Care activități sunt un factor de risc pentru spate – Tu știi cum să te ferești de durerile de spate?

0
207
Care activități sunt un factor de risc pentru spate – Tu știi cum să te ferești de durerile de spate

Durerile de spate pot să apară frecvent acasă sau la locul de muncă datorită unor activități care provoacă traumatisme ale spatelui. Până și munca de birou poate afecta spatele deoarece statul pe scaun multe ore, zilnic și nemodificarea poziției pot pune presiune asupra discurilor coloanei vertebrale și duce la compresia acestora. Treptat acest lucru afectează coloana vertebrală, este redus spațiul dintre vertebre și astfel apar anumite afecțiuni și dureri de spate.

Transportul de greutăți este un factor de risc al durerilor de spate. Persoanele care nu sunt obișnuite să care greutăți mari sau nu au o condiție fizică foarte bună pot suferi de dureri de spate dacă fac efort exagerat, transportă bagaje foarte grele și astfel solicită coloana vertebrală. Postura incorectă a corpului, căratul repetat de greutăți și întinderea spatelui reprezintă cauze ale durerilor de spate.

Anumite meserii sau slujbe presupun statul mult timp în picioare sau mișcarea brațelor și solicitarea spatelui. Dintre acestea fac parte activitățile de pază, munca în comerț, ca asistent maternal, ca zidar, tinichigiu, muncitor în construcții, gunoier, etc. Astfel de ocupații solicită în mod exagerat spatele și pot fi cauza durerilor de spate.

Pentru a reduce riscul de dureri de spate trebuie evitat ridicatul de greutăți, realizarea mișcărilor repetitive timp îndelungat, făcut pauze când se stă mult timp la calculator pe scaun, realizate exerciții fizice de relaxarea spatelui, efectuate mișcări de întindere a mușchilor la fiecare oră de stat într-o anumită poziție fixă ce poate afecta coloana.

ridicarea unor greutăți
ridicarea unor greutăți

Dacă munca la slujbă presupune ridicarea unor greutăți trebuie găsită o tehnică mai bună de a face acest lucru, de a îndoi genunchii mai mult spre a solicita mai puțin spatele, de a distribui greutatea uniform la ambele brațe și eventual de a reduce greutatea prin împărțirea sarcinii.

Citește și:  Mască facială cu zeamă de lămâie și bicarbonat de sodiu pentru îndepărtarea acneei

Statul timp îndelungat pe scaun în mașină când se pleacă la drum lung în vacanță sau slujba la volan pot cauza dureri de spate. Pauzele dese și ieșitul din mașină, dar și realizarea unor exerciții fizice de dezmorțire a spatelui sunt recomandate pentru a preveni durerile de coloană și de ceafă. Șoferii de autobuze, tramvaie, autoturisme, camioane, au un risc ridicat de a suferi de dureri de spate.

Mișcarea mașinii provoacă vibrații la colona vertebrală ceea ce afectează spatele, duce la tasarea vertebrelor, la micșorarea spațiului dintre acestea și deci la scurtarea coloanei. O astfel de muncă sedentară este cauza compresiei discurilor intervertebrale și a deteriorării posturii corpului. Pentru a preveni durerile de spate trebuie să se ajusteze corect spătarul scaunului în poziție înclinată, talpa să ajungă ușor la pedala de ambreaj fără a solicita prea mult mișcarea piciorului, iar tetiera să fie bine poziționată.

Profesia de asistentă medicală presupune o lungă perioadă de stat în picioare, de poziții incomode cu spatele aplecat, cu genunchii îndoiți, cu mișcări care duc la acumularea de tensiune în zona umerilor și a spatelui. De asemenea lucrătorii poștali pot suferi de dureri de spate din cauza mișcărilor realizate, ridicării coletelor, întinderii mușchilor și tendoanelor, afecțiunilor musculo-scheletice pe care le dezvoltă treptat.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.