Cum ne pastram sanatatea in timpul iernii?

0
75

Cum ne pastram sanatatea in timpul ierniiCum ne pastram sanatatea in timpul iernii? – Exista o serie de metode de a ne mentine in forma in timpul iernii care sunt usor de aplicat. Daca avem o stare de plictiseala, de slabiciune sau o fata obosita, palida, fara chef de viata nu trebuie sa dam vina numai pe iarna, ci si pe modul nostru de a ne petrece timpul, pe rutina zilnica, dieta, somn, etc. Aspectul nostru in general, al tenului, expresia de pe chip ne poate trada o stare de indispozitie care nu intotdeauna este creata de vremea rece de afara, de anotimpul iernii, ci mai degraba este o consecinta a starii noastre de sanatate.

Sugestii pentru a sti cum ne pastram sanatatea in timpul iernii.

  • Inainte de culcare aerisiti 5-10 minute camera in care dormiti. In lunile de iarna este bine ca somnul sa fie de 8 ore, iar inainte de a merge la somn timp de 30 minute este indicat sa se faca o plimbare la aer intr-un loc placut, afara. Daca nu doriti sa iesiti afara puteti sta putin la fereastra sau pe balcon pentru a respira adanc cateva minute.
  • Cand faceti baie sau dus, nu tineti fereastra deschisa.
  • Cum ne pastram sanatatea in timpul iernii, SportulDimineata este indicat sa faceti cateva exercitii fizice de inviorare.
  • Micul dejun este bine sa fie cald, sa contina fructe si legume proaspete. Pentru ca organismul sa fie sanatos si corpul sa fie alimentat pentru performanta maxima nu trebuie uitat de micul dejun – el trebuie sa fie cea mai importanta masa a zilei. Salatele de legume se mananca si iarna nu numai vara, ele contin multe vitamine si minerale atat de necesare organismului.
  • Noaptea inainte de culcare nu mancati exagerat, este suficient o cina care sa cuprinda iaurt si legume mai ales daca doriti sa slabiti un pic, avand probleme de obezitate.
  • Trebuie evitate alimentele foarte picante, puternic condimentate, dar si bauturile alcoolice. Condimentele folosite in alimentele calde favorizeaza extinderea porilor si respectiv pierderea de caldura. Consumul de alimente amare si sarate contribuie la strangerea porilor.
  • Fumatul este un inamic al sanatatii, imbatraneste prematur tenul, favorizeaza aparitia ridurilor.
  • Hidratarea corpului este foarte importanta, ea ajuta in eliminarea toxinelor din organism. Cele mai indicate bauturi sunt sucurile naturale, ceaiurile din plante medicinale, in general bauturile cu efect diuretic, dar care sa nu contina alcool. Daca se consuma cafea este bine ca sa se bea de fiecare data si un pahar de apa plata.
  • O baie cu apa calda ajuta organismul, relaxeaza si calmeaza corpul, muschii si spiritul. De fiecare data dupa baie corpul trebuie sters cu un prosop, astfel incat sa se maseze picioarele, mainile si alte zone ale corpului in directia inimii. Aceasta este o metoda simpla de a elimina oboseala din organism.
  • In timpul iernii sistemul imunitar trebuie spijinit cu ajutorul unei alimentatii bogate in fructe si legume proaspete care contin multe vitamine, minerale si antioxidanti. Medicii au ajuns la concluzia ca numeroase boli sunt legate de deficitul de vitamine din organism.
  • Cum ne pastram sanatatea in timpul iernii, DietaOrganismul are mare nevoie si de o cantitate mare de fibre si acest lucru in primul rand pentru a scapa de toxine. Cei care nu mananca suficiente fibre trebuie sa inteleaga ca acestea echilibreaza tractul nostru digestiv, fara fibre el s-ar bloca, energia organismului ar fi mai mica si ar putea sa apara diferite probleme de sanatate mai mult sau mai putin grave.
  • In timpul iernii trebuie sa bem lichide calde si sa mancam alimente de asemenea calde pentru ca acestea au efect benefic asupra sistemului nostru cardiovascular, deci asupra inimii. Spre deosebire de hrana calda cea rece incetineste procesul digestiv deoarece organismul are nevoie de energie pentru a se incalzi. Este bine ca alimentele sa fie fierte la foc mic, astfel se vor pastra elementele lor nutritive care contribuie la intarirea sistemului imunitar al organismului.
  • Foarte important este sa facem sport, deoarece organismul nostru este astfel conceput incat daca nu face o activitate fizica devine obosit, pare ca se ofileste. Deci sanatatea noastra depinde si de ritmul de viata, de cat de activi suntem, de cate exercitii fizice facem in fiecare zi.
  • Igiena mainilor nu trebuie uitata niciodata. Intotdeauna cand vii de afara cel dintai trebuie sa te speli bine pe maini cu apa si sapun indiferent daca stai la masa sau nu.

Aceste cateva metode ne ajuta sa ne pastram sanatatea in timpul iernii, sa fim mai veseli, sa avem o stare de dispozitie mai buna.

Loading...

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here