Ce trebuie sa stim despre carbohidrati?

0
162
Ce trebuie sa stim despre carbohidrati

De la dieta Atkins si pana la toate celelalte diete capricioase ce promiteau rezultate rapide, care au aparut in mass-media in ultimii ani, publicul general a ramas cu un sentiment aflat intre iubire si ura fata de carbohidrati.

Pentru a avea parte de o alimentatie buna, este necesar sa intelegem ce sunt carbohidratii si ce face organismul cu ei. In principiu, carbohidratii sunt digerati si transformati in glucoza sau zahar, pentru ca organismul sa aiba parte de energieToata lumea stie probabil ca, carbohidratii se gasesc in alimente ca painea, cartofii, biscuitii, cerealele si pastele, insa poate nu multi stiu ca si fructele si legumele deasemenea contin carbohidrati.

Orice carbohidrat care nu este un fruct sau o leguma este plasat in categoria mai ampla a cerealelor.

Carbohidratii se impart in doua tipuri: simpli si compusi

Diferenta dintre cele 2 tipuri este cat de mult trebuie organismul sa lucreze pentru a transforma hrana in glucoza. Cu cat este mai complex sau mai intreg bobul de cereala, cu atat mai multa energie va consuma organismul in timpul procesului digestiv. Atunci cand organismul digera aceste tipuri de cereale, glucoza este eliberata intr-un ritm mai lent in sistem, permitand corpului sa utilizeze o parte din energia produsa in timpul digestiei. Pe de alta parte, carbohidratii simpli sunt in esenta deja digerati.

Organismul lucreaza mai putin pe baza acestei energii, iar nivelul glucozei urca sus mult mai rapid. Cu cat sunt mai complexe cerealele, cu atat mai mult se va imbunatati metabolismul corpului, crescand astfel potentialul de ardere a grasimilor. Din categoria carbohidratilor compusi fac parte: pastele din grau integral, ovazul, taratele, painea din seminte de grau germinate etc.; iar din categoria carbohidratilor simpli fac parte: painea alba, cartofii albi, biscuitii, prajiturile din orez etc.

Dupa absorbtia glucozei, pancreasul este stimulat sa secrete insulina, care este un hormon de depozitare. Insulina circula apoi in intregul organism, informand muschii si organele ca este timpul sa intre in etapa de stocare. Acestea se opresc din descompunerea zaharului (glicogenul) si a grasimii depozitate deja, pentru a prelua glucoza si a o stoca tot sub forma de glicogen si grasime. Deoarece corpul se afla acum in etapa de stocare, foamea este stimulata pentru a consuma si mai multi carbohidrati, tot pentru a fi stocati.

Cu cat sunt mai simpli carbohidratii, cu atat mai mare va fi cantitatea de glucoza produsa, si prin urmare cu atat mai mult va creste si raspunsul insulinei. Printre simptomele asociate cu nivelurile excesive de insulina se afla: pofta de zahar, cresterea in greutate, foamea intensa, slabirea concentrarii, slabiciunea, pierderea memoriei, instabilitatea emotionala, oboseala si lipsa de concentrare.

carbohidrati

Prin imbunatatirea consumului de carbohidrati, puteti evita etapa de stocare, sporind metabolismul si mentinand organismul in etapa de ardere sau descompunere. Fortarea organismului sa utilizeze grasimea stocata de-a lungul anilor, este una din componentele imbunatatirii nutritiei si a pierderii in greutate. Pentru a realiza acest lucru, nu trebuie neaparat sa innebuniti numarand carbohidratii.

Citește și:  Vezi ce alimente cuprinde dieta pentru recuperarea dupa gripa, raceala si consum de antibiotice

Pur si simplu concentrati-va pe consumul a cat mai multe legume si fructe, si a cat mai putine cereale. Legumele, care contin si mai putin zahar decat fructele, sunt deosebit de benefice. In general este bine sa stabilesti o limita a consumului de cereale, mai ales a celor simple si prelucrate. Incearca sa consumi cat mai multe cereale integrale.

Unul din cei mai periculosi carbohidrati este siropul de porumb sau HFCS, care este un aditiv alimentar. Acesta este toxic pentru organism si distruge metabolismul, lucrand impotriva oricaror tentative de adoptare a unei diete echilibrate si sanatoase. Din nefericire, acest aditiv se gaseste peste tot. Nascut din dorinta industriei alimentare de a produce un indulcitor ieftin, HFCS preia abundenta de porumb si o transforma intr-un agent indulcitor.

Ceea ce il face atat de toxic pentru organism, este faptul ca, corpul lucreaza si mai putin pentru a-l absorbi, decat atunci cand absoarbe zahar. Corpul intra in etapa de stocare imediat, si consuma un minim de energie pentru aceasta. De asemenea, nu opreste senzatia de foame a organismului, ceea ce duce la cresterea consumului de alimente si la cresterea raspunsului insulinei. Pentru a avea o stare de sanatate mai buna si pentru a slabi, uitati-va cu atentie pe etichetele alimentelor cumparate si eliminati HFCS din dieta.

Intr-un plan de alimentatie bine echilibrat, toate cerealele trebuie sa fie integrale si organice

Cerealele organice si painea facuta din acestea contin zahar natural sau variatii ale acestuia (de exemplu suc din trestie de zahar). Aceste produse pot fi ceva mai costisitoare, insa aceste cheltuieli vor fi compensate de consumul mult mai redus al produselor de acest gen. Desi sunt mai scumpe, nu veti mai cumpara aceste produse in cantitati la fel de mari pentru a va satisface foamea si poftele, deci veti scapa mai ieftin pe termen lung. Pe scurt, acestea sunt sfaturile de urmat in ceea ce priveste consumul de carbohidrati, pentru a fi mai sanatosi si pentru a slabi:

  1. Consumati carbohidratii in principal sub forma de legume si fructe proaspete.
  2. Scadeti consumul de cereale si produse din cereale (exceptie facand cerealele integrale).
  3. Evitati siropul de porumb (HFCS).
  4. Mancati numai cereale integrale organice si paine si alte gustari facute din acestea.

Daca va uitati la ingredientele de pe aproape toate tipurile de paine gasite la magazinele alimentare, veti vedea ca acestea contin HFCS, insa painea organica nu contine acest aditiv. Pentru persoanele care sufera de diabet, obezitate si alte probleme cu caloriile din carbohidrati, este bine sa se evite orice tip de paine, chiar si cea organica. Cele mai bune produse de panificatie sunt cele din cereale germinate, care se gasesc de obicei sub forma congelata si trebuie tinute in frigider. Cerealele germinate sunt cu adevarat cereale cu bobul intreg, care fac ca sistemul digestiv sa lucreze pentru a obtine glucoza.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.