Cele mai bune obiceiuri în alimentație pentru un stil de viață mai sănătos

0
50

Mănâncă fără să te grăbești, Foto: foodbeast.com

1.Mănâncă încet pentru că este mai sănătos și alege produse alimentare care nu fac rău organismului. Când apare senzația de foame poți experimenta și anumite stări neplăcute (de iritație, oboseală și amețeală), dar acestea nu trebuie să te facă să mănânci prea repede și prea mult. Relaxează-te înainte de a mânca, savurează apoi încet mâncarea, nu te grăbi. Iată de ce trebuie să ții cont de acest obicei în alimentație:

  • Mâncatul în grabă, fără a mesteca bine alimentele poate da probleme de stomac și dureri abdominale.
  • Absorbția lentă a alimentelor ajută la digestie, la prevenirea sindromului metabolic, a creșterii colesterolului, a dezvoltării obezității și a bolilor cardiovasculare.
  • Prin această metodă simți mai bine gustul alimentelor și corpul va primi mai ușor substanțele nutritive din acestea.
  • Un avantaj este acela că poți să-ți reduci apetitul treptat fără a consuma multe alimente în timp scurt. Nu uita că senzația de sațietate vine mai târziu de aceea nu mânca mult și repede, mai bine puțin, des și încet.
  • Absorbția lentă a alimentelor va crea senzația că te-ai săturat deși ai consumat o porție mai mica de hrană, în acest fel îți vei menține greutatea normală, nu vei mânca exagerat și nu vei ajunge la obezitate.

    Micul dejun, Foto: nutritionsecrets.com

  1. Începe dimineața cu micul dejun! Nu sări peste această masă deoarece sunt motive întemeiate care te pot convinge să nu o faci și anume:
  • Micul dejun sănătos îți oferă mai multă energie în ziua respectivă.
  • Îți crește eficiența cu 30% în activitățile pe care le vei face în cursul zilei.
  • Vei avea capacitatea de a te concentra mai bine și de a-ți îmbunătăți memoria.
  • Poți preveni obezitatea, tulburările metabolice, riscul de a mânca mai mult pe parcursul zilei sau de a acumula calorii.
  • Te va ajuta să ai o stare bună de spirit, să fii mai vesel și mai relaxat.
  • Vei rezista mai ușor la stres dacă vei mînca dimineața cereale (fibre), puțină salată (minerale, vitamine), dar și un pic de proteine (pește, ouă sau carne).

    Măncarea prea fierbinte poate distruge smalțul dinților, Foto: ladycarehealth.com

  1. Nu mănca alimente prea calde sau prea reci! Este foarte importantă temperatura alimentelor când le consumi, deoarece:
  • Alimentele sau băuturile prea calde pot afecta negativ membranele mucoase ale tractului digestiv – ale cavității bucale, dar și ale esofagului și stomacului.
  • Dacă mănânci fierbinte îți poți provoca arsuri la buze, limbă, poți suferi de gastrită sau de inflamația esofagului. Sunt cazuri în care astfel de obiceiuri rele au dus în timp la cancer la nivelul cavității bucale, sau la cancer de esofag și stomac.
  • Alimentele prea reci sunt și ele contraindicate deoarece pot irita țesuturile cauzând hipotermie acestora. Astfel se pot declanșa afecțiuni precum sunt: amigdalitele, laringitele, faringitele.
  • Protejează-ți mereu dantura de alimente și băuturi prea calde sau prea reci deoarece acestea îți afecteză sănătatea dinților, îți poți provoca fisuri dentare care favorizează formarea cariilor și distrugerea smalțului dinților!

    Fructe și legume proaspete, Foto: parenthub.com.au

  1. Alege să mănânci întotdeauna alimente proaspete și naturale! Consumă alimente naturale integrale ca de exemplu: semințe, germeni, vlăstari, legume și fructe crude, de sezon, neprelucrate termic. Astfel de alimente sunt vii, oferă energie, multe vitamine și minerale, sunt bune pentru sănătatea organismului.
    Alimente procesate, Foto: ibdrelief.com

    Trebuie evitate alimentele prelucrate, transformate gastronomic (ex. fructe și legume preparate termic, cele din comerț sunt și aditivate), deoarece deși au gust foarte plăcut sau poate sunt delicioase, ne îmbolnăvesc treptat, în timp ne distrug sigur sănătatea.

    Preparat culinar, Foto: austrade.gov.au

Loading...

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here