Care sunt principalele laxative care accelerează tranzitul intestinal

0
182

Laxativele sunt o soluție bună pentru a scăpa de disconfortul creat de constipație. Acestea pot fi naturale, medicinale și utile în accelerarea tranzitului intestinal. Potrivit medicilor gastroenterologi, laxativele ar trebui luate după o consultație clinică și cu recomandare din partea unui specialist. Astfel de medicamente se iau o perioadă scurtă de timp și doar dacă este necesar.

Simptomele constipației, Foto: newsatjama.files.wordpress.com
Simptomele constipației, Foto: newsatjama.files.wordpress.com

Laxativele pot avea efect rapid în ameliorarea constipației, stimulând peristaltismul și provocând scaune. Având în vedere faptul că pot da dependență trebuie administrate pe termen scurt. În caz contrar, organismul se obișnuiește cu astfel de medicamente și așteaptă efectul lor, iar în plus pot exista și pierderi mari de vitamine și minerale. Principalele tipuri de laxative sunt: osmotice, emoliente, de volum și stimulente. Laxativele osmotice sunt folosite ocazional și se iau cu rețetă. Au săruri ori carbohidrați cu acțiune laxativă, pot ridica secreția de apă în colon și induce senzația de defecare. Din categoria lor fac parte sorbitolul, citratul de magneziu, lactuloza, sărurile Epsom și laptele de magneziu. Uleiurile minerale sunt laxative emoliente și pot schimba consistența tare a materiilor fecale, astfel acestea trec mult mai ușor prin intestinul gros. Exemple de laxative emoliente sunt: docusatul de sodiu și diferite tipuri de uleiuri minerale. Laxativele de volum pot fi luate în fiecare zi dacă este nevoie, acestea nu dau dependență. Au rolul de a mări cantitatea de apă din materiile fecale, de a umfla bolul fecal și de a facilita eliminarea acestuia. Din categoria lor fac parte merilceluloza, psyllium și tărâțele. Laxativele stimulente sunt mai puțin indicate deoarece pot crea dependență și irita peretele intestinal. Astfel de laxative sunt: uleiul de ricin, bisacodyl, cascara sagrada, casanthranol.

Dintre laxativele naturale fac parte plantele medicinale: crușin, revent, siminichie, aloe, ștevie, volbura, rădăcina de păpădie.

Ceaiul din scoarță de crușin este purgativ, Foto: chewvalleytrees.co.uk
Ceaiul din scoarță de crușin este purgativ, Foto: chewvalleytrees.co.uk

Crușinul este un laxativ puternic indicat pentru cazuri de constipație cronică. Are efect astringent, purgativ și bactericid. Nu este recomandat persoanelor care suferă de enterită, metroragie, colită, hipersensibilitate și nici femeilor însărcinate.

Suc de aloe, Foto: bodyenlightenment.me
Suc de aloe, Foto: bodyenlightenment.me

Sucul de aloe conține vitamine (A, B12, C, E), enzime, aminoacizi, calciu, magneziu, zinc, proteine, acizi grași esențiali. Acesta este motivul pentru care ajută la consolidarea sistemului imunitar al organismului. Proprietățile sale antibacteriene, antifungice, antiinflamatoare îl fac un remediu foarte eficient pentru curățarea organismului și mai ales a intestinului gros. Acest produs natural ajută și în prevenirea cancerului de colon. Are beneficii asupra tractului digestiv, ajută la normalizarea funcției acestuia, vindecă afecțiunile, bolile intestinale și de stomac. Poate fi folosit în tratamentul constipației, indigestiei, colitei, tulburărilor digestive în general.

Volbura, Foto: inlanding.wordpress.com
Volbura, Foto: inlanding.wordpress.com

Volbura sau Convolvulus arvensis reprezintă o plantă ce ajută în tratamentul constipației. Aceasta conține vitamina C, substanțe minerale, rezine, tanin.

Alt remediu natural pentru constipație este infuzia din chimen. Se recomandă în tratamentul colitei, balonării și constipației cronice. Sucul de afine combate constipația și are și alte proprietăți medicinale importante pentru sănătate.

Uleiul de in, Seminte de in, Foto: tumblr.com
Uleiul de in, Seminte de in, Foto: tumblr.com

Uleiul de in are vitamine și acizi grași omega, ajută în tratamentul constipației și în consolidarea sistemului imunitar al organismului. Are proprietăți laxative foarte bune de aceea poate fi utilizat în cazuri de constipație cronică. Se poate lua o linguriță de ulei de in dimineața pe stomacul gol sau se poate amesteca în 100 ml lapte. Alte uleiuri vegetale eficiente în tartamentul constipației sunt: uleiul de măsline, uleiul de floarea-soarelui, uleiul de cătină, uleiul de ricin, uleiul de semințe de dovleac.

Tarate de grau, Foto: mills.kampffmeyer.com
Tărâțe de grâu, Foto: mills.kampffmeyer.com

Tărâțea este un bun remediu în tartamentul constipației. Se amestecă 2 linguri de tărâțe în 250 ml lapte și se servește dimineața pe stomacul gol. Tărâțea ajută în prevenirea bolilor de colon și în scăderea nivelului de colesterol rău din sânge.

Prune uscate, Foto: boozedandinfused.files.wordpress.com
Prune uscate, Foto: boozedandinfused.files.wordpress.com

Fructele uscate sunt recomandate pentru curățarea colonului și a organismului în general. Caisele, prunele și smochinele uscate sunt un tratament eficient pentru constipație deoarece au proprietăți laxative foarte bune.

Suc de sfecla rosie, Foto: atastylovestory.com
Suc de sfecla rosie, Foto: atastylovestory.com

Consumul de lichide, de apă plată este important în cazuri de constipație mai ales dacă se urmează o dietă bogată în fibre. Pentru vindecarea constipației sunt recomandate și sucurile naturale din legume care au efect laxativ. Sucul de sfeclă este eficient în curățarea organismului de toxine, în accelerarea funcției sistemului digestiv și eliminare a simptomelor constipației. Se bea o jumătate de pahar de suc de sfeclă pe zi. Poate fi amestecat cu suc de morcovi și castravete, pentru ca efectul său de purgativ să fie și mai bun. În plus sucul de morcovi are și el acțiune detoxifiantă, de eliminarea a rezidurilor în stare de putrefacție care favorizează stagnarea materiilor fecale. Sucul de dovleac este un leac în cazuri de constipație, ajută la eliminarea ușoară a scaunelor. Sucul de roșii stimulează pancreasul, îmbunătățește activitatea intestinală, ajută la eliminarea resturilor alimentare și la înaintarea bolului fecal. Se recomandă un pahar de suc de roșii cu jumătate de oră înainte de masă.

loading...
DISTRIBUIȚI

LĂSAȚI UN MESAJ