stretchingul este benefic și pentru sistemul circulator și cardio-circulator deoarece ajută la scăderea tensiunii arteriale, îmbunătățește respirația și circulația sângelui. În timp ce se realizează exerciții de stretching trebuie ca respirația să fie normală pentru a se realiza o bună oxigenare în organism. În niciun caz nu trebuie să se țină respirația în timpul vreunui exercițiu pentru menținerea unei tensiuni musculare excesive. Mișcările de stretching permit o mărire a capacității pulmonare, o scădere a tensiunii arteriale, o reducerea a calcifierii țesutului conjunctiv, o creștere a mobilității și flexibilității mușchilor și tendoanelor și o îmbunătățire a capacității de mișcare.

Beneficiile acestui cumul de exerciții se vor reflecta în starea de sănătate dar și în nivelul de performanță. De asemenea, stretchingul îmbunătățește starea mentală, oferă o stare de bine, reprezintă o activitate plăcută și liniștită. Antrenamentul fizic este ușor pentru corp, poate fi practicat oriunde și de persoanele de toate vârstele. Exercițiile se fac într-o ordine logică și sunt mișcări simple, în mare parte lipsite de efort. Se începe cu zona cervicală, dorsală, apoi se continuă cu zona feselor, cu mușchii gambei, brațelor și zona pectorală. Nu este bine să forțăm niciodată până la limita durerii, ideea este să ne relaxăm mușchii, iar acest lucru se face lent timp de câteva secunde.

Video – Exemple de exerciții de stretching pentru începători:

Loading...

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.