Crampele musculare

0
40

Crampa musculara la nivelul gambei
Crampa musculara la nivelul gambei

Crampele musculare sunt contractiile bruste ale muschilor ce duc la dureri intense si la imposibilitatea folosirii muschilor care sunt afectati. Aceste crampe sunt numite in limbaj popular carcei. In cazul atletilor, cea mai comuna cauza de aparitie a crampelor musculare este suprasolicitarea si deshidratarea din timpul activitatii fizice. Efortul muscular, loviturile si intepenirea pot duce la acelasi rezultat.

Afectiunea numita crampa scriitorului este specifica persoanelor care scriu mult folosind ustensile de scris si afecteaza degetul mare si cele doua degete folosite pentru a scrie. Carceii pot aparea la mana si brat daca persoana foloseste pensula sau ustensilele de gradinarit pentru mult timp.

Simptomele bolii  

Crampele musculare au drept simptome dureri musculare ascutite si acute, spasme, contractii care apar la picior sau umflaturi dure la nivelul tesutului muscular ce pot fi simtite si vazute sub piele.

Cauzele bolii

Loviturile, deshidratarea, suprasolicitarea muschilor si intinderile musculare determina aparitia crampelor musculare. Atletii care desfasoara activitati la temperaturi ridicate sunt predispusi la crampe musculare. Carceii care se resimt la nivelul gambei sunt o consecinta a:

  • Compresiunii nervilor
  • Circulatiei sangvine inadecvate
  • Depletiei minerale.
Citește și:  10 motive pentru care să mănânci mai multe leguminoase

Carceii pot avea si simptome ale altor afectiuni: boli nervoase, hormonale, tiroidiene, diabetul, anemia sau hipoglicemia.

Toata lumea are ocazional carcei si acesteia apar de la sine, neavand nevoie de tratament. Daca aceste simptome sunt severe si frecvente, se recomanda  consultul de specialitate. Exercitiile de intindere sunt cele care permit reducerea sansei de reaparitie a crampelor musculare. Lichidele pot ajuta la preventia carceilor, iar in cazul carceilor recurenti medicul poate prescrie un relaxant muscular.

Preventie

Crampele musculare pot fi prevenite prin:

  • Evitarea deshidratarii
  • Exercitiile de intindere a musculaturii inainte si dupa folosirea exacerbata a grupelor musculare.
  • In cazul in care apar carceii, puteti apela la intindere si masaj care ajuta la relaxare si aplicarea de cald sau rece (comprese calde si reci).
Loading...

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.