Lupta cu o activitate sedentara

0
176

Cand poate fi catalogata o activitate ca fiind o activitate sedentara? De ce ar trebui sa fie constienta o persoana ca majoritatea activitatilor pe care le face nu presupun activitate fizica regulata? Iata cateva intrebari la care acest articol poata sa raspunda, astfel incat sa fie constientizat efectul negativ pe care il are asupra organismului si vietii o lipsa totala de miscare.

Asadar incadrarea unei activitati in categoria celor de tip sedentar se face atunci cand aceasta nu presupune realizarea nici macar a minimului de miscare necesar organismului uman pentru a fi sanatos, si anume cele 30 de minute. Facem o activitate sedentara atunci cand lucram numai la birou, in fata calculatorului, ne uitam la televizor sau lucram in domeniul productiei si petrecem tot timplul stand la un anumit aparat (spre exemplu asa cum este cazul confectionerilor care lucreaza zilnic la masina de cusut sau retusat. Astfel ca tot ceea ce este adus in organism ca si aport caloric nu este consumat prin miscarea organismului. Asadar caloriile se transforma in grasime si astfel creste greutatea si se ajunge la cresterea masei corporale. O activitate sedentara, alimentatie nesanatoasa si predispozitia de a avea anumite boli poate degrada starea de sanatate a unei persoane. Cei ce se gasesc in aceasta situatie se pot imbolnavi cel mai probabil de diabet, boli cardiovasculare, afectiunii ale coloanei vertebrale, putandu-se ajunge chiar si la cancer. Nu in ultimul rand s-au realizat studii ce au demonstrat ca cei ce nu fac exercitii fizice imbatranesc mult mai usor in comparatie cu cei iau portia de miscare zilnica indiferent sub ce forma este ea.

Pentru cei ce cred despre ei ca nu fac o activitate sedentara pot sa se autosupuna la un test ce presupune alergare pe o distanta de 1 km fara pierderea suflului si fara a fi obosit. De altfel orice activitate fizica intensa, ce presupune rezistenta medie, poate constitui o modaliate de testare a celui ce considera ca totusi face destula miscare. Asadar in cazul in care fizic, efortul nu poate fi sustinut, ar trebui luate masuri. Uimitor, unele dintre ele pot fi chiar mult mai la indemana decat isi imagineaza cei mai multi. Evident nu se poate renunta la activitatea sedentara, de cele mai multe ori acesta fiind job-ul, asadar este important cum facem ca celelalte activitati din timpul zilei sa nu mai fie sedentare.

Sa inceapa lista de recomnadari:

  • Persoanele sedentare ar trebui sa renunte de cateva ori pe saptamana sa mai ia masina pentru a merge la servici; poate fi folosit un mijloc de transport in comun, pentru dus iar pentru intoarcerea acasa (cand deja nu ne mai grabim sa ajungem la o ora fixa) se poate merge pe jos, astfel se asigura doza de miscare prin simplul drum de la servici acasa;

  • Pentru cei ce au un animal de companie, in special un caine, este simplu sa faca ceva miscare daca decid sa fie ei cei care il duc afara seara si dimineata; o plimbare, chiar daca este una scurta in jurul blocului sau in parcul din apropiere face mult mai ales daca nu facem in restul zilei astfel de miscare;

  • Este de preferat sa fie urcate scarile si nu luat liftul in cazul in care il avem (atat la servici cat si acasa), fiind astfel arse o parte din caloriile din mesele de peste zi;

  • Daca firma la care lucram este o multinationala si are o sala de fitness este recomandat ca aceasta sa fie cat mai des vizitata, mai ales daca este prevazuta cu benzi de alergat si biciclete, aparate care ard un numar mare de calorii intr-un timp destul de scurt;

  • Este recomandat ca orice pauza sa fie fructificata pentru a face un pic de miscare, chiar si banalul mers la tonomatul de cafea poate sa ajute mai ales daca asta presupune coboratul de la etajul opt pana la parter si apoi urcatul pe scari inapoi;

  • Daca in timpul saptamanii nu se poate face miscare, este recomandat ca macar o data pe saptamana sa se mearga la o sedinta da aerobic sau fitness sau si mai economic la una de jogging in parc.

Citește și:  Imbaierea si ingrijirea pielii bebelusului

blankUn regim alimentar echilibrat poate intotdeauna ajuta daca avem o activitate sedentara. Nu este recomandata o doza mai mare de 2.600-2.800 calorii in fiecare zi, drept urmare sunt de preferat salatele cu multe legume si carnea slaba, evitandu-se mesele in oras de tipul celor fast-food. De semenea mari dusmani sunt si gustarile dintre mese, mai ales atunci cand la birou a rontai ceva este singurul lucru ce poate sa aduca un minut de relaxare. Asadar si acestea sunt de evitat sau cel mai bine pot fi compuse din frunte proaspete (mere, banane, etc.).

Asadar de cele mai multe ori cei sedentari sunt constransi intr-o oarecare proportie la un astfel de regim de viata prin natura job-ului lor, insa ceea ce pot face este sa schimbe modul de a petrece timpul ramas in afara orelor de lucru intr-un mod cat mai activ posibil.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.