Obezitatea, un risc real pentru sănătate – Care este alimentația pentru combaterea obezității?

0
145

Obezitatea este o boală cronică și recidivantă, care apare datorită unui dezechilibru de consum de hrană și acumulării mari de grăsime în organism. Obezitatea duce la dezvoltarea bolilor cardiovasculare și a altor suferințe, nu doar la creșterea greutății corporale. În prezent numeroși oameni suferă de obezitate, ateroscleroză, diabet zaharat, hipertensiune arterială, osteoporoză, au un risc mare de infarct miocardiac și accident vascular cerebral, acestea sunt numite boli ale civilizației. Ei bine, toate se datorează nutriției dezechilibrate, consumului nesănătos și irațional de alimente (mai ales procesate).

Obezitatea, Foto: taliya.ru
Obezitatea, Foto: taliya.ru

Obezitatea sau excesul de greutate apare și din cauza stilului de viață sedentar la care desigur se adaugă supraalimentarea cu produse rafinate, bogate în grăsimi și zahăr. Stresul psihologic este și el un factor de risc al obezității, crește dorința de a mânca în exces. În general grăsimile se depun în zona abdominală, fesieră, dar și în alte regiuni ale corpului. Obezitatea poate fi cauzată de alimentație dar și de probleme endocrine și alte tulburări în organism. Desigur dacă la obezitate se adaugă tulburările metabolice și hormonale, se poate spune că acestea sunt un risc real pentru sănătate.

Consumul de produse fast-food, Foto: spektrum.de
Consumul de produse fast-food, Foto: spektrum.de

Alimentația trebuie să fie echilibrată și să reducă complicațiile legate de obezitate, acest lucru contribuie la restabilirea stării de sănătate. Este necesar să se schimbe stilul de viață, să se crească nivelul de activitate fizică și să se elimine obiceiurile alimentare proaste (ex. alimentele de tip fast-food). Nutriționiștii consideră că alimentația sănătoasă este importantă în prevenirea dar și în tratamentul bolilor. Cu ajutorul ei se combat boli grave: diabetul zaharat, bolile tiroidiene, obezitatea, hipertensiunea arterială, aterioscleroza și altele. În plus, o dietă sănătoasă crește speranța de viață. O persoană care are un grad de obezitate trebuie să facă un tratament ca să slăbească, iar pentru aceasta este bine să meargă la un nutriționist care îi va evalua indicele de masă corporală și circumferința taliei, îi va analiza starea de sănătate și îi va stabili un regim alimentar care să o ajute să elimine kg în plus.

Dieta contra obezității, Foto: atlanta.eat24hours.com
Dieta contra obezității, Foto: atlanta.eat24hours.com

Specialiștii au ajuns la concluzia că un om care suferă de o boală și de obezitate, după ce a slăbit și-a îmbunătățit și starea de sănătate, a reușit prin tratament și dietă să se vindece mai rapid de acea boală. Desigur dieta trebuie să fie săracă în calorii pentru a scădea în greutate, deci trebuie redus consumul de carbohidrați (care se transformă în grăsime corporală) și crescut consumul de fructe (mai ales citrice, fructe de pădure, mere, coacăze) și legume care sunt o sursă de nutrienți. De asemenea, este necesar să fie redus consumul de sare, de zahăr și de alimente condimentate (care stimulează pofta de mâncare). Dieta zilnică trebuie să conțină și carne, dar numai 400 g pe zi, deoarece este necesar un aport suficient de proteine. Acestea se pot lua din carne slabă de pasăre, carne de porc macră, carne de miel și iepure, dar și din pește și brânză. Nu trebuie să lipsească semințele germinate de grâu, floarea-soarelui, orz, ovăz, secară, acestea se consumă la micul dejun deoarece au rolul de a restabili anumite procese metabolice și astfel te simți mult mai bine întreaga zi. Alte alimente care ajută la normalizarea metabolismului sunt algele marine, agrișele, spirulina și anumite plante medicinale: cicoarea, rădăcina de păpădie, rădăcina de brusture (care are fier, vitamina B, săruri de potasiu, vindecă anemia, echilibrează nivelul hormonal și curăță ficatul).

Deficitul de carbohidrați provoacă amețeală, somnolență, dureri de cap, tremurături, transpirații, stare de greață și slăbiciune, somnolență și senzație de foame, Foto: thedoctorschannel.com
Consumul de carbohidrați, Foto: thedoctorschannel.com

Foarte important este pentru bolnavii de diabet și obezitate să nu consume aproape deloc carbohidrați, să elimine zahărul dar și produsele zaharoase din alimentație. Nu au voie ciocolată, prăjituri, fursecuri, bomboane, băuturi răcoritoare, produse din făină albă. Produsele bogate în carbohidrați produc o creștere destul de rapidă a zahărului în sânge, astfel pancreasul este determinat să producă mai multă insulină, treptat însă organismul devine mai puțin sensibil la acest hormon (care furnizează nutrienți la celule) și insulina își pierde eficacitatea, iar consecința este că mai mult zahăr se va depozita sub formă de țesut adipos în organism. Dacă apare excesul de zahăr adică o cantitate mai mare decât cea necesară funcționării celulelor, ceea ce este în plus se va depune în formă de depozite de grăsime și astfel se ajunge la creșterea în greutate.

loading...
DISTRIBUIȚI

LĂSAȚI UN MESAJ